• polkapinne

    Hippad - i 3 h

    Det finns massor av trådar i detta ämne men jag orkar inte leta upp dem.

    Jag är så besviken. Det är jätteotacksamt och det vet jag. 
    Tydligen så var det inte någon av mina vänner som kunde ta sig loss något av de föreslagna datumen. Jag var ju helt säker på att det skulle bli den 4 aug eftersom det var min lediga helg,  Det blev det inte.

    Idag så hade jag bestämt att jag skulle gå ut och äta med min bästa vän som e hemma en månad över sommaren och mitt bröllop. Vi sitter på en bar och tar en drink och ska sen gå vidare till en annan restaurang.

    Kl 18 går vi på stranden och möter då upp 2 vänner + min syster. Jag blev helt överraskad. Vi äter chokladdoppade jordgubbar och dricker mousserande. Sen äter vi middag på restaurangen. Kl 9 ska de hem igen...

    Det var mysigt och trevligt men inte vad jag räknat med. Jag är inte alls sur på min underbara bästa vän som föröskt få ihopa detta utan på alla andra som inte kunnat ställa upp. Jag gifter mig bara en gång!

     

  • Svar på tråden Hippad - i 3 h
  • daniiel

    Väldigt tråkigt att du känner dig besviken, vilket jag har full förståelse för. Precis som du säger, så gifter man sig (förhoppningsvis) bara en gång och då vill man såklart bli firad.

    Jag hade dock blivit överlycklig över en lugn hippa på 3 timmar, för jag fick ingen alls.

    Jag hoppas att du ska kunna gå vidare och inte älta det här med hippan och att folk inte kunde, för det har jag gjort till och från och det är inte alls kul. Försök fokusera på att trots att så många inte hade tid, så var det några som tog sig tid ett par timmar för att faktiskt fira dig :)


  • polkapinne

    Jag kommer ihåg att du berättat det. Och ja, jag blir ledsen.

    Jag kommer komma över det men just nu så känns det inte så kul. Särskilt inte när många har frågat mig hur min drömhippa ser ut och sen inte kan leverera. 

    (och detta är enda stället jag kan gnälla av mig Flört )


  • daniiel

    Nej, jag förstår precis. Jag hade inte alls förväntat mig en möhippa, men så fick jag reda på att de planerade en hippa. Min syster (som också var tärna) sa det rätt ut för hon behövde kontaktuppgifter för att kunna dra ihop alla. Jag råkade dessutom av rent misstag hitta en facebookgrupp där de diskuterade vad de skulle göra på hippan. Då började jag ju helt klart förvänta mig något och sen bara.. nej, inget.

    Det är inte alls konstigt om du känner dig besviken och jag tycker du kan gnälla på :) Ofta mår man bättre när man fått gnälla av sig lite. När gifter ni er? Jag tänker om det kan vara så att det skulle hinnas med ännu en hippa före, eller om det är kört så att säga.


  • polkapinne

    Nej men fy, då väntar min sig ju verkligen något.

    Min syster hade ju avslöjat lite för mycket om 4 aug så då förväntade jag mig en där och när jag inte  fick det så började jag ställa in mig på att inte få nån alls.
    Vi gifter oss den 25 aug så det är ganska så kört eftersom jag kommer jobba alla dagar fram till bröllopet utom imorgon.  


  • daniiel

    Aha okej, på det viset. Då förstår jag verklige att du förväntade dig något också. Vad tråkigt att det inte blev av :/ Men vad spännande, bara 10 dagar kvar nu då.. hoppas ni får ett helt fantastiskt bröllop! :)


Svar på tråden Hippad - i 3 h