• mirre01

    hur gjorde ni som gifter er kl 14.00 eller hur ska ni göra ? hjälp

    vi kommer att gifta oss klockan 14.00 jag vet inte hur jag ska lägga upp dagen :( min mb2 syster kommer att fixa mitt hår & makeup hemma hos oss 
    hur ska jag lösa dagens upplägg mina 2 tärnor och 2 näbbar kommer samlas hos mig för frukost och gemensamt klä sig och åka till kyrkan med dem sminkar och klär sig ensama, hur ska min tidsplanse ut ?  när bör vi senast gett oss iväg till kyrkan ? h ur lång tid ska jag räkna make up och hår? 

    lite små problem detta för mig :( jätte tacksam för alla tidscheman  

  • Svar på tråden hur gjorde ni som gifter er kl 14.00 eller hur ska ni göra ? hjälp
  • mirre01

    vi tänkte fotas efter vigsel när alla tar sig till lokalen :) har dock avböjt riskasningen :P 

  • Cesium

    Vår tidsplanering ser ut ungefär såhär bakifrån:

    12.30 vigsel
    10.30-11.30 fotografering
    8.00-10.00 smink och hår

    I mellanrummen ska det hinnas med förflyttning (handlar om max någon kilometer), buketthämtning och lunch. Eventuellt kanske hår och smink (på salong) måste börja tidigare, det bestäms vid konsultationen. Eftersom vi börjar bröllopsdagen så tidigt håller vi inte på så sent, så jag tror inte att den tidiga morgonen blir ett problem, troligtvis blir kvällen innan inte heller sen.

  • daniiel

    Vi fotades efter vigseln, för det hanns helt enkelt inte med före, samt att vi hellre ville fotas efteråt när vi verkligen var gifta och allt var avslappnat osv.

    Nu hade vi ju en fördel med att alla våra gäster (förutom 3) bor i samma stad som bröllopet var i. Medan vi fotades, så var toastparet och min syster i festlokalen och kikade läget. Min makes släkt var och fikade hos hans föräldrar. Min släkt var och fikade hos mina föräldrar och min farmor. Våra vänner var hemma hos toastmastern (hans sambo var hemma) och hade förfest. Ingen tyckte att det var något konstigt. Vi hade dessutom inte tillgång till festlokalen förrän kl.16.00.


  • drömmer

    Vi ska såklart också fotas efter, när vi verkligen är gifta på riktigt . Fotografen kommer vara med från förberedelserna tillls efter middagen och brudvalsen.

  • Ekna

    Jag har blivit rekommenderad att fotonas innan vigsel då det är jätte vanligt att många brudar svimmar efter och för att jag var själv på bröllop nu i sommar där dom blev fotade efter och stå och vänta på brudparet i1,5-2timmar är långt i från kul för alla gästerna fast man har lite mingel så är de sjukt drygt:) sen med en bra planering hinner man nog de man vill hinna med innan vigseln :)


  • daniiel
    Ekna skrev 2012-08-08 22:45:04 följande:
    Jag har blivit rekommenderad att fotonas innan vigsel då det är jätte vanligt att många brudar svimmar efter
    Jag bara måste få fråga om detta, då jag aldrig hört talas om brudar som svimmar efter vigsel (eller före, eller under). Varför är det jättevanligt?
  • Ekna

    För att de är så många som spänner sig och när dom då slappnar av så blir de att dom svimmar. Offras då efter vigseln. De är bara vad vad jag fått höra av fotografer och bekanta som skall gifta sig. Och tydligen är de ganska vanligt. :)


  • mirre01

    min kusin svimmade :/U hon gick upp tifigt stressade skippade lunch pga av fotograferingen sen in i kyrkan press dör och nervositet , vi kommer ta 30 minuters fotande enbart sen smyger vi i väg till sjön brevid lokalen och fotas lite då och då 

  • carrobarrometer

    Vi hade vigsel klockan 14:00

    Kl. 07:00 gick jag upp duschade (dock inte håret), åt frukost etc.
    Kl. 08:00- till salong för att göra smink och hår
    Kl 11:00  hemma igen för att äta lite lunch innan det var dags att sätta på sig klänningen

    Under denna tid hämtade brudgummen samt toastmaster blommorna samt lämnade väskor på hotellet

    kl 12:00 Hoppar vi i brudkläderna
    Kl12:15 Bilresa till platsen vi hade bestämt att möta fotografen på för fotografering
    Kl 12:30- 13:30 Fotografering
    Kl 13:40 Ankommer vi till kyrkan och väntar på att vigseln skall starta

  • daniiel
    Ekna skrev 2012-08-09 10:11:00 följande:
    För att de är så många som spänner sig och när dom då slappnar av så blir de att dom svimmar. Offras då efter vigseln. De är bara vad vad jag fått höra av fotografer och bekanta som skall gifta sig. Och tydligen är de ganska vanligt. :)
    Aha okej, där ser man. Aldrig hört talas om det faktiskt, men man vet ju inte allt :P
  • CoG

    Vi gifter oss också kl 14 och har tänkt fotas innan men vi har inte lagt upp tidsplanen än eftersom att det är ett bra tag kvar.

    Om hår och smink ordnas kl 10 så ska det nog lösa sig för oss.
    För mig handlar det inte om så mycket håruppsättning för jag har rätt kort hår.
    Det blir väl att styla det och se till att det håller och sedan sminka.

    Vi fotas och gifter oss en timme från där vi bor så det blir väl att åka raka vägen dit när allt är klart.
    Blivande får plocka upp blommorna då jag är upptagen med fixet hos frisören.
    Och sen får vi ta något att tugga på i bilen.

    Om vi är på plats för fotografering kl 12:15 så ska det nog bli bra och inte så stressigt.

    Allt löser sig :)

  • Minuz

    Vi har vigsel kl 16.00
    Vi kommer att fotas innan för i december är det ju mörkt efter............
    Hur dagen kommer att se ut har jag i dagsläget ingen aning om. Skrattande

  • Minuz
    Minuz skrev 2012-08-09 10:44:46 följande:
    Vi har vigsel kl 16.00
    Vi kommer att fotas innan för i december är det ju mörkt efter............
    Hur dagen kommer att se ut har jag i dagsläget ingen aning om. Skrattande
    SORRY!!!!
    Här skulle jag inte svarat ju............... Viger oss ju 16 och ej 14. SORRY!
  • mirre01

    många som tar det innan,, jag skulle inte kunna då jag ska ha 2 småbarn med mig och de skulle betydas massa stress o mer tid :)

  • erik2710

    Det vore praktiskt att fotografera före vigseln men jag vill inte se min blivande fru innan hon kommer till kyrkan! Jag är förvånad att så många inte verkar tänka så!

  • mirre01

    jag förstår dej helt och hållet, ja vill ej att min man ska se mig i hela outfiten :)

  • CoG
    erik2710 skrev 2012-08-09 11:03:14 följande:
    Det vore praktiskt att fotografera före vigseln men jag vill inte se min blivande fru innan hon kommer till kyrkan! Jag är förvånad att så många inte verkar tänka så!

    Varför ska man inte ses förrän i kyrkan?
    För egen del kan jag inte känna det är viktigt.

    Huvudsaken är att inte gästerna sett oss innan vigseln början tycker jag.

    Jag tror inte ens att jag kommer att hålla valet av klänning hemlig för min blivande.
    Men han kanske inte kommer att få se mig i klänningen förrän den stora dagen.

    Jag gillar att vi ska fotas innan vigseln, att tillsammans uppleva pirret och förväntan innan det är dags att åka till kyrkan där våra nära och kära väntar.

  • Pörcy

    Så här ser min planering ut:


     


    7:00 Vakna, duscha och äta frukost.


    9:00 Frisören


    12:00 Hem till tärnas mamma och fixa smink och påklädning.


    13:30 Avfärd mot kyrkan (tar inte ens 5 min..)


    14:00 Vigsel


     


    Hoppas det blir som jag tänkt mig..

Svar på tråden hur gjorde ni som gifter er kl 14.00 eller hur ska ni göra ? hjälp