• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • FruW
    LinneaR: Håller med föregående, vad mysigt ni fick till det, och vilken jättevacker klänning! Det är så roligt att se hur olika och personliga allas bröllop blev. Glad
  • LinneaR
    annapia skrev 2013-05-29 11:03:50 följande:
    LinneaR: Stort Grattis. Vilket genomtänkt tema rakt igenom. Jättefint.!!! Älskar din härliga broschbukett och de underbara kaffekopparna som matchar. Ni var sååå fina.
    FruW skrev 2013-05-29 20:58:08 följande:
    LinneaR: Håller med föregående, vad mysigt ni fick till det, och vilken jättevacker klänning! Det är så roligt att se hur olika och personliga allas bröllop blev. Glad
    Tack snälla!
  • LinneaR

    Förresten, är det några av er som ska iväg på bröllopsresa snart?

    Vi kommer vänta...kanske ända till nästa år för att hinna spara ihop lite mer pengar och komma lite längre bort....fast skulle vi få en väldig längtan till att åka bort så kan hända att vi tar en lite kortare resa i höst. Vi har alltså inget planerat än:)

  • FruW
    LinneaR skrev 2013-05-31 18:32:14 följande:
    Förresten, är det några av er som ska iväg på bröllopsresa snart?

    Vi kommer vänta...kanske ända till nästa år för att hinna spara ihop lite mer pengar och komma lite längre bort....fast skulle vi få en väldig längtan till att åka bort så kan hända att vi tar en lite kortare resa i höst. Vi har alltså inget planerat än:)

    Ja, vi ska på bröllopsresa senare i sommar. Ville inte åka direkt efter bröllopet eftersom vi gärna tar ut resten av semestern i juli-augusti som vi brukar. Så vi har bokat en resa till Lissabon och Barcelona (kombinerar ett besök till båda), kanske inga typiska smekmånadsresemål men vi ser verkligen fram emot resan! Har inte varit där tidigare så det ska bli kul.


     


    Direkt efter bröllopet varvade vi dock ner efter all stress och bröllopsplanering genom att ta två dagar (en hotellnatt) för oss själva i en stad vid engelska kusten, nära där vi gifte oss. Det var skönt att komma iväg och vara bara för oss själva och få smälta alla intryck, och det kändes verkligen som ett bra val så här i efterhand.


     


    Vart drömmer/planerar ni att resa?

  • söt nöt

    Vår plan är att åka till italien på börllopsresa. Fast senare i höst. Hur det blir med det får vi se. Jag hoppas att jag har mitt jobb kvar efter måndag. För då kan vi åka, har jag inte det så får vi nog tänka om... 

    Tänkte att jag kunde bjuda på en bild iaf :) Sjalen har min mamma stickat, håret fixade en bekant till mig som pluggar till stylist på gymnasiet. blommorna har jag visat tidigare, dom band jag själv. 


  • FruW
    söt nöt skrev 2013-06-05 16:52:35 följande:
    Vår plan är att åka till italien på börllopsresa. Fast senare i höst. Hur det blir med det får vi se. Jag hoppas att jag har mitt jobb kvar efter måndag. För då kan vi åka, har jag inte det så får vi nog tänka om... 

    Tänkte att jag kunde bjuda på en bild iaf :) Sjalen har min mamma stickat, håret fixade en bekant till mig som pluggar till stylist på gymnasiet. blommorna har jag visat tidigare, dom band jag själv. 

     


     


     


     


     


     


    Åh vilken fin sjal, jättesnygg!! Hoppas vi får se lite fler bilder senare =)


     


    Håller tummarna för att du får behålla ditt jobb, och Italien låter supermysigt som bröllopsresa. Vi funderade också på Italien. Kram

  • amerika

    Jag tittar på era fina bilder, suckar, läser, suger i mig och drömmer.... Nästa år den 10 maj är det min tur! Skrattande

    Men jag känner att vi tänkte helt rätt som valde början av maj för fy, vad stressigt det är med alla picknickar, avslutningar, jobbaktiviteter, examen, konfirmationer, studenter och annat som ska hinnas med i maj! 

    Stort GRATTIS till alla vackra & lyckliga majbrudar!! {#emotions_dlg.flower}Solig Skål

     

  • Oslomyran

    Hej


    Tänkte jag skulle lägga ut lite bilder från vårat bröllop, inte av bästa kvalitet då det är från mobilkameran..väntar på dom "riktiga" bilderna fortfarande.


    Vi gifte oss i Prag och hadde med oss 39 gäster. Helt underbart med strålande sol, god mat och kul fest.



    Tyvärr har jag svårt att ladda upp bilderna...någon som har tips?

  • LinneaR
    FruW skrev 2013-06-04 21:30:21 följande:

    Ja, vi ska på bröllopsresa senare i sommar. Ville inte åka direkt efter bröllopet eftersom vi gärna tar ut resten av semestern i juli-augusti som vi brukar. Så vi har bokat en resa till Lissabon och Barcelona (kombinerar ett besök till båda), kanske inga typiska smekmånadsresemål men vi ser verkligen fram emot resan! Har inte varit där tidigare så det ska bli kul.


     


    Direkt efter bröllopet varvade vi dock ner efter all stress och bröllopsplanering genom att ta två dagar (en hotellnatt) för oss själva i en stad vid engelska kusten, nära där vi gifte oss. Det var skönt att komma iväg och vara bara för oss själva och få smälta alla intryck, och det kändes verkligen som ett bra val så här i efterhand.


     


    Vart drömmer/planerar ni att resa?


    Låter härligt! Vi funderade lite på italien, men då vi har planerat att åka nästa år så känner vi nog nu att vi satsar på att spara ihop lite mer pengar åka lite längre bort. Min man har snurrat in sig på New Orleans...jag har inget emot det utan är rätt öppen för de flesta destinationer, men då jag gärna vill ha lite sol och bad så ska vi nog kombinera med en kryssning i västra karibien som avgår från New Orleans. Vi är egentligen inga kryssningsmänniskor, men efter att ha kollat runt en hel del och läst om karibienkryssningar tror jag ändå att det kan vara rätt avkopplande och efter en vecka i New Orleans kan det var skönt att bara vara på båten och ta det lugnt och få allt serverat:) Jag hoppas såklart på lite sol och bad med!
  • Oslomyran
    annapia skrev 2013-06-08 12:01:26 följande:
    Oslomyran skrev 2013-06-08 10:58:38 följande:Så klassiskt vacker. Grattis!!!
    Tackar
Svar på tråden Maj 2013