• Mainto

    Möhippa i sista stund

    Hej!.

    Jag har en vän som ska gifta sig om en månad. Vi har inte känt varandra så länge, men jag tycker mycket om henne och vill att hon ska få en rolig och minnesvärd möhippa. Jag visste tidigt om att hon skulle ha sin syster och sin bästa vän som tärnor, och trodde att de skulle ta initiativ till en möhippa eftersom de står varandra så nära och känner henne mycket bättre än vad jag gör.
    Tiden gick och inget hände, så för ett par veckor sedan hörde jag av mig till dem och frågade hur planerna såg ut, och berättade att jag gärna hjälper till om de vill det. Jag trodde att de kanske ville fixa något litet med tärnorna, eller att de bara inte hade tänkt på att jag ville vara med eftersom de inte känner mig. Men då visar det sig att de inte har kommit igång med planeringen överhuvudtaget!!
    Jag erbjuder mig förstås att vara med och planera, och försöker styra upp en dag vi kan ses, men jag får så dålig respons... Vet inte hur jag ska hantera detta? Jag tycker det känns alldeles för sent och vill verkligen börja planera nu direkt, men samtidigt vill jag ju inte köra över de som ändå står henne närmast. Hur tycker ni att jag ska göra? Börjar känna mig rätt stressad över detta.

  • Svar på tråden Möhippa i sista stund
  • Chicita

    Samla ihop de vänner du känner (som också känner bruden) och systrarna och hitta på något helt enkelt.
    Ta hjälp av någon annan vän om du inte får hjälp av systrarna där.
    Om dom fixar en möhippa ändå så kan ni väl bara tona ner er och ha det som en extra tjejkväll.

    En tjej på jobbet fick hippa både från jobbarkompisarna och övriga vänner / släktingar när hon gifte sig. Så det är inte fel att fixa något på annat håll liksom.
    Kontakta hennes blivande man så kan ni säkert komma överens om en dag som passar där han kan se till att hon är hemma, oavsett om det bara blir en tjejkväll med gänget, eller en riktig hippa 

Svar på tråden Möhippa i sista stund