• MariaMagdalena

    Skor för vinterbröllop, hjälp!

    Jag och min blivande ska gifta oss i slutet av januari. Bor i Norrland och har vid den tiden oftast väldigt mycket snö och det är oxå oftast riktigt kallt då, så behöver en kraftig sko men som ändå inte behöver vara jättevarm då vi ganska direkt efter vigseln kommer att åka till flyplatsen för att åka utomlands. Skorna får gärna vara vita som klänningen =)


     


    Tar jättegärna emot tips =)

  • Svar på tråden Skor för vinterbröllop, hjälp!
  • Chicita

    Jag håller med daniiel (för ovanlighetens skull Tungan ute

    http://www.brandos.se/wildflower-bridal/charity-01460611-97-ivory/a56965

    Dom här är inget skaft på men ändå inte en öppen sko eller sandal
    http://www.brandos.se/wildflower-bridal/catriona-01464913-97-ivory/a45892

    http://www.brandos.se/wildflower-bridal/chevonne-01460621-97-ivory/a40639

    http://www.brandos.se/wildflower-bridal/cascada-01460605-97-ivory/a19986

     

  • daniiel

    Haha nämen.. jag och Chicita är överens.. igen.. wow ;P

    Och om man hittar en sko som man tycker om, men som kanske inte känns som om den skulle varm nog, så kanske det går att ha en tunn yllesocka i den? :) Då är det ju bara att ta av sig sockan påväg till flygplatsen.


  • Chicita
    daniiel skrev 2012-07-22 15:43:45 följande:
    Haha nämen.. jag och Chicita är överens.. igen.. wow ;P

    Och om man hittar en sko som man tycker om, men som kanske inte känns som om den skulle varm nog, så kanske det går att ha en tunn yllesocka i den? :) Då är det ju bara att ta av sig sockan påväg till flygplatsen.
    Ja vad är oddsen för det FörvånadTungan ute
    Själv hade jag nog tänkt mig ett par stickade strumpbyxor med något fint mönster på, kanske i en häftig färg som bara syns när man lyfter på klänningen Glad
    Enkelt sen att "förvandla" till resekläder genom att bara dra av klänningen och på med en tunika (kanske vit, för att fortfarande känna sig lite "bröllops-aktig" Flört
  • MariaMagdalena

    Mormorskänga är jag inte alls något för om jag ska vara ärlig... Dom i #5 var fina, men gillade inte riktigt mudden.. Men sånna kanske man kan köpa lösa och trä över? Typ sånna där pälsbenvärmare i vitt? Det jag är mest rädd för är nog inte kylan, det är snarare att jag kommer halka på kyrktrappen eller nåt


    Klänningen jag kommer ha är lite kortare och kommer försöka hitta någon fin kappa eller liknande som passar till

  • aBride2be

    Jag hittade lite bilder på vinterkängor / skor till vinterbröllop hos ett företag som bland annat anordnar bröllop i alpbyn Chamonix, Frankrike. Sött och kul med vita moonboots och pälsjacka! Enjoy!



     

  • emmi

    Jag hade dessa på mitt bröllop i februari detta år:




    De är till salu ifall du är intresserad. De är i storlek 38. PM:a mig isåfall. Jag bor i Stockholm.

  • MariaMagdalena
    emmi skrev 2012-07-23 14:20:20 följande:
    Jag hade dessa på mitt bröllop i februari detta år:



    De är till salu ifall du är intresserad. De är i storlek 38. PM:a mig isåfall. Jag bor i Stockholm.


    Dom var ju superfina!! Har du någon bild man får se hur det såg ut tillsammans med klänningen? Om det inte är en liten 38´a så är dom nog för stora tyvärr, jag har strl 37 =( Vart är dom köpt?
  • emmi
    MariaMagdalena skrev 2012-07-23 19:25:19 följande:
    Dom var ju superfina!! Har du någon bild man får se hur det såg ut tillsammans med klänningen? Om det inte är en liten 38´a så är dom nog för stora tyvärr, jag har strl 37 =( Vart är dom köpt?
    Här syns skorna tillsammans med klänningen. Skulle nog säga att det är små 38:or så det borde funka. Beställde dem från Macy's i USA. Sporto Lisa heter modellen.



     
  • MariaMagdalena
    emmi skrev 2012-07-24 20:56:03 följande:
    Här syns skorna tillsammans med klänningen. Skulle nog säga att det är små 38:or så det borde funka. Beställde dem från Macy's i USA. Sporto Lisa heter modellen.



    Skicka gärna ett pm med prisuppgifter, skick osv =)
  • emmi
    MariaMagdalena skrev 2012-07-24 21:34:34 följande:
    Skicka gärna ett pm med prisuppgifter, skick osv =)
    PM:at dig!
Svar på tråden Skor för vinterbröllop, hjälp!