• Tokig

    Rainbow club

    Är det någon som har erfarenhet av skor från Rainbow club? Hur är dom i storlekarna?

  • Svar på tråden Rainbow club
  • LL 2010

    Hej "Tokig"!
    Jag har köpt Rainbow skor och jag tycker de är rätt normala i storleken, eventuellt aningens stora. Jag provade ut ett par i en butik i Gbg och kom fram till att 37 var rätt storlek (normal är jag 36,5-37). Hittade sedan skorna på nätet och beställde dem direkt från Rainbow club i UK för en tredjedel av priset. Beställde 37 och de är aningens stora i hälen, så jag får ev ha en gelkudde där.

    Vilken modell funderar du på?

  • JuliBrud89

    JAG HAR!!! Jag bestællde skorna "jess" från en internetsida, och då fick jag seriøst en sko i 37 och en i 37,5!!! Helt sjukt, men sant :P Jag fick pengarna tillbaka, men hade en sko som passa och en som var liten.. Så jag gick till skomakaren och nu passar båda :) Jag køpte mina skor i 4,5 (fick vænstern i strl 4 då..) jag har ca 37-38 i storlek, hade prøvat den skon på en brudsalong så jag visste att strl 4 var liiite før liten, dærfør kunde jag pricka rætt.

    Men kom ihåg att storlekarna i UK och USA inte ær samma!!

    Sænder med en link: http://sv.wikipedia.org/wiki/Skostorlek

    Lycka till! 

  • Silketuss

    Jag har köpt Rainbow club Sylvie och Bea, och jag uppfattar storleken som mindre, allrahelst på modellen Sylvie. Visserligen har jag kanske "Kalle Anka-fötter, dvs de är breda...men ändå. Jag behövde iaf gå upp en hel storlek för att de skulle passa. Ett tips är ju som andra har sagt, att köpa direkt från England. Antingen via ebay eller någon återförsäljare. Priset blir verkligen ett helt annat än att köpa dem här i Sverige. 

  • LL 2010
    Tokig skrev 2012-06-07 14:16:10 följande:

    Jag funderar på Metropolitan www.rainbowclub.co.uk/wedding-shoes/metropoli... eller Sylvie www.rainbowclub.co.uk/wedding-shoes/sylvie


    Har tänkt färga dom i gula så det måste vara en av de färgningsbara modellerna.


    Var beställde du ifrån? Jag har inte hittat några Rainbow skor i min hemstad så jag har inte kunnat prova. Har kämpat med det här med skor i flera månader...


     


    Jag har köpt Sancerre (http://www.rainbowclub.co.uk/sancerre) och gjorde det via deras hemsida (blev nog vidarebefordrad till en annan engelsk webshop) och det funkade kanonbra. Mina är också färgningsbara.

    Om du har kämpat så länge men gillar skorna så skulle jag köpa dem om jag var du, de är sköna för att vara högklackade och är av bra kvalitet. i värsta fall kan du alltid sälja dem på tradera senare :)

    Lycka till!
  • Tokig

    Ja, jag har kämpat. Vill nämligen otroligt gärna ha gula skor på min bröllopsdag, härligt mustigt saffransgula. Men det är helt omöjligt att hitta. :(


    Har sytt upp min klänning efter ett par skor med 6 cm klack så det är ju bra om de är ungefär så.


    Ska leta vidare men tack för all feedback.

  • Tokig
    Silketuss skrev 2012-06-07 14:35:47 följande:
    Jag har köpt Rainbow club Sylvie och Bea, och jag uppfattar storleken som mindre, allrahelst på modellen Sylvie. Visserligen har jag kanske "Kalle Anka-fötter, dvs de är breda...men ändå. Jag behövde iaf gå upp en hel storlek för att de skulle passa. Ett tips är ju som andra har sagt, att köpa direkt från England. Antingen via ebay eller någon återförsäljare. Priset blir verkligen ett helt annat än att köpa dem här i Sverige.
    ´Jag funderar som sagt på ett par Sylvie. Jag har 38-39 i vanliga fall. Hur mycket skulle du rekommendera att gå upp i storlek. Hela vägen till 40? 39,5 eller räcker det med 39? Hur små är de i storlekarna?
Svar på tråden Rainbow club