• zgreiner

    var hittar man Billiga otryckta kort?

    Hej!


    Har tänkt göra som så många av er, nämligen egna inbjudningskort.


    Men var hittar man billiga otryckta kort?


    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden var hittar man Billiga otryckta kort?
  • zgreiner

    Ingen som har några tips? Köper man på bokhandeln så kostar de 6.5kr st. Men då vi skall ha ca 100 så känns det som att man borde kunna hitta billigare på nätet? Var köpte ni era kort?:)

  • JennyO

    Vi köpte våra på Vistaprint, både inbjudningskort och placeringskort, visserligen tryckta och efter rabatt jag fick så betalade vi ca 300 kr (70 gäster)

  • Stike

    De som du redan nämnt för 6,50 finns på bokia o där ska vi köpa men det blir ju billigare ju fler du köper.

  • zgreiner

    Tack för tipsen! Jag är främst på jakt efter pastellgröna kort. Hm blir kanske enklast att köpa i bokaffären!:)

  • zgreiner

    Har hittat jättefina pastellrosa kort. Frågan är hur man enkelt pyntar dem? Skall göra ca 70 kort så enkla tips mottages gärna!:)

  • Grodprinsens brud

    Jag satt och räknade på det och jag tycker att kostnaden för de kort man gör själv ändå blir ganska hög eftersom man måste fixa med dekorationer och sådant.... Om man inte bara tar en av barnens tuschpennor och skriver på ett blankt kort då. För om papperet kostar 7 kr och mer per kort och så kuvert på det och så kanske en stämpel, några fina pennor, lite blommor eller något och så lite avvikande papper så är man snart uppe i vad de färdiga korten kostar.. Jag trodde att man skulle kunna få tag på kort för ett par kronor styck eftersom så många väljer att göra själva... Vet inte vad vi gör än... 


  • zgreiner

    Håller med dig grodprinsens brud! Det blir inte så mycket billigare om ens alls billigare. Men vi vill ändå ha med en del information så det blir nog ändå att vi gör egna. För om man beställer måste man typ köpa informationskort oxå.

  • car1021

    Jag gjorde egna inbjudningskort. På Panduro finns det paket med 10 dubbla kort( 4 sidor) och 10 kuvert. Jag betalade 39 kr för de på rea men annars kostar de 49.90. De finns även i masa olika färger. De är  135x135 mm stora.

Svar på tråden var hittar man Billiga otryckta kort?