• Anneli256

    Hur var eran möhippa.

    Möhippan var igår. Gifter oss den 26e Maj. Jag hade det på känn. Dock så trodde jag ett tag att det inte skulle bli av. Min m2b hade konspirerat med min tärna..allt var bestämt


    Min sambo sa till mig för några dagar sedan att det är bakluckeloppis vid affären .. o först så pratade han om att vi skulle sälja lite av sakerna i källaren.. men sen sa han att han tyckte vi skulle gå dit o kolla. Jag gillar att gå på loppis ibland men min m2b o jag brukar inte göra det speciellt ofta.. därför blev jag misstänksam.


    När vi gick där och kollade i lugn och ro så kom tre av mina vänner med min ena tärna i spetsen.. hahha jag kunde inte fly någon stans.


    Väl inne i bilen så började min förvandling. Dom hade skaffat en Wilma Flintstone kostym.. med ett jätteben i håret till mig.. i detta ben satt en böljande slöja.


    Tyvärr så hade vi lite otur med vädret..men vi började ändå med en champagnefrukost med jordgubbar, ost och kex.. jättegott. Efter att ha druckit några cider och champagne utan att först ätit frukost så var jag lite rund under toffolorna. Här kom några tjejer till.


    Vidare därifrån.. med tanke på vädret så ändrades planerna lite.. vi gick in på en hotellbar och då fick jag en irish coffe för att bli lite varm


    Nu gav dom mig en gitarr.. och ut på torget.. där skulle jag sjunga o spela. Tycker att sånt är jättekul och roade mig kungligt. Efter en liten stund stannar en bil.. ut stiger två karlar.. som undrar vad som försigår och säger att dom fått klagomål. Dom säger att dom är från polisen..o tro mig.. Det var så verkligt. Väl inne i bilen med min tärna och en annan deltagare så börjar tärnan fråga polisen om jag kom att få böter (för d har jag inte råd med just nu osv osv.) "poliserna" informerade om att vi skulle skriva papper..o ev att jag blev hemkörd efteråt...Jisses med tankar som snurrade i min skalla... Det enda jag sa var.. DET var dom som sa.. Jag vill inte.. jag vill hem.. jag har inte druckit på offentlig plats osv.. jag ska inte dricka mer idag.. mm mm.Vi åker en liten bit..o så säger min tärna till mig..Vill du ha en cider..jag tittar förfärat på henne och säger..nääääääääää aldrig.. o då säger den ena "polisen" han som sitter på passagerarsätet.. Men jag kan ta den.. o ändå tog det ett litet tag innan poletten trillade ner.. totalt lurad var jag.. och då var vi framme vid nästa steg


    Poledancing.. en timme för mig med instruktör.. sjukt roligt. men fy vad det var jobbigt rent fysiskt. Därefter gick vi bort till knutpunkten i Helsingborg där färjorna till Helsingör gick. Vi gick in på en pub och då fick jag coca cola..kändes bra att inte dricka mer alkohol just då.


    Nu försvann några av tjejerna då dom hade annat dom måst göra..men d var helt ok.


    vi gick på båten och där bjöd dom mig på fin middag i restaurangen. Det var många som kom fram till mig och gratulerade osv.Fick även flera "erbjudande" ifall att jag skulle ångra mig..


    *Efter mat och lite sång i restaurangen.. nu kom någon som hade jobbat tidigare på dagen.. så gick vi ut i bardelen. Där träffade vi massor med trevliga människor .. d blev bla allsång i baren. Rätt kul att bara för att det handlar om möhippa så kan man få igång massa okända människor att sjunga och klappa.


    Efter detta så var jag ganska slut faktiskt. Väldigt nöjd med min dag ville jag åka hem. Blev skjutsad hem där min m2b tog emot mig och skrattade gott då han föjlt allt på fb.


    Helt underbar dag...dock blev jag lite besviken på några personer att dom inte kom. eller vissa som kanske förväntas hjälpa till med planeringen som inte gjort det. Däremot så var det andra som jag inte trodde skulle engagera sig som hade gjort en hel del.


    En helt underbar dag som lämnat många minnen. Nu tycker jag det är kul att stå i centrum... jag har inget emot att bli "utstyrd" däremot är jag glad att dom inte tagit någon gammal ful klänning utan faktiskt köpt en riktig maskerad kostym :) Så glad och tacksam för vad mina fantastiska vänner gjorde för mig <3

  • Svar på tråden Hur var eran möhippa.
  • Anneli256


    Jag med mina "civilpoliser" efter att dom släppt av mig vid dansstudion.. helt klockrent
Svar på tråden Hur var eran möhippa.