• Tiiiina

    Barn

    Hej


    Vi ska ha vår bröllopsfest barnfri men min sambos syster kommer ner från Norrland med sina barn, 10 respektive 14 år. Kan dem få vara med på bröllopsfesten, eller man ska vara stenhård med detta. Vad tycker ni? Problemet är att ingen kan passa dem eftersom dem inte kommer från skåne.

  • Svar på tråden Barn
  • nagu

    Vi har också ett banrfritt bröllop, men min sambos bror och hans sambo kommer ta med sig sin 3-årige son.
     Kan ju förvisso tycka att de kan fixa barnvakt då det endast gäller en dag, men inget som vi kommer tjafsa om.


  • Tiiiina

    Vad kommer ni att säga till gästerna?


    Jag är orolig att det kommer att bli en massa tjafs att hon tar med sina barn.

  • Strawberry

    Vi har en åldersgräns på 13 år men har en kusin som är 10 år och reser upp från Danmark med hela familjen (föräldrar och äldre syskon) och självklart har vi gjort ett undantag för honom. Vi har fått frågan av en annan famij om inte deras tjej som är 11 kan få komma för hon vill så gärna men svarade enkelt att hon tyvärr får stanna med de yngre syskonen hemma och vi har gemensamt beslutat att endast göra ett undantag för min kusin då de har lång resväg och ingen som han känner kan/vill vara hos under festen. Vi anser inte att vi behöver förklara mer än så och de köpte den förklaringen utan problem.

  • Anaa

    Vi har bestämt så att familjen och släktens barn får komma, inte vänners. det blir våra egna 2 barn och min morbrors 4 som är under 18 och 1 av min mosters söner som är under 18 han med. Så har det alltid vart när någon i släkten haft stora fester/bröllop att alla kusiner är välkomna men inte andra barn.

  • daniiel

    Om de reser från Norrland till Skåne och inte har någon möjlighet till barnvakt, så borde väl barnen kunna få vara med? För min del känns det som en väldigt bra anledning till att ta med sig barnen. Dessutom var det ju inte så små barn direkt, så de kommer nog inte skrika, springa runt eller störa på andra sätt. Möjligtvis att de kan få lite tråkigt, men be föräldrarna ta med något som de kan sysselsätta sig med. En bärbar DVD som de kan sitta någonstans och titta på, sånt bärbart tv-spel eller liknande kanske? Det tillsammans med någon flaska läsk, en chipspåse och godis så har dom det nog bra :)


  • nike

    Det är eran dag, det är erat bröllop! Det är bara ni som kan bestämma det. Väljer ni som par att det är ok så skall alla andra skita i det.


    Vi ska ha med våra barn på maten, ingen annan får ha med barn..men vi funderade på våra bästa vänners barn också ett tag.. Vi Har Väl Vår Fulla Rätt att välja exakt vilka som ska vara med på dagen D :))

Svar på tråden Barn