• mariajernberg

    Öppnade ni bröllopspresenter/dop presenter under festen?

    Jag funderar på hur ni andra gjorde med presenterna, öppnade ni dem under festen?


     


    Jag avskyr ju att stå så där framför folk och tala och visa upp. Min gubbe lika så.


    Dessutom både gifter vi oss och döper dottern så det kan ju bli endel presenter (om vi får några vill säga) att öppna.


    Jag tycker själv när man varit på dop och bröllop att ungefär de 5 första presenterna är underhållande att sitta och titta på när de öppnar, men sen börjar intresset falna.


    Man märker ju även att andra folk börjar prata med varandra och vid de sista paketen är det inte så månda som tittar.


     


    Missförstå mig inte, jag tycker att det är jätte roligt att se vad de fick, men jag går hellre fram och kikar efteråt när allt är färdigöppnat och står där.


     


    Så det är de som är min fundering. Är det fult av oss att inte öppna inför alla gästerna (som är ganska många)? eller kan vi öppna lite i vår ensamhet och sen ställa fram det för de som är intresserade?


     


    Vi kommer ju att ha allt som hör till efter kyrkan hemma.

  • Svar på tråden Öppnade ni bröllopspresenter/dop presenter under festen?
  • Sörön10

    Jag tycker också att det är supertråkigt att titta på presentöppningen! Därför hoppade vi också över den delen. Vi öppnade hemma dagen efter!  

    Tycker att ni mycket väl kan göra så, öppna i avskildhet och ställ fram så folk kan se om de är intresserade! Inte alls fult! 


  • mariajernberg

    Skönt att det är fler som känner som jag :)


     


    Då får det nog bli så, öppna själva å ställa fram.

Svar på tråden Öppnade ni bröllopspresenter/dop presenter under festen?