• Redaktör Kristin

    Vad önskar ni er i bröllopspresent?

    Vad vill ni ha i bröllopspresent? Vad är vanligaste önskningarna tror du? Rösta och prata presenter här!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad önskar ni er i bröllopspresent?
  • Chicita

    Jag röstade på pengar. 
    Men vi ville ju ha pengar till en resa, så det hade lika gärna kunnat blivit en röst på resa istället...  

  • Syrinx

    Vi önskar oss ingenting, förutom att våra gäster kommer och delar vår dag med oss. Eftersom det innebär resa och boende för alla, även om vi förhandsbokade boende i alla prisklasser, har vi sagt att vi ser våra gästers närvaro som present.

  • Chicita
    Syrinx skrev 2012-03-29 15:59:18 följande:
    Vi önskar oss ingenting, förutom att våra gäster kommer och delar vår dag med oss. Eftersom det innebär resa och boende för alla, även om vi förhandsbokade boende i alla prisklasser, har vi sagt att vi ser våra gästers närvaro som present.
    Hmm... jag missade det alternativet...

    Tja då skulle jag kanske ha svarat "inget" för det var det vi önskade oss mest...
    Men om någon ändå ville ge något så var det pengar --> till en resa *hihi* 
  • Sebastiána

    Vi önskade oss en servis eftersom vi inte hade någon bra. Jag hade några få tallrikar och maken hade några. Vi ville ha en gemensam fin servis att använda när vi fick gäster.

  • CCC1

    Vi önskar oss inget heller, det finaste man kan få är att vänner och familj delar vår dag med oss. Många reser långt, det blir dyrt med hotell etc så det kändes som det enda rätta.

  • Pyttsan

    Vi önskar oss ett äventyr(upplevelse) och så önskar vi oss faktiskt utemöbler och lite saker till trädgården. vi har precis flyttat till hus, så ett lass jord, en skottkärra eller var sin kratta vore toppen! Glad

    Mitt andra alternativ hade varit ekologiska saker, men det var ju ihopslaget med välgörenhet, vilket jag ser som en helt annan sak! 

  • mariajernberg

    Från början sa vi att vi inte skulle önska oss nått utan skulle det vara någon som ville ge oss nått så skulle vi önska oss pengar till husrenoveringen.


    Men nu har vi ändå knåpat ihop en liten lättare önskelista med lite roliga grejer från cervera. Men vi känner absolut inte att de måste ge oss nått. vi är inga present människor.

  • Green

    Röstade på möbler och inredning.
    Man har ju så mycket när man redan bott ihop i 15 år men soffan börjar bli sliten så....

  • Pörcy

    Vi önskar oss egentligen ingenting men eftersom vi vet att folk kommer fråga och truga så kommer vi att säga att om man absolut vill bidra till något så får det bli vår bröllopsresa.

  • milla1
    Syrinx skrev 2012-03-29 15:59:18 följande:
    Vi önskar oss ingenting, förutom att våra gäster kommer och delar vår dag med oss. Eftersom det innebär resa och boende för alla, även om vi förhandsbokade boende i alla prisklasser, har vi sagt att vi ser våra gästers närvaro som present.
    Samma här! Gästerna får åka långt och dyrt det känns fantastiskt att de vill göra det!!
  • Ajje82

    Vi önskar oss inget bara glad att alla kommer på våran stora dag. Men efter lite tjat från nära och kära så blev det presentkort från resis och cervera .

  • sofic

    Pengar till en resa, finns ju väldgt bra sätt att gästerna anonymt sätter in ett belopp på ett konto. Så tänkte vi ialla fall så blir det en härlig bröllopsresa :)

  • aniara

    På vår önskelista finns mest saker till hushållet. Saker vi inte unnat oss själva att köpa. Även goda viner och matrelaterade upplevelser. Och presentkort på Ikea för de som vill ge ett bidrag till vår kommande köksrenovering (har precis köpt lägenhet som ska renoveras, som om vi inte hade nog med utgifter i samband med bröllop och resa!).

  • annapanna88

    Röstade på pengar, då vi önskar oss bidrag till bröllopsresan eller presentkort på IKEA/Servera. Har dock inte skrivit någon önskelista utan det är bara om folk frågar. För vår del måste de inte köpa något alls, men vet själv att man gärna vill ge något när man går på bröllop.
    Finns lite husgeråd och möbler vi behöver nu när vi (förhoppningsvis) ska flytta till hus men jag är ganska kräsen med vad jag tycker om så vill hellre välja själv :)

  • Maloka

    Vi önskar oss dollar då vi sticker till USA och åker motorcykel i augusti. Vi hade bokat resan innan jag friade men vi kom fram till att det blir en kanon-bröllopsresa.

Svar på tråden Vad önskar ni er i bröllopspresent?