• Firefairy

    ej osa:t

    Hej
    Vi har bjudit 100 gäster till vårt bröllop, och nu med en vecka kvar innan osa datum så har 40 ej svarat. Hur gör man - skickar man påminnelse eller antar att de tackar nej? Vi har ca 1 månad tillgodo innan maten skall bokas - så det är ännu ingen panik.
    Vad hade ni gjort - eller hur har ni löst problemet?
     

  • Svar på tråden ej osa:t
  • imdelicate

    Jag hade väntat tills den veckan som är kvar har gått, och sedan börjat höra av mig till dem som inte har svarat. 

  • Cosy

    jag hade ringt dem och frågat när veckan var slut. och omde fortfarande var osäkra get dem en vecka till och om de inte hört av sig då så antar jag att de tackar nig
     


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Jane

    Jag hade väntat tills sista dagen innan osa-datumet går ut. De som då inte har hört av sig, ringer man till och frågar. Onödigt med panik när det är en hel vecka kvar! 


  • Chicita

    Ca 90% eller nåt svarade sista dagen för oss.
    Vänta tills OSA har gått ut och sen sätter du dig ner och ringer runt.

    Många tror att dom har OSA't när dom träffat era föräldrar och sagt "åh vad kul att dom ska gifta sig, klart att vi kommer" eller skickat sms med "grattis" eller "tack för inbjudan". Flört 

    Så det är bra att inte bara anta att dom inte kommer... 

  • Allmylove

    Jag hade väntat till sista datumet , sedan hört av mig och kollat! Brev kan ju faktiskt komma bort!

  • Firefairy

    tack för tipsen... nu har det löst sig, bara 4 kvar som ej svarat :) 

Svar på tråden ej osa:t