• Joanna Marie

    Favors - Gåvor till gästerna

    Hej hej!

    Vi går och funderar på vad vi kan ge för favors till gästerna. Jag var inne på att ha en liten bit folie inlindad choklad med en personlig klisterlapp på men det vill inte min m2b för att "choklad kommer säkert smälta".

    Så har någon ett bra förslag på något litet (inte ljus dock) som man kan lägga i en liten låda och ge till gästerna?

    Sen går vi och funderar på hur man kan tacka de som ställt upp och hjälpt till med pengar och handkraft... Vi kommer självklart tacka de på bröllopet men vi vill gärna visa det på något mer sätt. Förslag? Någon som har gjort något speciellt för att vissa tacksamhet till alla hjälpande vänner och släktingar?

  • Svar på tråden Favors - Gåvor till gästerna
  • Joanna Marie
    ElinFalk85 skrev 2012-02-23 15:56:25 följande:
    eh vi kommer bjuda gästerna på middag och dryck för 650kr per person, så nej inga favors. varför skulle vi ha det???
    Det är ingen som sagt att ni måste ha det, men jag vill ha det. Så simpelt är det! Skrattande
  • ElinFalk85
    Joanna Marie skrev 2012-02-23 16:06:38 följande:
    Det är ingen som sagt att ni måste ha det, men jag vill ha det. Så simpelt är det! Skrattande
    äh gästerna får ju mat, dyck, fest och dela vår dag med oss. det räcker gott. det är redan för mkt amerikanska seder som det är, med halloween och allt.
  • Joanna Marie
    ElinFalk85 skrev 2012-02-23 16:24:08 följande:
    äh gästerna får ju mat, dyck, fest och dela vår dag med oss. det räcker gott. det är redan för mkt amerikanska seder som det är, med halloween och allt.
    Haha, jag förstår. :) Men jag bestämde mig för att ta många amerikanska seder då jag kommer från en amerikansk familj och jag har inte alls lika dyr mat då jag kör buffé så lite små saker vill jag spendera pengar på som tårtfigurer, servetter med våra namn på och favors mm
  • ElinFalk85
    Joanna Marie skrev 2012-02-23 16:35:02 följande:
    Haha, jag förstår. :) Men jag bestämde mig för att ta många amerikanska seder då jag kommer från en amerikansk familj och jag har inte alls lika dyr mat då jag kör buffé så lite små saker vill jag spendera pengar på som tårtfigurer, servetter med våra namn på och favors mm
    aha ja alla gör ju som dom vill, vi har också buffé lätt nästa maten enligt mig =).
  • fjärilvinga
    Joanna Marie skrev 2012-02-23 16:35:02 följande:
    Haha, jag förstår. :) Men jag bestämde mig för att ta många amerikanska seder då jag kommer från en amerikansk familj och jag har inte alls lika dyr mat då jag kör buffé så lite små saker vill jag spendera pengar på som tårtfigurer, servetter med våra namn på och favors mm
    Min vännina beställde initialer till tårtan det var personligt.
  • Pernillaaa

    Ett tips är annars att göra egengjord tvål i t.ex hjärtats form :)

  • augustesen
    Joanna Marie skrev 2012-02-23 15:50:53 följande:
    JAG KOM PÅ FAVORS!! Då vi båda är aktiva i scouterna så ska jag göra märken! Med datum och namn och bild!! :D DET blir personligt!! :D
    Det är ju asbra!! Haha man kan aldrig få för många märken!
    Om min käre blivande också vore scout skulle jag lätt gjort samma sak :) Roligt, personligt och inte allt för dyrt!
  • pulmonate

    Vi fick precis reda på att min M2B's jobb ger favours till alla våra gäster som bröllopspresent.  Han jobbar för ett företag som gör saker i ceramik. Det är ett ganska dyrt märke och det är väldigt poppis här i Italien. Lite prestige iaf. Sen tycker egentligen inte jag att det är speciellt snyggt. Till o med lite fult! haha. Men om andra uppskattar det så är det ju bra. Man kan välja vad man vill bland små figurines, till fotoramar, etc. Varje kostar ca 18-33 euro i butik. Med tanke på våra 100-150 gäster är vi rätt glada att vi slipper den summan. 18000 - 49 000kr. Helt knäppt ju! Här i Italien förväntas att man ger en favour. Men vi hade ju inte alls tänkt ge något så dyrt egentligen. Så nu får alla något fint Oskyldig


  • Johannalun
    emelie och Jonas skrev 2012-04-07 07:26:25 följande:
    Det va ju lite roligt! :)
    Ger du ett frö var då eller typ 5 från var?
    Alla gäster får ett thank you frö var som jag lägger i en liten gåvo box. Sen skriver man i festehäftet om den och hur man planterar den.

    Har delat ut ett var till mina tärnor nu för att kollaså att de funkar först:)
  • drömmer
    Johannalun skrev 2012-02-21 15:23:48 följande:

    Jag har precis klickat hem 100 st av dessa: www.ebay.com/itm/20-X-Magic-Bean-Seeds-Plant-...


    Billig och rolig gåva till gästerna!


    Men gud vilken rolig idé!!
    Blir det bara grönt sen eller blir det ngn blomma? Lägg gärna ut bild sen när du vet hur den blir !!
Svar på tråden Favors - Gåvor till gästerna