• Monica89

    Inbjudan, vigselprogram, festprogram

    Jag och min blivande diskuterade lite hur vi skulle göra igår.

    Så undrar hur ni gör?

    Gör ni vigselprogrammet själva? eller brukar kyrkan göra det?

    Matchar ni allihop Inbjudningskort, placeringskort, vigselprogram och festprogram.

    Tack för svar!!

  • Svar på tråden Inbjudan, vigselprogram, festprogram
  • AnnaKari
    Monica89 skrev 2012-02-20 10:39:21 följande:
    Jag och min blivande diskuterade lite hur vi skulle göra igår.

    Så undrar hur ni gör?

    Gör ni vigselprogrammet själva? eller brukar kyrkan göra det?

    Matchar ni allihop Inbjudningskort, placeringskort, vigselprogram och festprogram.

    Tack för svar!!

    Hej!


    Vi har gjort delar av inbjudan själv (utsidan samt infobladet) sen kommer vigselprogram samt festprogram gå i samma färgtema, vigselprogrammet gör vi helt själva. Placeringskort kommer att vara smörknivar med tjärsnöre med gästernas namn, ngt som de får ta med sig hem istället för en chokladbit.


    Vet inte om kyrkan gör vigselprogrammet?!


     


    vh


    Anna

  • Sofi K

    Kyrkan står i regel för präst och kantor. Dom har inget med häftet att göra, mer än att dom måste godkänna sånger och texter som ska läsas under vigseln :)


    Även smyckning av vigsellokalen är någon man som brudpar i regel får fixa själva :)


    Ang en röd tråd i inbjudan och festprogram och vigselprogram, så är ju det altid en rolig grej och ger ett genomtänkt intryck. Men aldrig ett måste. Trycka program är ganska dyrt så om man inte absolut vill, så gör det inte mer avancerat än nödvändigt :) jag står just i arbetet att göra festhäftet till mina bästa vänners bröllop och finkammar området på tryckerier :)


    Lycka till med planeringen :)

  • AnnaKari
    Vi har fått erbjudande om att för en liten summa kan kyrkpersonal dekorera kyrkan
  • Monica89

    okey, min blivande hade för sig att kyrkan alltid gör vigselprogrammet, men jag hade för mig att man gör det själv.

    Vi gjorde våra inbjudningskort själva, så får väl ta ungefär samma material och komma på nåt :)

Svar på tråden Inbjudan, vigselprogram, festprogram