• sofie e

    vad ger ni till gästerna?

    Vet inte vad vi ska ge till våra gäster vid dukningen.
    Vad ska ni ge till era gäster?

  • Svar på tråden vad ger ni till gästerna?
  • augustesen

    Jag ska också göra fina praliner själv som dom kommer få i en liten box, relativt billigt och såklart väldigt gott!!

  • sollan

    Vi ska ge varsinn rosa organsapåse innehållandes några silvriga chokladhjärtan & ett par rosa chokladhjärtan


    Blivande vårbrud
  • ClaraH
    Anneli256 skrev 2012-02-07 09:30:03 följande:
    Tycker inte heller att det är ett måste att ge gästerna något. Vi kommer inte att ge bort något..

    Däremot så kommer vi att ha "röda mattan" fotografering, och dom korten kommer vi att bifoga tackkorten. Så det blir ju en liten present från oss ändå, samt ett minne. Inte ofta man har en "proffsigt " tagen bild  av sig själv kanske Glad
    Vi hade också rödamattanfotografering och vi skickde de korten som julkort sedan (hann inte få klart dem när vi skickade tackkorten, annars hade vi skickat med dem då). Annars fick de inget specifikt förutom festen förstås.
  • LitenSandra

    Vi kommer inte att ge våra gäster något alls. De får nöja sig med middag, fest och fri bar. :P 

  • lenalong

    Jag väntar på mina fina askar från panduro (eller ja de ska bli fina efter lite pyssel, är ju tokig i allt vad pyssel heter..) Däri skall jag lägga ett handgjort chokladhjärta (alla kommer inse att jag, den galna bruden har gjort dessa själv och tycka att jag nog är lite tokig, men jag älskar att baka och det speglar ju oss :) med hjärtat kommer även en liten lapp där det står att vi skänkt pengar till utsatta barn, genom Unicef, vaccin, skolmaterial mm, som en gåva till gästerna från oss. Den delen kommer ju kosta några hundra, men vi gör mkt själva som då drar ned på kostaderna och då tycker vi att vi kan unna oss att hjälpa i af några andra när vi själva får ha det så otäckt bra!. Vi kommer dessutom önska oss i present (om gästerna i fråga vill ge mer än sitt deltagande) att även de skänker till Unicefs barnhjälp. Känns vettigare än att vi ska få diverse kristallvaser etc som vi inte behöver.. ;)

  • SkövdeSophie

    Förlovadflicka: hade ni gjort rosorna själva eller köpt dem?

  • Cattis77

    Min kära tärna har gjort små tvålar i form av hjärtan med rosdoft, som jag ska slå in i cellofan med snygga snören till alla damer :) Någon som har bra förslag till vad jag ska ge herrarna? :)

  • LindaochJohn

    Vi funderar på att ge bort blomfrön. Tänkte köpa lite halvt genomskinligt papper o sy ihop en liten fyrkant med fröna inuti. Bör inte kosta så mycket? Röda mattan kort är ju en jätte rolig grej!

  • JennyL

    En spork som dom får äta efterrätten med  och sedan ta med sig hem.

Svar på tråden vad ger ni till gästerna?