• Pebbles

    Varning för spam

    Hej,
    Jag har fått spam i min inkorg här på BT av en användare som heter rebbeca65 och vill bara varna. Användaren ska donera en absurd summa pengar och vill att man kontaktar henne via mail (kan tänka mig att de är ute efter kontouppgifter). Vet att de flesta inte svarar på sådant, men ville varna i alla fall, samma användare kanske mailar olika mail till olika personer som är mer och mindre vettiga. Jag har mailat till supporten med hela mailet jag fått också.


    Loves it!
  • Svar på tråden Varning för spam
  • passionsblomman

    Bra att du varnar, jag har fått samma sak och tänkte också hojta till så folk ser upp.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Dejli

    Har också fått det, och tycker det är skitdåligt att det inte går att anmäla PM eftersom det inte är första gången... nu iddes jag inte anmäla det när man måste gå långa omvägar för det.

  • 1700tal

    Har oxå fått det. Visst gick det att anmäla PM förr? Har den funktionen försvunnit?

  • Dejli
    1700tal skrev 2012-01-25 13:14:07 följande:
    Har oxå fått det. Visst gick det att anmäla PM förr? Har den funktionen försvunnit?
    Jag har också för mig det... så det verkar som det har försvunnit.
  • Forumvärd

    Hej!

    Nej tyvärr så går det inte att anmäla inboxmeddelanden.
    Det ni kan göra och väldigt gärna får göra är att ni kontaktar vår support.
    support@brollopstorget.se
    Det är bra om det görs så att vi får en möjlighet att spärra av sådana konton.
    Det är självklart inte tillåtet att använda sig av inboxfunktionen för att spamma våra medlemmar.
    Tack för uppmärksammandet och jag kikar på det nu direkt.

  • caruba

    för några dagar sen fick jag mer spam ifrån "en annan".

  • Forumvärd
    caruba skrev 2012-02-02 10:56:18 följande:
    för några dagar sen fick jag mer spam ifrån "en annan".
    Inboxa mig direkt så kikar jag på det
  • caruba

    jag var ju så dum att jag tog bort det med det samma. ;0) Men händer det igen så inboxar jag. =0)

  • Forumvärd
    caruba skrev 2012-02-02 11:17:11 följande:
    jag var ju så dum att jag tog bort det med det samma. ;0) Men händer det igen så inboxar jag. =0)
    Gör så! 
    Det är bra så får vi hjälpas åt att få bort de här spammarna. Demon
    Det som dyker upp i forumet är ju lätt att se och tas bort fort men det som sker i inboxar måste vi bli uppmärksammade om,
Svar på tråden Varning för spam