• hemajo13

    Morgongåva till mannen?

    Hej!
    Tänkte bara höra mig för lite om ni tänkt och köpa någon morgongåva till er man?=) OchVAD i så fall!? Har total idétorka!;) 

  • Svar på tråden Morgongåva till mannen?
  • Guffi
    Mahy skrev 2012-01-14 14:37:30 följande:
    Dum fråga men är det vanligt att köpa morgongåva till mannen?? Jag trodde det var kvinnan som fick en morgongåva?? Jag har inte ens reflekterar över det hela?? Får lite panik nu
    Förr var det bara kvinnan som fick men i "dagens jämställda samhälle" är det vanligt att även mannen får. Dock är detta något som man själv väljer, alltså inget måste.
    Vad jag fattar det som är det lika vanligt att ingen får/ger nåt, som att bara kvinnan eller bara mannen får..

    Så ni gör helt enkelt precis som ni vill :) Inget att få panik över :)
  • MammaKarin

    Jag gav min man två biljetter till en Rihanna-konsert som han givetvis tog med mig på ;)

  • Linn88

    Jag var mest inne på graverade manchettknappar men såg att någon skulle köpa ett armbandsur här så då blir jag fundersam på om det kanske är bättre. Knapparna skulle sällan komma till användning! Får se om jag hittar något fint:)

  • Fru Ramona

    Jag har planerat att göra ett fotoalbum med väldigt "lätt" klädda bilder. Vackra och smakfullt på ett sexigt sätt.
    Tror att han kommer uppskatta det väldigt mycket.
    Till varje bild skriver jag något personligt av åren vi varit tillsammans (12år) :)

    Ska bara få tag på en bra fotograf man känner sig bekväm med :)

  • Fiaa

    Jag kommer att ordna så att vi båda får göra en tatuering ;) en symbol som andra kanske inte fattar vinkeln av men det gör vi! ;)

  • Brud 121212

    Nu e de 11 månader kvar innan vi skall gifta oss men min M2B skall få en whiskyprovning =) han älskar whisky o jag tror att han kommer uppskatta de =)

  • Emsiepemsie

    detta går jag och funderar på jag också. Vår fotograf hade ett erbjudande om morgongåvefotografering, funderar på att göra något lite marilyninspirerat foto. Eller har någon annan förslag på foto?

    Klocka är också något jag funderat på.

    Eller vad sägs om en designklassiker av t ex Stig Lindberg el liknande. Vi är lite nördar båda två och gillar retroprylar.

  • sagoprinsessa

    Jag ska köpa en whisky till honom, någon dyr som han gärna vill ha men är för snål för att köpa själv. Problemet är bara att jag inte vet ett jota om whiskys, eller alkohol alls för den delen Tungan ute

  • Fuchs

    Jag tycker om personliga presenter, ett individuellt foto album eller canvas foto. Eller ett gemensamt utflykt, en konsert eller semester.

  • KlaraV89

    Mig kan ni fråga om tips på fotograf för morgongåva

  • Brud I Framtiden

    Kommer spara till en fin Rolex för ca 60.000:- , som även ska vara ingraverat i. Han älskar nämligen klockor. Och jag tar själva morgongåvan på stort allvar och vill att det ska bli något minnesvärt som han kan ha kvar livet ut.:)  

  • Want to
    sagoprinsessa skrev 2012-01-15 15:25:41 följande:
    Jag ska köpa en whisky till honom, någon dyr som han gärna vill ha men är för snål för att köpa själv. Problemet är bara att jag inte vet ett jota om whiskys, eller alkohol alls för den delen Tungan ute
    Någon av dom svenska sorterna?? Tex en Mackmyra? Lite svåra att få tag på men prata med butikspersonalen på systembolaget så brukar dom kunna fixa något. Ev har dom kanske något på hyllan =)
  • Sofia K

    Jag ska ge min blivande ett par Ray Ban solglasogon. Han tappade bort sina i somras, och har varit helt fortvivlad over det, sa tror han kommer bli glad!

  • Vetiinte
    sagoprinsessa skrev 2012-01-15 15:25:41 följande:
    Jag ska köpa en whisky till honom, någon dyr som han gärna vill ha men är för snål för att köpa själv. Problemet är bara att jag inte vet ett jota om whiskys, eller alkohol alls för den delen Tungan ute
    Want to skrev 2012-02-05 09:59:32 följande:
    Någon av dom svenska sorterna?? Tex en Mackmyra? Lite svåra att få tag på men prata med butikspersonalen på systembolaget så brukar dom kunna fixa något. Ev har dom kanske något på hyllan =)
    Min något whiskeytokiga sambo tycker inte alls om Mackmyra, och vet många andra som inte heller gillar den. Däremot är han en riktig sucker för Glenfiddich, han har massa olika årgångar. Han har bla en 30-årig Glenfiddich som jag vet att han älskar. 
    Finns en på systembolaget för 2600 kr. Han köpte sin på en kryssning så om det är samma vet jag ju såklart inte. 

    Men whiskey är ju så otroligt individuellt, en del vill ha milda och andra vill ha riktigt rökiga. Det bästa är nog att snoka lite och skriva upp vad karln din har redan och gå till systemet och prata med dom så ska dom nog kunna rekommendera något som just han kan gilla! :)
Svar på tråden Morgongåva till mannen?