• saedis

    Har ni present till gästerna?

    Hur tänker ni? Tänkte köpa en liten present till våra gäster.


    Har hört att det finns söta, små syltburkar som man även kan ha som bordsplaceringskort. Eller till desserten. Korpakulla Delikatesser heter företaget som gör sådana och dom anpassar etiketterna precis efter vad du vill ha. Även med bild. Man kan också välja olika smaker och färger. Låter kul.


    Är det någon som har hört om detta eller som har kanske har handlat hos dom?


    Gun

  • Svar på tråden Har ni present till gästerna?
  • Silme

    Nej, vi ska inte ge presenter till gästerna. Har aldrig förstått syftet med det.

  • weddingdreams

    Jag tycker det är såå roligt med extra pyssel o göra folk glada. Jag har serverat på flera bröllop där de gett choklad o det är uppskattat i väntan på rätter o tal. Både jag o m2b älskar choklad. Jag har hittat en massa olika godis vilket skulle gå på flera hundra om alls ska ha några. Så nu blir det såhär istället... I varje liten ask som fungerar som placeringskort ligger ett litet silvrig choklad hjärta... I asken finns även en ihop rullad lapp med en dikt som berättar att choklad hjärtat symboliserar en utbildning till en kvinna i afrika.. Vi har skänkt pengar till en bybarnmorska... Det är väldigt jag framför allt. Skänker ofta pengar o har jobbat inom röda korset o kvinnojouren. Vårat tema är även änglar få vi förlorat en dotter för ett år sedan o därför barnmorska... På toaletten finns även liljekomvaljtvålar i ängla former som man få ta med hem om man vill... Tvålarna är medt för temat. Men kändes bra att skänka pengar till nått bra än att äta upp det i dyra praliner... Tänkte även skanna in pappret man får när man sknket pengar i festprogramet så gästen har det.... Oj skrev just en bibel... ;)

  • knyttan

    ....okej å där kom TS defenitivt ut som reklam-spam (måste säga att jag misstänkte det från första början...). sorry men jag anmäler tråden nu, vi kanske får snacka favours nån annan stans.

  • aniara
    knyttan skrev 2012-01-11 19:36:38 följande:
    ....okej å där kom TS defenitivt ut som reklam-spam (måste säga att jag misstänkte det från första början...). sorry men jag anmäler tråden nu, vi kanske får snacka favours nån annan stans.
    Precis vad jag trott hela tiden också. Lite för mycket "råka nämna företagsnamnet".
  • Chicita
    saedis skrev 2012-01-11 22:01:35 följande:
    Uh, vad är TS? Och vadå reklam-spam?
    TS kan betyda både Tråd-Startaren och Tråd-Starten

    Sättet du nämnde företagsnamnet på i trådstarten, samt i det senare inlägget med bild och allt där du beskriver hur sylten kokas och vilka smaker och ger förslag på hur man kan äta sylten mm - ger intrycket att du har en koppling till företaget och alltså gör smygreklam.
  • masz
    Fröken Söt skrev 2012-01-11 13:00:07 följande:
    Vi hade små askar med en godisbit och en liten ihoprullad papperslapp med sidenband runt, där det stod:

    "Som tack för att du vill dela denna dag med oss har en gåva skänkts i ditt namn:

     


    200 vattenreningstabletter


    6 doser stelkrampsvaccin


    1 dos malariavaccin


    Livslångt skydd mot polio för ett barn

     


    Unicef tackar för ditt bidrag!"


     Åh, det lät bra! Vart hittar man och vad kostar det?
    Har ni någon bild?
  • Fröken Söt
    masz skrev 2012-01-29 14:58:59 följande:
     Åh, det lät bra! Vart hittar man och vad kostar det?
    Har ni någon bild?
    Själva gåvorna beställde vi här:
    unicef.se/gavoshop
    Jag kommer inte ihåg hur mycket det blev per person, ca 15-25 kr tror jag (50 gäster).

    Hittar ingen bra bild på våra askar, men de såg ut så här, fast med bara en enkel rosett ovanpå, inga blommor. Askarna köpte jag på Ebay.
    Texten skrev vi på papperslappar (vanligt skrivarpapper), rullade ihop dem och lindade rött band runt och stoppade ner i asken.


  • johannah

    Min brorsa har jobbat som polkagrisbagare så han ska baka små polkagrisar i våra temafärger som present till gästerna! En rolig och lite annorlunda grej :D

  • masz
    Fröken Söt skrev 2012-01-29 20:21:30 följande:
    Själva gåvorna beställde vi här:
    unicef.se/gavoshop
    Jag kommer inte ihåg hur mycket det blev per person, ca 15-25 kr tror jag (50 gäster).

    Hittar ingen bra bild på våra askar, men de såg ut så här, fast med bara en enkel rosett ovanpå, inga blommor. Askarna köpte jag på Ebay.
    Texten skrev vi på papperslappar (vanligt skrivarpapper), rullade ihop dem och lindade rött band runt och stoppade ner i asken.


    Intressant..
    Men då beställde ni och sedan delade "doserna" på antalet gäster eller hur då?
    Hur skänkte ni i deras namn?
    Förlåt att jag är så frågvis, men detta låter som en super bra present men jag fattar inget:)
  • Fröken Söt
    masz skrev 2012-01-30 20:28:58 följande:
    Intressant..
    Men då beställde ni och sedan delade "doserna" på antalet gäster eller hur då?
    Hur skänkte ni i deras namn?
    Förlåt att jag är så frågvis, men detta låter som en super bra present men jag fattar inget:)
    Ja, vi beställde flera olika gåvor från shoppen, och sedan delade vi helt enkelt antal vaccindoser/nötcreme/osv  på antal gäster. Att vi "skänkte i deras namn" är mest symboliskt, det var ju vi som i praktiken beställde och betalade. Vi fick gåvobevis som vi kunde skriva ut, men valde att inte använda dem. Gästerna "skänkte" genom att de inte fick någon annan present. :)
Svar på tråden Har ni present till gästerna?