• lovemealways

    ska jag slå till?

    Vill ha lila skor när jag gifter mig. Hittade dessa på ebay.se men är tveksam till att köpa skor på nätet....eller ebay egentligen....Vad tycker ni? Ska jag slå till? :)

  • Svar på tråden ska jag slå till?
  • lovemealways

    hahaha hur gick det där till? Var en sån fin bild innan jag postade....


  • Isis

    Vad vill du har råd om?
    Är det storleken du tvekar om när du inte kan prova? Eller vill du har smakråd, snygga/inte snygga etc? Eller oroar du dig för att betala på nätet? Något annat? 

  • Guffi

    Ibland försvinner bilderna.. :P
    Jag tycker att de är jättefina! Häftigt med nåt annat än vita skor.
    Men som föregående skribent.. Är det just om de är snygga du vill ha åsikter om eller är det själva grejen att handla från ebay?
    Har aldrig själv handlat därifrån men jag har nog aldrig hört om någon som har blivit lurad.. Sen är ju just det med storlekar ett orosmoment tycker jag.. Men är du ute i god tid borde det  inte vara några problem att skicka tillbaka dem och byta storlek..

  • lovemealways

    Hjälp så otydlig jag är :) Är inte så van forumanvändare, smyger mest runt och läser. Det är mest att handla på ebay som jag känner mig osäker på...handla från någon i ett annat land. Tycker skorna är jättesnygga :) Priset var inte farligt alls...290kr eller nåt...vilket också i och för sig bidrar till en viss tveksamhet - varför så billiga?! Är det vanligt att saker faktiskt är såhär billiga?

  • Guffi

    På ebay är det billigt :)
    Och ca 300kr är ju inte så farligt om de skulle "hamna i sjön" ?? Alltså jag menar om du skulle tycka att det var ett felköp...
    Oftast så står det omdömen om säljaren. (eller iaf betygsatta). Kolla på dem och gör en bedömning sen. Verkar de seriösa så är det säkert inga problem! Tänk dock på att det kan tillkomma tullavgifter här i Sverige.. Vad som gäller där har jag ingen aning om så det vågar jag inte uttala mig mer om. Säkert de här i forumen som kan det där och kan hjälpa dig.
    Mitt råd är egentligen att kolla upp så mycket som möjligt om e-handel över gränserna så att säga så att du inte får oväntade kostnader.. (tror dock inte att det kostar så mkt med ett par skor... Värre med klänningar å sånt som väger en del... )

    Lycka till!

Svar på tråden ska jag slå till?