• Therese508

    bröllop norrköping 2012

    Bröllop 2012 i Norrköping <3



    Finns det flera som ska gifta sig 2012 i Norrköping ?


    Vi gifter oss 16 juni <3

  • Svar på tråden bröllop norrköping 2012
  • Memsan
    nrkpgbrud skrev 2012-05-09 20:58:53 följande:
    På lördag är det dags för oss! Så hör ni mattues kyrka´s klockor runt lunch så är det vi ;)
    Ha en underbar dag på lördag :)
  • nrkpgbrud
    Memsan skrev 2012-05-09 21:43:45 följande:
    Ha en underbar dag på lördag :)
    Tack tack det ska vi nog men det börjar kännas i nerverna nu ;)
  • nrkpgbrud

    Bilder på Herr & Fru P från den stora dagen igår ;)


  • nrkpgbrud

    Tack tack.. Det börjar sakta men säkert sjunka in att det faktiskt har skett ;)

  • Memsan

    Har ni läst att skokanonen borta i ingelsta också går i konkurs. De har 50% konkursförsäljning as we speak.

  • Memsan

    Hej Blivande makar! Imorgon på Centrumloppisen på butängsvägen/gatan så står jag och säljer en massa vinglas, champagneglas, ljusstakar & bestick. Allt för det enkla lilla bröllopet för helt ok priser. Hoppas vi ses där!

    Loppisen håller igång mellan 10-15.

    Har ni förresten sett att Buketten ska flytta och har 50-70% rea på sortimentet nu?

  • Burre

    Hej brudar!

    Är det någon av Er som vet om man kan köpa brudklänningar i norrköping av märket White One????

    Kraaaaam

  • Memsan

    Har inte sett märket här i stan, Men Partyworld i linköping ska ha det märket. Annars så har jag en trevlig oanvänd Forever yours som du kan få köpa. Flört

  • Memsan

    Tror att den är stlk 40/42. Så finns det så att man kan sy ut den i ryggen några centimeter till. Jag är lite rund & mullig och är 165cm lång. Jag kände mig väldigt fin i den redan från första början. Men har nu gått upp ännu mer så den passar inte lika bra och har blivit erbjuden min drömklänning och det kan jag bara inte tacka nej till. Därför har jag 2 nu innan den stora dagen. Köpte den för 7000, ligger ute för 4500 just nu men kan nog gå ner lite till.


  • Burre

    Okej, det var tyvärr inte riktigt min stil! :( Annars hade det varit kanon, har nog 40/42 jag också, är iof 170 men ändå =) När är det dax då? Vart ska ni ha festen? Kraaaam

  • Memsan

    vi gifter oss i december och ska ha festen på Grand hotel. Har ni kommit långt i eran planering?

  • Burre

    Vad roligt med vinterbröllop! :) Nja det är mest jag som styr och ställer, min m2b tycker det är lång tid kvar och att vi hinner senare, jag är dock inte lika säker! Vi ska ordna med festen själva o så, inte som ni som har det på grand! (Vad lyxigt förretsten :) ) Får man fråga vad de kalajset går på?

  • Memsan

    Grand är billigare än vad jag trodde. hyran är 50kr per gäst sen maten hamnar på ca 400 per gäst exklusiv dryck. Så alltiallo så räknar vi med 600 per gäst med dryck då vi tänkte ha kvalitetsdryck som passar till våran buffé. Men tror nog att hela kalaset hamnar på 70-80 000 trots att vi försöker hålla kostnaderna nere. Men ringen och klänningen blev mycket dyrare än vad jag tänkt.

    Hittade du någon vettig lokal?

  • Burre

    Ja de har vi gjort! Jätte nöjda är vi :) Vi kommer att vara i fyrbykolloniföreningslokal! Shit vilket långt ord!? haha Min mamma o pappa har en lott där så vi kommer hyra den. Den kostar 400kr per dag så allt som allt betalar vi 1200 för våran lokal! Sen kommer vi antagligen att ta catering och sedan har vi planerat in en resa till tyskland i vår ;) hihi!

    Vart hittade du din drömklänning då? Här istan?

  • Burre

    Glömde skriva att det finns ett jätte bra kök med massvis av kylar =), Ljudanläggning finns i lokalen och den är handikapsanpassad =)

Svar på tråden bröllop norrköping 2012