• Klingoklang

    Hur väljer man en vigselförättare?

    Jag och min sambo ska gifta oss borgligt i Sthlm. Vi har nu börjat titta på vigselförättare. Men det är ju hur många som helst... Hur ska man kunna välja mellan alla dessa namn som man inte alls har någon anning om de är duktiga eller inte?!

    Finns det någon här inne som något bra tips på hur man ska gå tillväga för att underlätta valet något?
    Det känns ju ändå ganska viktigt att vi får tag på en person som vi känner är engagerad, har samma humor och som vi känner att vill ska viga oss. Att vi känner att personen på något sätt stämmer övrens med vilka vi är och att den kan förmedla våran kärlek till varandra. 

    Så finns det någon som kan hjälpa oss? 

  • Svar på tråden Hur väljer man en vigselförättare?
  • AndroSid

    Jadu... Det är en ren jäkla djungel!

    Vi valde faktiskt vår på lite löjliga premisser.
    Först så plockade vi ut vilka som var män, eftersom vi hade bestämt att vi ville ha en manlig vigselförrättare. Sedan så plockade vi bort alla som hade politiska sympatier som direkt stred mot våra egna. Sedan tittade vi på bilder och sökte efter tidigare erfarenheter av personerna.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3918157.html <-- talar om vigselförrättare i Sthlm och verkar hyfsat aktuell!

  • Juni 2012

    Googla på namnen så får du upp om de är politiskt aktiva, m.m.
    Men visst är det svårt, vi har turen att bli vigda av en kompis till mig som är präst :)

  • MagicBride

    Vi ville inte att vårt val av vigselförrättare skulle bli politiskt så vi valde den enda i kommunen som inte var kopplad till ett parti


  • Klingoklang

    Vilken toppen förslag! 

    Då är det bara att börja googla människor Det med om de är politiskt aktivia eller ej var verkligen en bra tanke!
    AndroSid: tack för länken till den tidigare tråden i detta ämne.  

Svar på tråden Hur väljer man en vigselförättare?