• Vica

    Julafton?

    Åååå jag är SÅ spänd och nervös för allas rekation! Vi har förlovat oss för ca en månad sen (på vår ett årsdag) men inte varken ringmärkt oss eller talat om för någon. Vår "geniala" plan är att överraska hela släkten på julafton då det är meningen att alla skulle komma i jul (varannan-jul-grej). 

    Allt är liksom planerat, våra ringar ska ligga i varsitt paket inslaget i en lite för stor kartong - utan att utmärka sig, och vi kommer inte säga något utan invänta allas reaktion.

    Så klart bringar det problem. Min ring är inte färdig än och ingen vet när den blir det. Leveranstiden skulle vara 2 veckor - imorgon är vi inne i vecka fyra. Rynkar på näsan  Men men, det löser sig nog.. 

    Någon mer som ska förlova sig på julafton?  

  • Svar på tråden Julafton?
  • Doofie

    Vi planerar att göra det :) Hoppas bara att våra ringar hinner bli klara och hinner komma! Det är samma sak för oss; vi vill byta ringar när alla nära i släkten är med. Tycker det skulle vara supermysigt! :)

  • Power of Love

    Va mycigt med förlovning på det sättet! GladJag tror säkert att ringen hinner komma annars kanske du kan ringa och kolla hur det går? i värsta all köpa en billig tillfällig bara för att kunna utföra idén med paketen.

    Vi förlovar oss på lucia men julafton (och juldagen) kommer vara första gången vi träffar släkten. Min sambos släkt kommer nog få upptäcka ringarna själva men jag vet inte om jag vill göra så med min familj. Mina föräldrar kommer dock och hälsar på helgen innan jul och då kommer vi berätta för dem, så får de hjälpa till med idé hur vi ska berätta för resten av släkten. Tycker det känns lite nervöst och pirrigt att äntligen få berätta det.Glad

  • Doofie

    Hur har det gått? Har ringen kommit än? Får man se en bild? :) Våra är också beställda, ska komma 22/12, hoppas verkligen att de hinner göra det!!

  • Vica

    Våra ringar kom i fredags! Kan bara inte sluta titta på min :) Har haft den på lite varje dag för att vänja mig. 
    Jag valde nog inte världens mest bekväma ring, men men vad gör det!



    Ska bli intressant och se vad de säger! 
    Hur ser era ut?  
  • Doofie
    Vica skrev 2011-12-12 08:44:17 följande:
    Våra ringar kom i fredags! Kan bara inte sluta titta på min :) Har haft den på lite varje dag för att vänja mig. 
    Jag valde nog inte världens mest bekväma ring, men men vad gör det!


    Ska bli intressant och se vad de säger! 
    Hur ser era ut?  
    Oj så vacker (vackra)! Måste glimmra fint ;)
    Våra har inte kommit än, blir nog inte förän på en vecka ungefär.. lever på marginalerna ;) Men det står 24/12 i ringarna så de MÅSTE komma innan det! haha.
    Får lägga upp en bild på dem när de dimper ner :)
  • lilja
    Vica skrev 2011-12-12 08:44:17 följande:
    Våra ringar kom i fredags! Kan bara inte sluta titta på min :) Har haft den på lite varje dag för att vänja mig. 
    Jag valde nog inte världens mest bekväma ring, men men vad gör det!


    Ska bli intressant och se vad de säger! 
    Hur ser era ut?  
    Vart är ringarna köpta? Och vad kostade de?
    * 21 juli 2012 *
  • Vica
    lilja skrev 2011-12-12 20:44:50 följande:
    Vart är ringarna köpta? Och vad kostade de?
    * 21 juli 2012 *
    De kommer från nåt så trist som Albrekts Guld, de har ju sin rea just nu så vi betalade - inkl gravyr och specialbeställning pga min stl - ca 11 500,-
    Jag kommer att välja en enklare vigselring och han en likadan fast bägge ska då vara röd/gult guld.  
  • lilja
    Vica skrev 2011-12-12 20:52:50 följande:
    De kommer från nåt så trist som Albrekts Guld, de har ju sin rea just nu så vi betalade - inkl gravyr och specialbeställning pga min stl - ca 11 500,-
    Jag kommer att välja en enklare vigselring och han en likadan fast bägge ska då vara röd/gult guld.  
    Jag tycker de var jättefina!!
    * 21 juli 2012 *
  • Vica

    Inte många dagar kvar nu! Slog precis in ringarna i varsina askar som i sin tur ligger i varsina askar :)




    Hur går det för er då? 


     
  • Doofie

    Åh, vad fint! :) Spännande!!
    Våra är skickade med rek idag från leverantören. Så de ska komma imorgon... Funderar på att ta på oss ringarna på julaftons morgon och sen låta folk märka det när de märker det.
    Eller så kallar vi på allas uppmärksamhet när vi alla är samlade och tar på oss ringarna inför alla.. har inte bestämt oss för hur vi vill göra än.. ;)

  • 201212

    Hur gick det, lite nyfiken? Jag tror att alla i er släkt blev glada. Det hade jag blivit om jag hade varit med om en liknande grej på julafton.

  • Doofie

    Jo det gick fint, alla blev jätteglada och överraskade, de tyckte det var en fin överraskning :) Vi valde att "presentera" det då alla julklappar var utdelade , så det blev lite av en happening :P Riktigt kul att ha ringen på fingret. Synd bara att man jobbar inom vården och inte kan ha den på sig på dagarna ;P

    Lite halvkass bild, men det är min ring, en sidenmatt slät titanring, sambons namn står på sidan, och en liten diamant efter det som syns på bilden. Han har ett spår ovanpå sin, och sen mitt namn graverat på sidan, utan sten :)


Svar på tråden Julafton?