• prolle

    Vad bör jag tänka på till frieriet ?

    Som jag skrev i förra inlägget så funderar jag på att fria till min tjej, och det med ringar har jag fått lite svar på , men kan jag få mer tips, typ vad är bra att tänka på till förberedelser och till när jag ska göra de ? :)

  • Svar på tråden Vad bör jag tänka på till frieriet ?
  • Chicita

    Gör det personligt. Och tänk ett steg längre än att lägga ringen i mat eller dryck. Det har hänt att vissa sätter det i halsen och får stora problem...

    Att fria är en stor sak i sig, vad gillar din tjej mest? Romantisk middag på restaurang eller en hemmakväll?
    Om det är restaurang så bjud ut henne på en sån och gör en stor grej av att gå ner på knä osv... Du vet så där typiskt "romatisk snyftfilm"...

    Gillar hon en hemmakväll så skicka iväg henne på något uppdrag som tar lite tid. Laga mat (eller köp färdig mat eller be morsan komma och laga mat eller nåt om du inte klarar av att laga något gott själv Flört ) Lägg lite tid på dukningen och överraska med ett gott vin (om ni dricker alkohol) till maten.

    Om hon gillar practical jokes så kan du göra en variant på den där reklamen som går på tv nu. Där paret sitter på restaurang och killen vill fråga henne om något, skjuter fram en ask med guldring och frågar om hon vet vad han kan få för den om han säljer den...
    Inled liknande så hon känner igen reklamsnutten. Men avsluta med typ "för du vill väl inte gifta dig med mig i alla fall?"
     
    Men som sagt, gör det personligt. För då kommer hon alltid minnas det. Oavsett om du gör det skämtsamt, romantiskt eller hemmamysigt 

Svar på tråden Vad bör jag tänka på till frieriet ?