• Dreaming

    box till alla kort...

    Visst borde man kunna göra en egen box med skåra för alla kort och pengar man kommer få i present?

    Inte kan det vara så svårt, kartong tapet och lite snören? :D

    Är det någon som har gjort någon?

  • Svar på tråden box till alla kort...
  • yorkstacy

    Jag har inte gjort någon sån låda, men välldigt ofta klär jag in skokartonger. Det blir välldigt snyggt och går ju att göra hur personligt som helst. 

    jag brukar använda tapetklister som är något tjockare i konsistensen än normalt (för att pappret inte skall lukras upp) och sedan klä med tapet. 

    Det finns ju enändligt med tapeter, och sedan när allt torkat ordentligt så är det ju bara att deokorer med spets, fjädrar, glitter eller liknande.

    Om du skär ut en skåra med skalpell på locket så blir det ju super snyggt!

     

  • Chicita

    Det går jättebra. Om du vill göra det mer speciellt så köper du flera kartonger i olika storlekar och staplar ovanpå varandra (limma fast botten på en mindre på locket på den större och skär ur botten så att när allt är på plats sen så är det en stor öppen kartong så att säga).
    Intrycket, om man gör det rätt, kan bli en "bröllopstårta" Glad 



     

  • Dreaming
    Chicita skrev 2011-11-13 18:45:44 följande:
    Det går jättebra. Om du vill göra det mer speciellt så köper du flera kartonger i olika storlekar och staplar ovanpå varandra (limma fast botten på en mindre på locket på den större och skär ur botten så att när allt är på plats sen så är det en stor öppen kartong så att säga).
    Intrycket, om man gör det rätt, kan bli en "bröllopstårta" Glad 

     
    Precis så som på din bild vill jag ha det, supersnyggt!! :D
    ser inte allt för svårt ut heller, men har man en skåra i alla lådor eller ska man lyfta på locket?
  • Dreaming
    Dreaming skrev 2011-11-13 19:37:44 följande:
    Precis så som på din bild vill jag ha det, supersnyggt!! :D
    ser inte allt för svårt ut heller, men har man en skåra i alla lådor eller ska man lyfta på locket?
    hahaha jisses vad jag läser otydligt, hade ju redan fått svar! :D låter som en toppenidé!

    Tack!
  • Chicita
    Dreaming skrev 2011-11-13 19:38:36 följande:
    hahaha jisses vad jag läser otydligt, hade ju redan fått svar! :D låter som en toppenidé!

    Tack!
    Jag letade kartonger ett bra tag. Om man vill ha ett "set" så kan det finnas på Panduro, IKEA och lite såna ställen.
    Men vi valde i slutänden en helt annan grej. Svärfar byggde en skrivpulpet i trä med en skåra för kuverten i, och en hållare för bläckhorn och fjäderpenna Skrattande 
    Passade skitbra in i vårt medeltidstema... 
Svar på tråden box till alla kort...