• Trehjärtan

    Hur gjorde ni

    Jag har tänkt i banorna att jag ska "fria" till min sambo. MEN

    Hur har ni gjort med ringar och sånt alltså förlovningsringar, har ni friat utan ringar, har ni köpt ringar innan..

    Ja hur gjorde ni er förlovning?!

  • Svar på tråden Hur gjorde ni
  • daniiel

    Vi ville gifta oss, det hade vi vetat länge. Så en dag hade vi lite extra pengar över och passerade en butik där de hade rea på ringar, så vi gick in och passade på. Dock har ingen av oss använt de ringarna efteråt, då min var för stor och min make tappade sin på jobbet. Nåja, förlovade var vi ändå och gifta blev vi :)

    Hur du/ni än väljer att göra, så kommer det bli bra :) Personligen tycker jag det är bättre när man får gå tillsammans och kika på ringar och bestämma sig för vad man vill ha osv. Jag kanske är hopplöst oromantisk, men så tycker jag :P

  • Lilique

    I vissa butiker kan man få låna en ring att använda till frieriet om man vill ha något symboliskt! Och sen kan man gå tillsammans och välja ut rätt ring.  (:

    Jag friade till min sambo utan ring iallafall. Hade istället en öppen ringask med en högpolerad nyckelring i vilken det satt en hjärtformad lapp med orden "Marry Me?". Det gick lika bra det haha.

  • dellelgarin

    Min blivande köpte den ringen han ville ge och friade med den. Är mycket nöjd :)

  • funnybunny

    När jag "friade" till min sambo så köpte jag ett par billiga ringar på typ glitter som jag hade när jag frågade honom sen så gick vi tillsammans och kollade efter våra förlovningsringar!
    tyckte det blev änklare då jag inte visste hans stl och ville ju inte avslöja något genom att fråga eller så!

Svar på tråden Hur gjorde ni