• frumu

    Jag ska fria :) men vilken dag?

    jag har tänkt fria till min sambo, men jag vet inte vilken dag jag ska göra det på, först tänkte jag julafton, men då säger min bästavän att det är ju ingen julklapp :) näähää kanske på nyår eller ska jag bara ta en dag då det känns rätt? har redan kollat vilka ringar vi ska ha och hoppas han svarar ja nu bara:)

  • Svar på tråden Jag ska fria :) men vilken dag?
  • Trivia

    En högtidsdag är ju alltid trevligt men på ett sätt kanske det är lite mer överraskning om det är på en "vanlig" dag.
    Då blir det ju liksom er egna speciella dag.

  • frumu
    Trivia skrev 2011-11-03 13:01:39 följande:
    En högtidsdag är ju alltid trevligt men på ett sätt kanske det är lite mer överraskning om det är på en "vanlig" dag.
    Då blir det ju liksom er egna speciella dag.
    jo du har helt rätt, jag vill ju göra det NU NU NU men jag måste vänta ett litet tag så han inte misstänker något, jag får fixa en fin middag och lite mys hemma för vi kan nästan aldrig åk iväg, då vi inte har branvakt. men som sagt en "vanlig dag" kanske bli bra det med ;)
  • Acerola

    Jag funderar på samma men jag är inne på att göra de Julafton när man har kommit hem från svärisarna på kvällen tänkte jag ta fram skumpa och att bara ham och jag sitter i tv rummet med våra finkläder på oss eftersom de har varit julafton.

    Lycka till!

  • daniiel

    Jag tycker du ska ta det en vanlig dag :)

    Julafton tycker jag personligen är julafton och vill bara att ska det vara julafton, den är speciell ändå. Nyårsafton känns lite klyschigt. En vanlig dag skulle därför vara roligare, för det är nog mer oväntat och precis som Trivia skriver så blir det ju då lite mer er speciella dag :) En vardag till och med, ännu mer oväntat än en fredag/lördag-kväll. Vilken underbar överraskning efter en dag på jobbet, komma hem och bli friad till :D

  • Oniq

    Vi förlovade oss den 22/12, det var min far som valde datum då det var vintersolstånd då (Starbrak, årets mörkaste dag)

    Han sade att han tyckte att det var ett bra datum eftersom 'efter det blir det bara ljusare'.

    Eftersom det tog ett tag mellan förlovning och bröllop (12år..*harkel*) så har vi alltid tyckt att det har varit mysigt att fira vår förlovningsdag lite. Två dagar innan julafton så är det en dag bara för oss - utan julstök och måsten.

    Vi gifte oss i somras och jag tror jag kommer att sakna den 22:a i år ;)


    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Power of Love

    Jag och min sambo planerar förlovning och om vi hinner få ringara i tid så kommer det bli datumet 111213 och kl 14.15. Inspirerat av 111111 kl11.11 hysterin ;)

    Eftersom det är en vardag så var jag tvungen att ta ledigt vilket jag trodde det skulle bli svårt eftersom det  var lucia och många vill vara borta ifall på morgonen för att se sina barn men det var inga problem. Min sambo var ledig sedan innan så nu är det som sagt bara ringarna kvar. 

    Oavsett klockslag är det ju lätt att komma ihåg både för det är Lucia och det är 111213. 

    Annars tyckte jag tanken med 22/12 var fin med att det bara blir ljusare :)

  • Miss L

    Både julafton och nyårsafton känns ju lockande, men jag håller med de andra lite. Känns som att julafton har sin egen magi, som man inte vill blanda ihop med ett frieri, men å andra sidan vore det nog väldigt mysigt att kombinera julmys och romantik.. Svårt att veta i förväg :) Nyårsafton känns dock lite klyschigt, så även om det är lockande skulle jag nog undvika den dagen. Ta någon dag som känns rätt för dig helt enkelt, du får gå på magkänslan! Han blir nog överlycklig oavsett vilken dag det blir.

Svar på tråden Jag ska fria :) men vilken dag?