• JohannaFotograf

    Tips till Svenhippa eller Mösexa

    Vi har bestämt oss för att slå ihop Möhippan med Svensexan eftersom vi redan inte följer de vanliga traditionerna. Vi kommer gifta oss borgligt med våra föräldrar som vittnen och sedan en fest på det. Och eftersom vi inte gillar förnedringsdelen av en hippa och sexa och eftersom vi mest har "nära vänner" alltså blir vi inte många. Så slår vi ihop allt till en Svenhippa eller Mösexa eller vad man nu skall kalla det.


    Men vi behöver tips på vad man kan göra. vi bor nära Borås.


    Tack på förhand för alla tips!! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-14 08:04
    Lite förändringar. Vi kommer fortfarande ha ett litet bröllop men med fler vittnen. Vi är just nu uppe i 30 inbjudningar.
    Och efteråt kommer vi ha en fika istället för fest.

    Svenhippan/mösexan kommer planeras av min "maid of honor" bästa vän och mig själv. Med rådfrågning av min m2b och han bästa vän.

    Är fortfarande intresserad av tips! :)
  • Svar på tråden Tips till Svenhippa eller Mösexa
  • Chicita

    Vi fick en svenhippa / mösexa.

    Först kom dom och gav oss varsin lista på vad vi skulle ha med.
    1/2 tandpetare skulle vi ha båda två.
    Jag skulle ha en vattenflaska och BM skulle ha en potatisskalare...

    Ok nu behövde vi inget av detta, men det var ju bara för att sätta myror i huvudet på oss Flört 
    Sen delade vi upp oss i två bilar. Men vi träffades ändå på samma ställe.
    Gocartbanan.
    Min migrän från dagen innan uppskattade inte detta. Men ändå... Det var rätt kul Glad 
    Sen delade vi oss igen så jag fick hem och gå ut med hunden. Vi lunchade på lite kycklingsallad och sen drog vi till Makeupstore för att bli sminkade (tjejerna alltså). Där fick jag måla en tavla av min blivande medans jag väntade på att dom andra tjejerna sminkades...
    Under tiden så hade dom picknick och bowlade.

    Hem sen, fräscha upp sig och sen ut på krogen för en god matbit. Sen åkte vi hem och drack vin och spelade sällskapsspel hela kvällen Skrattande 
    Helt perfekt 

  • Guffi
    Chicita skrev 2011-10-11 11:15:48 följande:
    Vi fick en svenhippa / mösexa.

    Först kom dom och gav oss varsin lista på vad vi skulle ha med.
    1/2 tandpetare skulle vi ha båda två.
    Jag skulle ha en vattenflaska och BM skulle ha en potatisskalare...

    Ok nu behövde vi inget av detta, men det var ju bara för att sätta myror i huvudet på oss Flört 
    Sen delade vi upp oss i två bilar. Men vi träffades ändå på samma ställe.
    Gocartbanan.
    Min migrän från dagen innan uppskattade inte detta. Men ändå... Det var rätt kul Glad 
    Sen delade vi oss igen så jag fick hem och gå ut med hunden. Vi lunchade på lite kycklingsallad och sen drog vi till Makeupstore för att bli sminkade (tjejerna alltså). Där fick jag måla en tavla av min blivande medans jag väntade på att dom andra tjejerna sminkades...
    Under tiden så hade dom picknick och bowlade.

    Hem sen, fräscha upp sig och sen ut på krogen för en god matbit. Sen åkte vi hem och drack vin och spelade sällskapsspel hela kvällen Skrattande 
    Helt perfekt 
    Låter helt underbart roligt och härligt! :)
  • Charmina

     


    JohannaFotograf skrev 2011-10-11 10:24:36 följande:

    Vi har bestämt oss för att slå ihop Möhippan med Svensexan eftersom vi redan inte följer de vanliga traditionerna. Vi kommer gifta oss borgligt med våra föräldrar som vittnen och sedan en fest på det. Och eftersom vi inte gillar förnedringsdelen av en hippa och sexa och eftersom vi mest har "nära vänner" alltså blir vi inte många. Så slår vi ihop allt till en Svenhippa eller Mösexa eller vad man nu skall kalla det.


    Men vi behöver tips på vad man kan göra. vi bor nära Borås.


    Tack på förhand för alla tips!! :)


    Det är väl ändå inte ni som ska planera?? Det är ju dom som ska hippa/sexa er!
  • JohannaFotograf

    Det är precis så jag menar, fast att killar och tjejor umgås hela dagen tilsammans. Men typ bowling gocart och middag.


    Kom gärna med mer tips!

  • JohannaFotograf

    Charmina, jag vet vad du menar. Men eftersom ingen vet att vi skall gifta oss så blir det en överraskning.


    Och vi följer som sagt inte vanliga traditionerna. Vi vill hitta på något kul med vännerna eftersom vi inte kommer ha ett "bröllop" och då tycker vi att vi borde bjuda på något.

  • Charmina

    Okej då hänger jag med :)
    Ska klura på lite idéer och återkommer med lite tips till dig då!

  • peterback1

    Hej!

    Vi hade på vår svensexa ett såkallat stadsuppdrag som hette Dardevil.
    Man fick massa roliga uppdrag som man skulle utföra.
    Denna tror jag skulle passa väldigt bra även för möhippor, så varför inte slp ihop dem?
     

Svar på tråden Tips till Svenhippa eller Mösexa