• Svar på tråden Gör ni album av bröllopsbilderna?
  • Aniara4

    Jag tänker göra fotoböcker på Ica foto. Förbetalade krediter där när det var 70% rabatt och en bok med 100 sidor kostade runt 300 istället för 1000. Kommer främst att använda fotografens bilder, men även en del av gästernas bilder eftersom fotografen inte var med hela kvällen.

    Kommer att göra böcker både till oss och till våra föräldrar i julklapp, lite olika versioner tror jag.

  • Margaux

    Vi får ett album av fotografen och så kommer vi nog göra fotoböcker precis som föregående inlägg. För att ge till mammor och mormödrar etc.

  • ClaraH

    Jag hade inte tänkt på fotoböcker faktiskt, det kan ju vara en bra julklapp. Jag tänkte göra ett gammeldags album också, men skulle behöva lite inspiration till det.

    Sen brukar min mamma få en fotokalender varje år så det blir nog ett bröllopsfoto i augusti i den nästa år.

    Vi kommer också att göra några förstoringar och sätta upp på väggen. Sen har min man föreslagit att vi ska lämna in ett foto till en konstnär, vi får se hur vi gör med det.


  • ClaraH

    Nu har jag skickat en beställning på alla fotografens bilder till ett labb som heter Crimson. Lite dyrare är Fuji och Smartfoto, men jag har kollat några recensioner innan så jag hoppas att det blir bra. Vi har köpt 2 album på Panduro och ska sätta in allt från förevigsel, vigsel och mingel och fest i dem.


  • pimory

    jag scrappar ihop ett själv :) med band runt varje bild.. rosetter och lite blommor och pärlor..
    jag tycker om att pyssla, och s¨å tycker jag att det är roligare att titta i ett album som är lite mer i än bara bilder, visst det tar tid och kostar lite mer, men det är det värt!

  • ClaraH
    pimory skrev 2011-09-24 11:36:37 följande:
    jag scrappar ihop ett själv :) med band runt varje bild.. rosetter och lite blommor och pärlor..
    jag tycker om att pyssla, och s¨å tycker jag att det är roligare att titta i ett album som är lite mer i än bara bilder, visst det tar tid och kostar lite mer, men det är det värt!
    Låter väldigt fint. Jag har aldrig scappat men jag hade tänkt mig någon annat än att sätta bilderna bara på rad. Har du något tips om var man kan hitta idéer?
  • Invincible

    Vi får ett album av fotografen som han specialbeställer handbundet från usa, så det blir nog fint. Till familjen (mor och far, svärföräldrar och farmor) Beställer vi album från bookbinders i temafärg med foliering i vitt där det står "Stina & David 10/9 2011" på omslaget. De ska vi fylla med fotografens bilder.

    Till oss själva gör jag nog ett likadant album men med scrapbooking av alla saker vi gjorde på bröllopsresan + fotona vi tog. Blir nog både fint och roligt att minnas med!


    And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • fruhgan

    Allt sånt där ingick i priset hos fotografen, förstoringar, flera album, ramar till förstoringar osv....allt ingick och vi har alla bilder högupplösta på cd och valde bilder till förstoringar och albumen därifrån, hur smidigt som helst. Och så kan vi ju beställa extra album och förstoringar och annat om vi vill. Klart att ni ska ha album, TS! Det är jättehärligt att ha och titta i

  • Margaux
    ClaraH skrev 2011-09-24 09:26:11 följande:
    Nu har jag skickat en beställning på alla fotografens bilder till ett labb som heter Crimson. Lite dyrare är Fuji och Smartfoto, men jag har kollat några recensioner innan så jag hoppas att det blir bra. Vi har köpt 2 album på Panduro och ska sätta in allt från förevigsel, vigsel och mingel och fest i dem.
    Crimson blir säkert jättefint! Vi gjorde begravningsprogram där till min pappa och de blev otroligt snygga!
  • annasmamma

    Tänker göra en premium - fotobok på photobox.se, har testat photobox innan och varit nöjd. Inte billigt, men superb kvalitet. 

  • EllaBella

    Jag gjorde en fotobok hos Fuji Direkt. Den blev jättefin och dessutom gratis eftersom jag utnyttjade ett erbjudande. Har gjort många fotoböcker där och det tar faktiskt ett tag innan man kommer på bra upplägg. De första böckerna jag gjorde använde jag många bilder och då blir upplägget lätt plottrigt. Det blir snyggare att använda stora bilder och kombinera porträtt med miljöbilder. Har just nu inga foton av fotoboken men kanske kan lägga upp senare..

  • TEB08

    Blurb (en amerikansk sida dar man kan gora fotobocker) har en online bokhandel dar man kan salja sina bocker. Manga bocker har en preview funktion som later dig titta pa de forsta sidorna. Nar jag gjorde varan fotobok (via blurb) agnade jag en hel del tid at att kika i andras bocker for inspiration. Bara ett lite tips...

  • ClaraH
    TEB08 skrev 2011-10-04 09:24:08 följande:
    Blurb (en amerikansk sida dar man kan gora fotobocker) har en online bokhandel dar man kan salja sina bocker. Manga bocker har en preview funktion som later dig titta pa de forsta sidorna. Nar jag gjorde varan fotobok (via blurb) agnade jag en hel del tid at att kika i andras bocker for inspiration. Bara ett lite tips...
    Verkligen ett bra tips, det ska jag kolla sen.
  • camillaclm

    Till alla er som har tänkt scrappa med era bröllopskort!
    Tänk på att ALLT ni använder måste vara syrafritt annars kommer korten efter ett par år bli missfärgade och då är det bara att slänga dom.

Svar på tråden Gör ni album av bröllopsbilderna?