• teddy

    kan save-the-date-korten va för tidiga?

    det är ett tag tills de e dax för oss men planeringen är ändå i full gång!

    vi planerar även att skicka ut save-the-date-kort för att vi verkligen vill att alla inbjudna ska kunna komma, alla är ju lika viktiga! :)

    vi ha tänkt att skicka ut dessa save-the-date ungefär ett år innan för att vara på den säkra sidan, men nu sitter jag här och undrar om det är alldeles för tidigt? är det konstigt med så tidiga save-the-date?
    ska tilläggas att vårt bröllop kommer röra runt i julefriden! just därför känns det angeläget att beätta för folk så tidigt som möjligt! 

    snälla ni, ge mig er respons! :) 

  • Svar på tråden kan save-the-date-korten va för tidiga?
  • Januaribruden

    Jag tycker ni kan göra det. Kanske skicka kombinerat julkort & save the date? Det enda jag tänker på är vilka ni ska skicka till. Vår gästlista ser annorlunda ut nu 4 månader innan. Vi började kladda på den ett år innan. Släkten är dock densamma


  • teddy

    tack januaribruden för att du svarar! :)
    ja, de hade väl varit jättekul me ett kombinerat julkort/save the date! tycker jag me!
    och jo, de e klart att gästlistan kanske kan komma att ändras... fast som du säger, släkten e ju ändå släkten o de ska ju bjudas allihop...!

    finns det någon annan som har åsikter?? :) 

  • Charlie13

    Vi gifter oss i semestertiderna (juli) och tänkte skicka ut våra Save-the-dates i januari/februari. Och sen ingbjudningarna tre månader innan bröllopet.


    Ett år i förväg tycker jag känns väldigt länge! Men å andra sidan brukar ju folk planera just julen långt i förväg.. Det är svårt faktiskt!

  • teddy

    ja, jag tycker kanske också att de känns tidigt me ett år innan, men de e nog lite skillnad på semetsertider i juli o jultid i december! julen brukar vara ganska smockad alltså! o jag vet att famförallt min släkt brukar ha fullt upp under hela december... därav att jag funderar på att skicka ut de så tidigt i förväg!

  • Lev idag

    Jag skickade våra STD kort nu i veckan som var och vi gifter oss i juli nästa år. 
    Så absolut kan du skicka ut dem tycker jag! :D 

  • skaraborg2012

    Oj, STD är nog inte en lämplig förkortning för "Save The Date"...!!

    Vi har precis skickat ut våra save the date kort nu i Januari, jag kan därför rekomendera andra att skicka ut tidigare än vad vi gjorde om bröllopet ska vara i semester tider... vissta bokar semester tidigt!! Julen är nog mer flexibel än en redan bokad semseter...!!

  • sollan
    skaraborg2012 skrev 2012-01-16 22:16:00 följande:
    Oj, STD är nog inte en lämplig förkortning för "Save The Date"...!!
    Tyst Hehe
    Blivande vårbrud
  • Oleana

    Bör man skicka ut både save the date och faktisk inbjudan? Jag tänkte skicka ut kombinerad i juni, och bröllopet är i okt. Vi har dock en liten skara att skicka till
     

  • Nudax
    Oleana skrev 2012-01-17 05:31:11 följande:
    Bör man skicka ut både save the date och faktisk inbjudan? Jag tänkte skicka ut kombinerad i juni, och bröllopet är i okt. Vi har dock en liten skara att skicka till
    Nej det behöver man inte, man gör ju som man själv vill och så som man tänker passar sina inbjudna. Vi sänder också våra inbjudningar tidigt istället, det är vad våra gäster eftefrågat och vad vi tycker känns kämpligt. Som nu 5-6mån innan.
  • Oleana
    Nudax skrev 2012-01-17 07:40:22 följande:
    Nej det behöver man inte, man gör ju som man själv vill och så som man tänker passar sina inbjudna. Vi sänder också våra inbjudningar tidigt istället, det är vad våra gäster eftefrågat och vad vi tycker känns kämpligt. Som nu 5-6mån innan.
    Ok, tack för svaret! Är rätt ny på det här med vad man "bör" ;)
  • Nudax
    Oleana skrev 2012-01-17 16:44:54 följande:
    Ok, tack för svaret! Är rätt ny på det här med vad man "bör" ;)
    Förstår. Kruxet är att när man går in här som "ny" tar man åt sig så mycket av vad alla säger att man "Bör" när man tillslut inser att man ju faktiskt får göra precis som man vill, bröllop blir det ändå =D Men det är klart att det alltid är skönt att kolla av lite med andra =)
  • Lebendig

    Vi skickade iväg våra på årsdagen (datumässigt). Många som bor utomlands som planerar in sina sverigesemestrar.

  • knyttan
    skaraborg2012 skrev 2012-01-16 22:16:00 följande:
    Oj, STD är nog inte en lämplig förkortning för "Save The Date"...!!
    Hhehehe! Nej jag har tänkt desamma, bäst att undvika den kanske...

    Vi har många som ska komma från andra länder och så, så vi har liksom informerat om bröllopet nästan 2 år i förväg för dem som vi vill ska komma, så de flesta släktingar mm visste redan om bröllopet när vi skickade ut våra save-the-date 10 månader innan. Samma här att gästlistan har förändrats endel, men vi skickade bara save-the-dates till dem som var mer eller minder säkra... trots detta så är det ett par som jag nu inte har så stor lust att bjuda längre pga lite olika saker, men de var på den "självklara listan" och har redan fått info om att de ska bli bjudna så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra... Obestämd
Svar på tråden kan save-the-date-korten va för tidiga?