• Redaktör Kristin

    Tyck till om Bröllopstorgets meny

    Observanta medlemmar kan se att vi förändrat Bröllopstorgets meny något. För att förbättra har vi lagt till viktiga avdelningar som Köp & sälj och bildgallerierna, som ni hittar under Inspiration.

    Tyck gärna till! Vad saknar du i menyn? Vad vill du ha mer eller mindre av?


  • Svar på tråden Tyck till om Bröllopstorgets meny
  • Forumvärd
    Aniara4 skrev 2011-08-24 10:17:33 följande:
    Jag måste säga att jag använder aldrig menyn, jag tycker inte informationen under flikarna tillför särskilt mycket. Däremot irriterar jag mig ofta på att den rullar ner över de översta forumrubrikerna när man råkar svepa över med musen så att man måste dra ner och vänta tills den försvinner innan man kan klicka på det man vill. Det har hänt mer än en gång att jag råkat klicka på något helt annat än jag hade tänkt mig.
    Tack för synpunkterna!
    Det kan vara något att tänka på att eventuellt ändra i framtiden!
  • Forumvärd
    Silketuss skrev 2011-08-25 19:05:59 följande:
    Kan man inte ta bort trådar där ts är en annonsör under täckmantel?
    Absolut!
    Reklam för ett eget eller närståendes företag ska inte förekomma i forumet.
    Misstänker du att det handlar om sådan reklam så anmäl det så får våra moderatorer granska det.
    Oberoende tips d.v.s. tips om företag/tjänster där man själv inte är involverad eller tjänar på det är dock tillåtet.
  • bruden

    Jag använder den inte då jag Ad-blockat den. Störande, irriterande precis som Aniara4 skriver.

  • Fröken Söt
    Forumvärd skrev 2011-08-26 11:02:20 följande:
    Tack för synpunkterna!
    Det kan vara något att tänka på att eventuellt ändra i framtiden!
    Det är fortfarande störande att menyerna lägger sig över det man vill se. Har ni funderat på att ändra det?
  • Forumvärd
    Fröken Söt skrev 2012-01-29 10:51:31 följande:
    Det är fortfarande störande att menyerna lägger sig över det man vill se. Har ni funderat på att ändra det?
    Vilka menyer är det du tänker på specifikt?
  • Bride2Be13
    Aniara4 skrev 2011-08-24 10:17:33 följande:
    Jag måste säga att jag använder aldrig menyn, jag tycker inte informationen under flikarna tillför särskilt mycket. Däremot irriterar jag mig ofta på att den rullar ner över de översta forumrubrikerna när man råkar svepa över med musen så att man måste dra ner och vänta tills den försvinner innan man kan klicka på det man vill. Det har hänt mer än en gång att jag råkat klicka på något helt annat än jag hade tänkt mig.
    håller med fullständigt!
  • Aniara4
    Forumvärd skrev 2012-02-02 10:50:30 följande:
    Vilka menyer är det du tänker på specifikt?
    Antar att Fröken Söt menar det jag skrev om ovan, att menyn rullar ner och lägger sig över allt annat om man råkar  svepa över med musen. Det borde inte vara särskilt svårt att ändra så att man måste klicka på menyrubrikerna för att få fram rullgardinerna istället för att man bara behöver rulla över dem.

    Jag har en överkänslig musplatta på min laptop, så de där förbannade menyerna flaxar fram stup i kvarten.
  • Forumvärd
    Aniara4 skrev 2012-02-02 10:58:47 följande:
    Antar att Fröken Söt menar det jag skrev om ovan, att menyn rullar ner och lägger sig över allt annat om man råkar  svepa över med musen. Det borde inte vara särskilt svårt att ändra så att man måste klicka på menyrubrikerna för att få fram rullgardinerna istället för att man bara behöver rulla över dem.

    Jag har en överkänslig musplatta på min laptop, så de där förbannade menyerna flaxar fram stup i kvarten.
    Förstår vad du menar!
    Det är "toppmenyerna" som fladdrar ner om man kommer åt dom, eller hur
    Jag påtalar det för teknik och hör om de har någon lösning på lager
  • Fröken Söt
    Aniara4 skrev 2012-02-02 10:58:47 följande:
    Antar att Fröken Söt menar det jag skrev om ovan, att menyn rullar ner och lägger sig över allt annat om man råkar  svepa över med musen. Det borde inte vara särskilt svårt att ändra så att man måste klicka på menyrubrikerna för att få fram rullgardinerna istället för att man bara behöver rulla över dem.

    Jag har en överkänslig musplatta på min laptop, så de där förbannade menyerna flaxar fram stup i kvarten.
    Ja precis, det var det jag menade.
  • Amor in aeternum

    Varför har ni inte en så att man kan se "senaste trådarna" som har skrivits? Tycker det är väldigt jobbigt att behöva trycka igenom allting bara för att hitta något nytt.. eller är det jag som är dum och inte fattar vart man ska trycka?! Skäms

    På FL är det ju senaste inlägg och senaste trådarna, tycker att ni borde fixa det här också. 

  • Fröken Söt
    Forumvärd skrev 2012-02-02 11:03:00 följande:
    Förstår vad du menar!
    Det är "toppmenyerna" som fladdrar ner om man kommer åt dom, eller hur
    Jag påtalar det för teknik och hör om de har någon lösning på lager
    De "fladdrar" fortfarande ner om man råkar komma åt dem. Teknik hade inga lösningar på lager?
  • thessan

    Jag har ett önskemål dock ej om menyn. Kan man på något sätt få reda på om någon har svarat på en fråga man har ställt i forumet när man loggar in? Tack

  • Chicita
    thessan skrev 2012-06-02 17:05:23 följande:
    Jag har ett önskemål dock ej om menyn. Kan man på något sätt få reda på om någon har svarat på en fråga man har ställt i forumet när man loggar in? Tack
    Enkelt... 
    I vänsterspalten har du "Mina favoriter" och "mina trådar".
    I "mina favoriter" så finns alla trådar du har skrivit i eller lagt som favorit. Så där ser du om någon har skrivit ett svar på en tråd du skapat genom att trådens rubrik är fetmarkerad i listan.
    Om du ställt en fråga i en pågående tråd så är det nog inte lika lätt att göra något åt.
    Ja du ser ju fortfarande om någon skrivit i tråden, men inte om det är svar till dig eller inte. Utan då får du läsa igenom inläggen som ställts efter din fråga. 
Svar på tråden Tyck till om Bröllopstorgets meny