• lilja

    I vad åker ni från kyrkan till festen?

    Ja, som rubriken lyder, i vad åker ni från kyrkan till festen?
    Får ni tillgång till bilen hela förmiddagen fram till festen? Vad betalar ni?

    Min sambo kom hem och berättade att han hade fixat bil till vår dag. En vit limousine.
    Vad tycker ni, funkar det? Eller är det lite tacky??
    Synpunkter, tack!


    * 21 juli 2012 *
  • Svar på tråden I vad åker ni från kyrkan till festen?
  • 2 0 1 2

    Vi väljer mellan någon av min mamma med mans bilar (de lite finare av dem), antingen blir det nog jaguar eller en cheva-cabriolet Möjligtvis en Chrysler 300M, är osäker på om jag får plats med underkjolen i de andra nämligen... Får prova! Kanske inte är så bra att åka cabriolet med tanke på håret och så?

  • vikipiki

    Vi hade en vit Hummer limousine, jättehäftigt och det fanns plats för alla våra gäster! Vet inte om det finns såna i Sverige. 

  • marimekko86

    Vi åker i en vit och lyxig limousine. Känns vräkigt och lyxigt . Var dock inte vad vi först ville men då vi inte fick tag i nån med en snyggare sportbil som kunde köra oss så fick det tillsist bli denna. Vill liksom inte åka i våran gammbil :-P Och gamla veteranbilar är inte vår grej alls...så limo blev det.!

    Hade det varit sommar hade jag bett om att få hyra en cykelvagn med tak som jag sett o så hade två fått cykla med oss baktill till festlokalen, det är inte så långt nämligen. Hade varit asskoj

  • operfekt

    Jag låter sambon bestämma bil, men lutar nog åt att vi åker i en av hans bilar,
    var ju tack vare den vi träffades :D
    http://operfekt.blogg.se/2010/july/foto-piegacuz.html
    Jag försöker övertyga honom om att lacka om den till lila, men han är inte så pigg på idéen, haha!

    Vi får se om hans nya bil som han bygger på är klar tills dess, men känns allt lite mer speciellt
    att åka i den bilen som fick oss att bli vi, även om den nya bilen kommer att bli snyggare =)

  • 070831

    Min blivande man´s kompis Gabriel kommer ställa upp som transporter för brudparet och min tärna :)  kollar runt för gästerna .. måste få svar från ett ställe innan jag kan kolla upp med ett gäng som inte vill gå på kyrkliga bröllop men som kan anordna som transportörer istället. men det hänger först på detta ställe det ligger ca 200m från kyrkan

  • FarAway

    Vi kommer ha den här veteranbilen, en gammal Ford från 30talet.  Killen som äger bilen hämtar oss efter vigseln och vi tänkte göra lite bilder på vägen till festlokalen.

    Tip: kontakta den lokala veteranbil-cluben! de gör sant privat och är billigare..


  • Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-08-19 19:03:37 följande:
    Funderade på limousine, men sen hittade vi den här:


    Vi tar en liten extra åktur så att vi kan lämna kyrkan först men komma till festen sist. Och så får vi njuta lite också och inte bara åka från A till B!
    Kan meddela att bilen ovan var helt galet bekväm, en djup soffa där bak, mahognydetaljer, vackra champagneglas med särskild hållare (också i mahogny), och en trevlig chaufför. Gästerna hade en svagt grön nyans i ansiktet när de kikade in i bilen på kyrkbacken!
  • FarAway

    aniara4: hur mycket betalade ni?  jag tycker att bilen är galen snygg men när kollade lite rund så var de jätte dyra...

  • Aniara4
    FarAway skrev 2011-11-06 13:46:42 följande:
    aniara4: hur mycket betalade ni?  jag tycker att bilen är galen snygg men när kollade lite rund så var de jätte dyra...
    Det beror ju på hur man ser det... Jag kan tänka mig att det kostar i både tid och pengar att ha gamla bilar och vårda dem. Vi betalade 2700 för en timme och tyckte det var värt det!
    www.brollopsbilar.se
  • FarAway

    mhh det är inte billigt men ok. jag hittade bara några som hyrde ut med "minst 3 timmar" och DÅ blir det ju jätte dyrt

  • Aniara4
    FarAway skrev 2011-11-06 14:08:35 följande:
    mhh det är inte billigt men ok. jag hittade bara några som hyrde ut med "minst 3 timmar" och DÅ blir det ju jätte dyrt
    Ja, jag hittade också bara såna först, letade framför allt på bfm, och då tillkommer det ju dessutom en förmedlingsavgift som jag inte såg först men som är rätt saftig den med. Så jag blev jätteglad när jag hittade den här bilen, för vi ville verkligen åka i nåt fint!
  • augustesen
    Aniara4 skrev 2011-08-19 19:03:37 följande:
    Funderade på limousine, men sen hittade vi den här:


    Vi tar en liten extra åktur så att vi kan lämna kyrkan först men komma till festen sist. Och så får vi njuta lite också och inte bara åka från A till B!
    Så fin! Vi ska åka en likadan..så snygga!! Inte ofta man får tillfälle att åka en så fin bil :)
  • drumelz

    Jag funderar på om man ska åka traktor.....min sambo är bonde på fritiden...

    Tänk er mej i vit kläning med släp och min fästman i frack klämma in oss Glad hade vatt en väldig rolig syn, tror jag....

    Men har inte riktigt bestämt mej än.

  • Stjärnfall

    Vikipiki: hur många var ni som åkte i hummern samtidigt?

  • Erin
    FarAway skrev 2011-11-06 13:11:12 följande:
    Vi kommer ha den här veteranbilen, en gammal Ford från 30talet.  Killen som äger bilen hämtar oss efter vigseln och vi tänkte göra lite bilder på vägen till festlokalen.

    Tip: kontakta den lokala veteranbil-cluben! de gör sant privat och är billigare..


    Gud så fin bil  :)  Skulle vilja ha likadan bil... Bor du i stockholm eller??
  • Dreaming

    Vi ska gifta oss i en park och sen gå med vårt sällskap till en tågstation där ett gammalt tåg med ånglok väntar på oss att ta oss till vårt Värdshus där middagen ska hållas :)

    Vi är ett litet sällskap på 12 vuxna och 7 barn.

    Det kommer vara en överraskning för alla gäster att de ska åka tåg! :D

  • 070831
    Dreaming skrev 2011-11-20 09:35:34 följande:
    Vi ska gifta oss i en park och sen gå med vårt sällskap till en tågstation där ett gammalt tåg med ånglok väntar på oss att ta oss till vårt Värdshus där middagen ska hållas :)

    Vi är ett litet sällskap på 12 vuxna och 7 barn.

    Det kommer vara en överraskning för alla gäster att de ska åka tåg! :D
    dom komme nog bli häpna vi ska ha vanlig transport i vanlig bil då min m2bs kompis gabriel ska köra oss till lokalen och hämta oss hemma :D
    så min m2bs släkt är väldigt bra och samarbeta när det gäller transport så folk kommer åka med varandra och det är ju bra :d  då vi vill dra ner kostnaderna och kunna göra våra dröm..
  • Becca78

    Vi har turen att äga en svart Cadillac från -49, så den kommer vi åka i :)

Svar på tråden I vad åker ni från kyrkan till festen?