• Lillfisk

    "Dötid" på möhippan?!

    Jag håller på att ordna med min kompis möhippa som kommer att bli (förhoppningsvis) underbar . Saken är att vi är 15 tjejer på hippan och under vissa delar av dagen så är det bara blivande bruden som kommer att göra saker. Hon kommer bl a annat att sminkas och fotograferas.

    Är det någon som har något förslag på vad de andra kan hitta på under tiden? Så att det inte blir tråkigt och de bara "sitter av tiden".

    Det här är den första möhippan jag arrangerar och jag vill så gärna att alla ska ha roligt!

  • Svar på tråden "Dötid" på möhippan?!
  • Fröken Emma

    pyssla med sånt som bruden skall göra senare. kläder, uppdrag mm.


    dricka lite skumpa och berätta anekdoter om bruden, som nån annan ska återberätta för bruden när hon är klar, å så ska ju bruden gissa vem som sa det först.

  • Aleta

    Det brukar vara kul att få se på när bruden gör något också! Att heja på henne som fotomodell är ju kul, annars är det skönt att bara sitta ner en stund och prata med varandra. En anledning till att ha möhippa är ju även att alla vänner från olika håll i livet ska lära känna varandra. 

  • Lillfisk

    Man kanske kan ha någon typ av "Mina vänner" bok som de kan få fylla i? Eller måla porträtt av bruden?

  • Houdini

    Var ints så rädda för sk dötid, tvärtom jag tror det är jättebra att det finns det.


    Man kan planera in för mycket också, så det blir ett enda stressande bara.

  • Aleta
    Houdini skrev 2011-08-15 22:13:11 följande:

    Var ints så rädda för sk dötid, tvärtom jag tror det är jättebra att det finns det.


    Man kan planera in för mycket också, så det blir ett enda stressande bara.


    Precis, en god fika eller liten picknick brukar vara mysigt.
Svar på tråden "Dötid" på möhippan?!