• najnnen

    Att förminska en ring, dåligt / bra, funkar det?

    Hej jag var i en guldaffär idag, och alla ringar jag hitta började på en storlek för mycket (som är för stort).och de kan inte minska dessa ringar jag kollade på, dubbel färg då. (Silver & Guld pläterad)
    men det är möjligt, men de vill helst inte göra det eftersom det blir ett märke, tror ni att märket syns?

    men mest av allt, kan man förlova sig med en sådan ring eller bör man satsa på någon 2000kr / st ring som tillverkaren då gör utan märken eller annat?

    jag har själv gjort en ring i skolan för några år tillbaka och inte ser jag något synligt märke på den? 

    vad säger ni?  visst ringen har sin betydelse men man kanske vill ha en perfekt vid sådana här tillfällen

  • Svar på tråden Att förminska en ring, dåligt / bra, funkar det?
  • imdelicate

    Jag kan gissa att om den ar platterad, sa ar det darfor de inte vill minska den, resultatet kanske inte blir sa fint.

  • Rollon

    Jag tror inte det blir så fint att ta in ringen eftersom det blir ett märke. Visserligen kommer märket såklart placeras så att det hamnar inåt handen. Men vilken butik har du varit i? För tex när jag provade ringar på Albrekts Guld skulle den såklart måttbeställas efter mig, ringarna i butiken är ju mer för att se designen.

  • najnnen

    Mm har fått bekräftat nu från 4 ställen att ingen förminskar en sådan ring, just pga märke och att den är såpass billig.
    Rollon> Storlekarna börjar först på storlek 16 och uppåt, eftersom det är guldfynds egna och ingen som tillverkar åt dom så finns inte chansen att få tag på mindre. utan de har 18 i affär och under ska man beställa, dock minst till 16. 

Svar på tråden Att förminska en ring, dåligt / bra, funkar det?