• Mrs M

    Vigsel utan bröllopsfest

    Jag och min sambo vill gifta oss nästa år. Men vill även göra en långresa med våran son (ca 19 månader)  Kan man ha vigsel i kyrkan med släkt och vänner och sen bara åka? Vi tänkte först vigas utomlands med vill sammtidigt ha våra familjer närvarande. Nån som gjort nåt sånt? Hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Vigsel utan bröllopsfest
  • Aniara4

    Ja, visst kan man det. Ni kanske kan ha en enklare mottagning efter festen med lite bubbel bara och kanske en tårta? En vän till mig hade mottagning med bubbel och snittar efter vigseln, sedan gick de på restaurang med bara den närmaste familjen.

    En del kommer kanske att tycka det känns snopet att inte bli bjudna på kalas, men det borde ju faktiskt vara vigseln som är det viktiga, eller hur!

  • Väduren

    När min halsyster gifte sig så hade det en cermoni i kyrkan sedan bjöd de på lite enklare snittar och champange. De var sjäva med ca 2 timmar innan det åkte iväg på sin bröllopsresa. De hade varit tydliga med att de skulle göra så här redan vid inbjudan

  • Dannedo

    Klart ni kan göra så, men som andra redan skrivit: Folk blir nog glada om det ordnas ett litet mingel efteråt. Antingen bubbel och snittar, eller bara kaffe och tårta och skål i något alkoholfritt om ni verkligen vill spara in pengar. Jag tycker det låter som ett trevligt alternativ :)

Svar på tråden Vigsel utan bröllopsfest