• Nudax

    Glad glad glad! =D

    Inte för jag vet hur detta inlägg kommer gynna någon annan men måste bara skriva av mig för jag är så glad! =D
    Är nästan ett år kvar tills vår dag men vi har redan börjat titta på en del. Sista dagarna har en del bitar fallit på plats så därav glädjen =D Här om dagen fick vi till "lokalen" (vi ska ha utomhusbröllop och hittade ett riktigt bra erbjudande på stort partytält etc som de kommer ut och sätter upp samt plockar ner) och idag fick jag hem en lista på möjliga vigselförrättare i länet vi vill gifta oss och hittade i listan ett namn som min syster känner till och kunde rekomendera. Vi mailade henne direkt och nu på kvällen har hon svarat att hon kan och vill, hon känns helt rätt just för att vi fått personliga referenser på henne också =D Ja, och så har vi hittat den perfekta låten att ha som inmarch! =D=D=D Nu har vi alla viktiga delar kirrade, resten löser sig så vi kan småfixa lite då och då.

    Sorry, brukar själv kunna känna att sådana här inlägg är så smörigt glada och "jaha, kul för dig då" =P Men kunde inte låta bli...

    Vad har gjort just dig extra glad sista dagarna? =)

  • Svar på tråden Glad glad glad! =D
  • LindaochJohn

    Vad härligt att börja planera o bestämma lite! Skrattande
    Klart man kan skriva sånna här inlägg oxå, du delar ju med dig av din glädje! Finns allt för många gnälltrådar tycker jag. Där blir man ju inte så inspirerad direkt... Rynkar på näsan

    Vad som gjort mig glad de sista dagarna?
    Igår var jag o hela min klass ute o for i landskapet o vi började dagen med att fika på en helt underbar plats, ett högt berg precis vid havet med en otrolig utsikt! Det gjorde mig glad! Glad

    (Jag är oxå väldigt glad att jag inte lyckades få med mig en enda fästing hem med tanke på allt högt gräs vi gick runt i...! Förvånad )

  • Oniq

    Både jag och min man har gått omkring i total eufori efter vårt bröllop i helgen.
    Jag har skrattat så mycket att jag tappade rösten!

    Släkt och vänner slukade vårt temabröllop med hull och hår och i efterhand har vi upptäckt att såväl bordsplaceringskort, favours (sammetspåse med tärning och penna), som festprogram, ölunderlägg, små dekorprylar och hjältekort -togs med hem utav gästerna som 'minnessaker'.

    Under våra 14år som par blir man självklart nykär titt som tätt - men känslan vi båda bär på nu är oslagbar!

  • Pinkgrape
    Oniq skrev 2011-08-05 08:13:31 följande:
    Både jag och min man har gått omkring i total eufori efter vårt bröllop i helgen.
    Jag har skrattat så mycket att jag tappade rösten!

    Släkt och vänner slukade vårt temabröllop med hull och hår och i efterhand har vi upptäckt att såväl bordsplaceringskort, favours (sammetspåse med tärning och penna), som festprogram, ölunderlägg, små dekorprylar och hjältekort -togs med hem utav gästerna som 'minnessaker'.

    Under våra 14år som par blir man självklart nykär titt som tätt - men känslan vi båda bär på nu är oslagbar!
    Åh, jag har ju undrat över ert bröllop och spännande tema, men det låter ju som att det verkligen gick hem då :) Vad roligt för er, och gästerna, och självklart ett stort, stort grattis till er! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

    Det som gjort mig extra glad senaste dagarna är:

    - Jag har hittat en bh i rätt storlek.
    - Transporten från kyrkan blir gratis.
    - Fest- och vigselhäftena kostar bara 420kr att få upptryckta.
    - Bordsplaceringen löste sig på ca 2 timmar.
    - Placeringskorten var jättefina när vi fick hem dom.
    - Min mamma ska sy om min drömklänning lite, så jag kan ha den.
    - En vecka kvar och ingen gäst har ännu (ta i trä) lämnat återbud.
    - Att vi får låna ett staffli till stora bordsplaceringstavlan, som min morfar (han är död) har gjort.

    Sist, men inte minst, är jag glad över att vår dotter fått en ny säng (våningssäng), som hon verkligen älskar och senaste veckan när vi lagt henne på kvällen har det varit utan några större protester :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Nudax
    LindaochJohn skrev 2011-08-05 06:57:04 följande:
    Vad härligt att börja planera o bestämma lite! Skrattande
    Klart man kan skriva sånna här inlägg oxå, du delar ju med dig av din glädje! Finns allt för många gnälltrådar tycker jag. Där blir man ju inte så inspirerad direkt... Rynkar på näsan

    Vad som gjort mig glad de sista dagarna?
    Igår var jag o hela min klass ute o for i landskapet o vi började dagen med att fika på en helt underbar plats, ett högt berg precis vid havet med en otrolig utsikt! Det gjorde mig glad! Glad

    (Jag är oxå väldigt glad att jag inte lyckades få med mig en enda fästing hem med tanke på allt högt gräs vi gick runt i...! Förvånad )
    Hehe precis, det är ju tyvärr det =) Var lite orolig att jag skulle få lite sådana kommentarer på detta inlägg också =P
    Lät riktigt härligt med berg och utsikt över havet! Sånt kan verkligen förgylla ens dag. Tur med (icke)fästingen också =D
  • Nudax
    Oniq skrev 2011-08-05 08:13:31 följande:
    Både jag och min man har gått omkring i total eufori efter vårt bröllop i helgen.
    Jag har skrattat så mycket att jag tappade rösten!

    Släkt och vänner slukade vårt temabröllop med hull och hår och i efterhand har vi upptäckt att såväl bordsplaceringskort, favours (sammetspåse med tärning och penna), som festprogram, ölunderlägg, små dekorprylar och hjältekort -togs med hem utav gästerna som 'minnessaker'.

    Under våra 14år som par blir man självklart nykär titt som tätt - men känslan vi båda bär på nu är oslagbar!
    Vad härligt! Kan tänka mig att det är riktigt glädjande att se att varje detalj uppskattas av gästerna efter att man planerad och pillrat så med det! Grattis till ert giftermål! =)
  • Nudax
    Pinkgrape skrev 2011-08-05 08:24:45 följande:
    Det som gjort mig extra glad senaste dagarna är:

    - Jag har hittat en bh i rätt storlek.
    - Transporten från kyrkan blir gratis.
    - Fest- och vigselhäftena kostar bara 420kr att få upptryckta.
    - Bordsplaceringen löste sig på ca 2 timmar.
    - Placeringskorten var jättefina när vi fick hem dom.
    - Min mamma ska sy om min drömklänning lite, så jag kan ha den.
    - En vecka kvar och ingen gäst har ännu (ta i trä) lämnat återbud.
    - Att vi får låna ett staffli till stora bordsplaceringstavlan, som min morfar (han är död) har gjort.

    Sist, men inte minst, är jag glad över att vår dotter fått en ny säng (våningssäng), som hon verkligen älskar och senaste veckan när vi lagt henne på kvällen har det varit utan några större protester :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Åh vad kul, massor av bra saker! (Det där med Bh kan jag verkligen relatera till, inte lätt =P)
    Härligt att dottern sover bättre, sånt ger mer energi till alla. Shit det närmar sig för er, så roligt!!! =D SKa läsa sen efter hur det var för er! =)
  • Pinkgrape
    Nudax skrev 2011-08-05 09:12:06 följande:
    Åh vad kul, massor av bra saker! (Det där med Bh kan jag verkligen relatera till, inte lätt =P)
    Härligt att dottern sover bättre, sånt ger mer energi till alla. Shit det närmar sig för er, så roligt!!! =D SKa läsa sen efter hur det var för er! =)
    Haha ja, jag hade beställt en bh (wonderbra från Halens) och fick veta att den fanns i lager osv. Väntade 2 veckor på leverans och fick ett mejl där det stod att mina varor hade skickats. Ytterligare en vecka senare kommer paketet och där i fanns bara trosorna, ingen bh. Då står det på följdsedeln att den var slut i lager. Kunde de inte berättat det innan? Det stod ju att den fanns när jag la beställningen och i flera veckor efter! Jag ville väl inte betala 60kr i frakt för bara ett par trosor. Jisses...

    Har sedan försökt hitta samma bh här i stan där jag bor, men fick ge upp och välja en annan färg på bhn. Dock samma märke och modell (350kr dyrare!), men den sitter bra iaf :)

    Javisst, och vi får så mycket tid över på kvällarna nu när hon kommer i säng att vi hinner göra massor som vi inte hann förut och det är toppen nu när det, som sagt. börjar dra ihop sig. Lite nervigt nu :P hehe

    Låter ju toppen för er också, att det har löst sig med så pass mycket. Då har ni ju verkligen kommit en bra bit på vägen :) När är den stora dagen planerad? :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Nudax
    Pinkgrape skrev 2011-08-05 09:17:32 följande:
    Haha ja, jag hade beställt en bh (wonderbra från Halens) och fick veta att den fanns i lager osv. Väntade 2 veckor på leverans och fick ett mejl där det stod att mina varor hade skickats. Ytterligare en vecka senare kommer paketet och där i fanns bara trosorna, ingen bh. Då står det på följdsedeln att den var slut i lager. Kunde de inte berättat det innan? Det stod ju att den fanns när jag la beställningen och i flera veckor efter! Jag ville väl inte betala 60kr i frakt för bara ett par trosor. Jisses...

    Har sedan försökt hitta samma bh här i stan där jag bor, men fick ge upp och välja en annan färg på bhn. Dock samma märke och modell (350kr dyrare!), men den sitter bra iaf :)

    Javisst, och vi får så mycket tid över på kvällarna nu när hon kommer i säng att vi hinner göra massor som vi inte hann förut och det är toppen nu när det, som sagt. börjar dra ihop sig. Lite nervigt nu :P hehe

    Låter ju toppen för er också, att det har löst sig med så pass mycket. Då har ni ju verkligen kommit en bra bit på vägen :) När är den stora dagen planerad? :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Förstår det, ert bröllop är väl inte så långt bort? Skäms nästan att säga det men vårt är först nästa sommar =P Har inte planerat så mycket som det låter men just lokal och vigselförrättare ville vi i alla fall börja kolla upp redan nu, var mest en slump att vi hittade så himla bra erbjudande och vigselförrättare redan - så då bokade vi =)
  • Pinkgrape
    Nudax skrev 2011-08-05 11:26:42 följande:
    Förstår det, ert bröllop är väl inte så långt bort? Skäms nästan att säga det men vårt är först nästa sommar =P Har inte planerat så mycket som det låter men just lokal och vigselförrättare ville vi i alla fall börja kolla upp redan nu, var mest en slump att vi hittade så himla bra erbjudande och vigselförrättare redan - så då bokade vi =)
    Nej, nästa lördag är det dags för oss :)

    Men det är ju bara bra att vara ute i god tid :) Vi bokade inte kyrkan förrän i mars (hittade på detta med bröllop i februari) och festvåningen bokade vi i typ maj :P Hittar man det man gillar och vill ha, så är det ju bara att boka :) Men vad skönt, då har ni ju bra om tid på er att hinna med resten :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Nikkita
    Nudax skrev 2011-08-05 11:26:42 följande:
    Förstår det, ert bröllop är väl inte så långt bort? Skäms nästan att säga det men vårt är först nästa sommar =P Har inte planerat så mycket som det låter men just lokal och vigselförrättare ville vi i alla fall börja kolla upp redan nu, var mest en slump att vi hittade så himla bra erbjudande och vigselförrättare redan - så då bokade vi =)
    Ingenting att skämmas över Flört Det finns väldigt många kommande brudar här inne som gifter sig först nästa sommar! 
    Vi har bokat lokal för vigsel, middag & fest på ett & samma ställe redan (vi gifter oss 30/6 2012). Känns skönt att vara ute i god tid & kunna fixa allt lite pö om pö Glad Jag har hittat 5 olika fotografer vi ska välja mellan till bra priser. Har hittat en VF som jag mailat & ska ringa henne nästa vecka för mer info & se om hon är den rätta för oss. Vi har gästlista & bordsplacering klar (alla har redan sagt att de kommer trots att inbjudningarna ej är skickade än). Mina tärnor (+ marshalk) & bestman är klara & jätte glada Skrattande Vårt färgtema är: lila, vitt & grönt. Har fixat organzapåsar som vi ska lägga lite choklad i till gästerna. 
    Så vi har kommit en bit på vägen oxå. Som sagt detta året kommer att gå såå fort iaf, så jag är glad att jag redan planerat mkt så det inte blir jobbigt & stressigt i slutet Solig
    Lycka till med planerna titta gärna in i de andra trådarna för bröllop 2012 så kan du få en massa tips & råd!!!
  • Nikkita
    Oniq skrev 2011-08-05 08:13:31 följande:
    Både jag och min man har gått omkring i total eufori efter vårt bröllop i helgen.
    Jag har skrattat så mycket att jag tappade rösten!

    Släkt och vänner slukade vårt temabröllop med hull och hår och i efterhand har vi upptäckt att såväl bordsplaceringskort, favours (sammetspåse med tärning och penna), som festprogram, ölunderlägg, små dekorprylar och hjältekort -togs med hem utav gästerna som 'minnessaker'.

    Under våra 14år som par blir man självklart nykär titt som tätt - men känslan vi båda bär på nu är oslagbar!
    GRATTIS Skrattande Kul att höra att ni fick en underbar dag!!! 
  • Nikkita
    Pinkgrape skrev 2011-08-05 11:30:38 följande:
    Nej, nästa lördag är det dags för oss :)
    Lycka till med de sista förberedelserna!!! Hoppas att ni får en fantastiskt underbar dag Solig
  • Nudax
    Pinkgrape skrev 2011-08-05 11:30:38 följande:
    Nej, nästa lördag är det dags för oss :)

    Men det är ju bara bra att vara ute i god tid :) Vi bokade inte kyrkan förrän i mars (hittade på detta med bröllop i februari) och festvåningen bokade vi i typ maj :P Hittar man det man gillar och vill ha, så är det ju bara att boka :) Men vad skönt, då har ni ju bra om tid på er att hinna med resten :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Preics, själv är jag lite av ett planeringsmonster och tycker det är kul att börja fundera och planera redan nu =)
    Åh, det närmar sig! Spännande! Börjar du att bli nervös?

    En fråga om nått helt annat: har sett att du är rätt aktiv här på forumet, hur tusan håller du reda på i vilka trådar du kommenterat etc? Jag har inte riktigt lyckats få koll på detta ännu och tycker det är rätt krångligt att hitta tillbaka till de trådar jag skrivit i och vill se om någon svarat. Förutom då de jag startat själv, eftersom de ligger i listen till vänster. Lägger du helt enkelt till de trådarna som favoriter, eller kan man lätt lokalisera sina kommentarer på annat sätt?
  • Nudax
    Rebekka 2012 skrev 2011-08-05 12:22:12 följande:
    Ingenting att skämmas över Flört Det finns väldigt många kommande brudar här inne som gifter sig först nästa sommar! 
    Vi har bokat lokal för vigsel, middag & fest på ett & samma ställe redan (vi gifter oss 30/6 2012). Känns skönt att vara ute i god tid & kunna fixa allt lite pö om pö Glad Jag har hittat 5 olika fotografer vi ska välja mellan till bra priser. Har hittat en VF som jag mailat & ska ringa henne nästa vecka för mer info & se om hon är den rätta för oss. Vi har gästlista & bordsplacering klar (alla har redan sagt att de kommer trots att inbjudningarna ej är skickade än). Mina tärnor (+ marshalk) & bestman är klara & jätte glada Skrattande Vårt färgtema är: lila, vitt & grönt. Har fixat organzapåsar som vi ska lägga lite choklad i till gästerna. 
    Så vi har kommit en bit på vägen oxå. Som sagt detta året kommer att gå såå fort iaf, så jag är glad att jag redan planerat mkt så det inte blir jobbigt & stressigt i slutet Solig
    Lycka till med planerna titta gärna in i de andra trådarna för bröllop 2012 så kan du få en massa tips & råd!!!
    Hehe jo, har sett det, och jag kan inte låta bli att planera redan - är ju så kul! =D Precis som du skriver kan man ju fixa lite i taget då. Det blir inte så stressigt och man har tid att tänka om. Ska jag vara ärlig har jag väldigt mycket klart, i dokumentform, såsom temafärg, alla inbjudningskort, placeringskort etc etc, bordplaceringar, inbjudningslista och i stort sett allt du beskrev =P Dock har vi inte gått ut med info till andra ännu utan håller det lite hemligt. Men vi vet vem som ska vara toastmadame och hon har tackat ja, fotograf (en vän) har vi också fixat. Vi kommer inte att ha tärnor eller bestmens eller så, men 2 brudnäbbar (egna barn). Har kikat lite i den tråden men inte hunnit läsa igenom hela ännu. Kommer nog skriva mer aktivt där så småningom =) Kul ändå att höra om någon som ligger lika till! =)
  • Nudax
    förlovadflicka skrev 2011-08-05 12:25:10 följande:
    Vad härligt! Ts, vilken låt ska ni ha? :)
    Jag har varit nästan lite löjligt hemlig med det, men faktiskt, vem ska kunna sno den på ett sätt som påverkar mig? Jo, jag har alltid tyckt att Soundtracken till filmen "The Holiday" är så underbart gladrusig, jag blir alldeles lycklig av den. Men det var först för ett tag sedan som jag kom på det. Spelade upp den för sambon som också tyckte mycket om den, så det blir den på fiol!

    orginal:


    violin:



    Den kommer att spelas då vi går in, och tonas ned lite efter första refrängen. Sen då allt är klart ska den ta vid igen från mitten och fram typ, medan folk kastar ris eller vad de nu gör =P
  • förlovadflicka
    Nudax skrev 2011-08-06 12:09:23 följande:
    Jag har varit nästan lite löjligt hemlig med det, men faktiskt, vem ska kunna sno den på ett sätt som påverkar mig? Jo, jag har alltid tyckt att Soundtracken till filmen "The Holiday" är så underbart gladrusig, jag blir alldeles lycklig av den. Men det var först för ett tag sedan som jag kom på det. Spelade upp den för sambon som också tyckte mycket om den, så det blir den på fiol!

    orginal:
    " target="_blank">


    violin:
    " target="_blank">



    Den kommer att spelas då vi går in, och tonas ned lite efter första refrängen. Sen då allt är klart ska den ta vid igen från mitten och fram typ, medan folk kastar ris eller vad de nu gör =P
    Åh vad fint! Live eller cd? :)
  • Nudax
    förlovadflicka skrev 2011-08-06 13:51:34 följande:
    Åh vad fint! Live eller cd? :)
    Live, 2 av gästerna (lite större barn) är sjukt duktiga på fiol, så de ska få spela den =) Jag har lite amatörkunskaper själv, så pass att jag åtminstone kommer att kunna visa dem hur jag vill ha den och sådär... så får de öva ett par månader innan, tror det kommer att bli väldigt fint =) Funderar bara på om vi ändå ska försöka skaffa någon typ av högtalarsystem/mic... eftersom vi kommer att vara utomhus.
  • förlovadflicka
    Nudax skrev 2011-08-06 16:17:19 följande:
    Live, 2 av gästerna (lite större barn) är sjukt duktiga på fiol, så de ska få spela den =) Jag har lite amatörkunskaper själv, så pass att jag åtminstone kommer att kunna visa dem hur jag vill ha den och sådär... så får de öva ett par månader innan, tror det kommer att bli väldigt fint =) Funderar bara på om vi ändå ska försöka skaffa någon typ av högtalarsystem/mic... eftersom vi kommer att vara utomhus.
    Ja, det är nog bra att tänka på, blåser det kanske det inte hörs så mycket :)
Svar på tråden Glad glad glad! =D