• Mariiaa81

    Hjälp! Vad kan jag ha för underkläder till den här klänningen?

    Hej!

    Jag har litet, litet problem som jag hoppas att någon här skulle kunna hjälpa mig med :)
    Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för underkläder till den här klänningen; bridal.threaddesign.com/collections/pages/i837_94.php

    Eftersom den är väldigt djupt v-ringad både framtill och baktill så vill jag inte ha en bh som ger någon slag push up-effekt, inte ens en vanlig bh, eftersom det lätt ser lite opassande ut, kan se lite för vulgärt ut när ringningen är så djup. Jag funderar på att kanske inte ha någon bh alls under men det skulle kännas väldigt bart och jag är rädd för att jag kanske skulle kunna flasha mig för prällen och hela församlingen....inte så kul.

    Sen är det ju så att klänningen även är lite genomskinlig nedtill och jag vet inte heller riktigt hur jag ska kunna lösa det på ett enkelt sätt. Jag vill gärna ha något som håller inne magen lite, en gördel eller spanx eller liknande men kan man sätta en underkjol ovanpå det tror ni eller finns det risk för att den åker ner? Hur löser jag det på bästa sätt?

    Oj, det här blev en mindre uppsats....:)

    Så, finns det några lösningar på de här problemen?

  • Svar på tråden Hjälp! Vad kan jag ha för underkläder till den här klänningen?
  • Tilia

    Jag skulle satsa på en underklänning av tajtare modell som håller in magen.


    Annars så skulle jag nog ta en balconette BH som lyfter rakt upp och inte trycker ihop brösten som en pushup gör.


    Den här klänningen finns på lindex. Annars har Twilfit, Nk och Åhlens
    En underklänning från flexees i serien shapewear.
    Shapingklänning Beige


  • Mariiaa81

    Den ser ju ut som ett jättebra alternativ, annars funderar jag på om inte brösttejp kan vara ett annat alternativ, tillsammans med en underkjol med någon form av shapingeffekt. Det kanske kan funka? Har aldrig använt brösttejp innan, någon som vet om det funkar bra?

  • Tilia

    Ja det är ju ett alternativ.
    Vet inte hur det funkar för har aldrig provat själv, mina bröst är för stora för att det ska bli fint..
    Köp ett par o prova en hel dag o känn efter hur dom sitter.
    Så att det inte blir kattastrof halvvägs i vigseln eller så! =)

  • Kattpoet

    Testa så att du inte allergisk till bröst tejp.. det inte skoj när huden följer med.
    Du kan ju skaffa tejp som håller tyget på rätt ställe och det behöver inte se vulgärt ut med push up, det beror helt på hur du gör det.

    Något sådant kan ju funka, vet ej hur den ser ut där bak.
    http://www.evasunderklader.se/bh/speciella-bh/bh-djup-urringning/

    http://www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bh-Push-upbh/Abecita/_/N-f5lZ1z13u9g?Nr=258122 

  • Hoffsennanen Tottoplex

    Jag tycker spanx är väldigt bra! Finns i hudfärgat som borde vara superbra till din klänning! Finns i olika längder osv men jag har denna som går den på låren och upp till brösten. Sen är det ju bara att ta en BH som är i samma färg. Kanske en med låg skärning mellan brösten om klänningen är djup eller brösttejp kanske. Det är lite vad man är bekväm i tycker jag


  • LL 2010

    Kom ihåg att ha hudfärgade underkläder om klänningen är lite genomskinlig. Har du vita så ser man dem rakt igenom. Det är en jättefin klänning. Jag tycker inte allls denblir vulgär om du har en bh som lyfter lite, det är fint med kvinnliga kurvor.
    Det finns bh som är djupa i ryggen, bl.ahar change en bra axelbandslös, men den skulle no synas där fram. Hm...har du provat freebra?  

  • LL 2010

    Kom ihåg att ha hudfärgade underkläder om klänningen är lite genomskinlig. Har du vita så ser man dem rakt igenom. Det är en jättefin klänning. Jag tycker inte allls denblir vulgär om du har en bh som lyfter lite, det är fint med kvinnliga kurvor.
    Det finns bh som är djupa i ryggen, bl.ahar change en bra axelbandslös, men den skulle no synas där fram. Hm...har du provat freebra?  

Svar på tråden Hjälp! Vad kan jag ha för underkläder till den här klänningen?