• Jm22

    Planerar fieri, behöver din hjälp =)

    Jag planerar att fria till min sambo inom en vecka eller två. Ringar har jag beställt och provat ut utan hennes vetskap. Vi har pratat om att gifta oss under en längre tid men jag har tagit lite avstånd från dessa diskussioner den senaste månaden för att hon ska bli än mer överaskad när jag väl friar =) 

    Nu är det så att jag börjar känna stressen att planera det hela. Jag har 3 veckors semester varav en av dessa är jag utomlands så då går det inte, det hela måste ske innan dess. Jag vill inte fria på någon resturang eller dylikt. Vill att det bara ska vara vi 2 när jag går ner på knä inför henne =)  Vill verkligen göra detta till en oförglömlig och välplanerad dag. 

    Har ett halvfärdigt schema:
    Jag låtsas att jag måste hoppa in och jobba en dag extra med kort varsel (detta ger mig lite tid att arrangera) för att strax därefter komma hem och hämta henne och säga att vi ska åka någonstans, istället åker vi till Grand hotell och avnjuter en frukost tillsammans. Efter frukost så blir det spabehandling på hotellet för oss båda. Efter det har jag tänkt att vi ska åka ut till någon ensam plats vid en sjö (får hoppas på bra väder) där jag redan har förberett med en vit fillt, mycket rosor, kyld champagne, jordgubbar,choklad, hennes favoritmusik etc. Vi ska självklart bara åka ut dit för att "bada" eller något liknande Glad. Väl där så kommer jag att fria till henne, börjar bli nervös . . 

    Har även haft planer på att anordna så att en fotograf finns på plats om möjligt för att fånga ögonblicket på bild.

    Vad hade ni tyckt om detta? 
     

  • Svar på tråden Planerar fieri, behöver din hjälp =)
  • Mikina

    Det låter ju som en kanonplan!!
    Min pojkvän låtsades ta en bild på oss när vi åkte snowboard på en fin utsiktsplats och istället hade han satt kameran i filmläge och filmade när vi "posade" och så gick han ner på knä istället, det kan vara en idé!!
    Han hade också med champagne och det kändes riktigt lyxigt att fira med bubbel!

    vilket härligt initiativ av dig!

  • Willowfield

    helt enkelt underbart Solig Lyllo din blivande fru ....tänk om fler karlar kunde tänka som dig.. kanske starta kurs eller nåt...

    Lycka till! 

  • 2011bröllop

    Det låter super !! SkrattandeHjärta Jag vet en som kommer att bli överlycklig !! Lycka till med allt o njut !

    Ps. du måste skriva sen o berätta  Ds  

  • Dannedo

    Vid dåligt väder kanske du kan be någon du litar på åka hem till er och fixa. Kan lova att hon kommer fatta vad som är på gång om du drar iväg henne på romantiskt frukost, men antagligen blir hon lite snopen om du säger "Jahapp men då åker vi hem då". Precis när hon tror att det inte blir något frieri öppnar hon dörren hem där det ligger rosenblad utstrött, champagne står på bordet osv, och du faller ner på knä och friar :)

    Jag skulle boka bord till något ställe ni tycker om, så ni kan gå ut och fira på kvällen.

    Och var beredd på att få improvisera! Min m2b hade ordnat jättefin romantisk picnic vid en sjö, och när vi satt och hade det som mest romantiskt kom det ett gäng ungar och hoppade i sjön och lekte och skrek. Slutade med att vi tog en promenad efter att vi picnickat klart, jag kände mig lite ledsen för att jag hade hoppats på att han skulle fria. Sen kom vi till en alldeles tom glänta där han föll på knä. Ett underbart ögonblick! 

Svar på tråden Planerar fieri, behöver din hjälp =)