• Canta

    Små roliga uppdrag

    Håller på att fixa möhippa till en fin vän.

    Nu har vi ide torka. Behöver lite uppdrag hon kan göra tex samla in jag älska dig på så många olika språk så möjligt.

    Snälla kom med förlag

  • Svar på tråden Små roliga uppdrag
  • Brud  vår 2012

    klippa kalsonglappar

    klippa en hårtuss från en man på stan

    samla ihop pengar till en öl

    Lite den typen hade vi på den första möhippan jag var med på, 2004. Sista vi har haft har vi inte haft den typ av lekar/uppdrag oc hjag hoppas verkligen att även jag slipper dem ;)

    lycka till

  • Pinkgrape
    Brud vår 2012 skrev 2011-06-26 23:26:47 följande:
    klippa kalsonglappar

    klippa en hårtuss från en man på stan

    samla ihop pengar till en öl

    Lite den typen hade vi på den första möhippan jag var med på, 2004. Sista vi har haft har vi inte haft den typ av lekar/uppdrag oc hjag hoppas verkligen att även jag slipper dem ;)

    lycka till
    Haha ja, det var min första tanke också, att jag hoppas att jag slipper :P Känner mig dock 99,9% säker på det som tur är :)

    Nåja, det finns säker de som uppskattar sånt också, hoppas du får fler tips Canta :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Oniq

    Vi lät vår danssugna blivande brud göra en buggbingo. Hon fick bjuda upp olika människor enligt en bingobricka för att få bingo - ex En morfar, en kille under 18, En man med glasögon mm.

    Sedan fick hon leta mer bland folk på stan för att samla poäng för att å en liten present, ex någon som kan hjula, någon som har foto på sina barn i plånboken, en student osv..

    Den blivande bruden var klädd i buggkläder och vi andra var utklädda till 'men in black'

    En annan möhippa jag var på fick bruden sälja små ishjärtan (plasthjärtan som går att använda som isbitar om och om igen). Pengarna hon tjänade in fick hon senare spendera på en 'lust & kärlek'- affär.

    Hon fick även pyssla ihop sin egen honörsbordsdekoration (vi hade fixat en trästomme av ett brudpar och så fick hon dekorera med färg, tyg, papper, glitter mm..)

    Senare på kvällenlagom salongsberusad) fick hon måla ett fint porträtt av sin blivande man med oljefärger.

    ...passar säkert inte alla, men dessa tå tjejer verkade gilla vad vi hittat på.  (sen fick dom lite spabehandling och mat och köra svävare och sånt grejs)

  • blomman

    blev själv hippad häromdagen! Det var ur-mysigt, men inga sk uppdrqag som tur var...jag körde go-kart, klättrade klättervägg, bakade lunchpizza i en söt liten bakstuga, fick en drej-lektion. Jag fick till 5 skålar som jag fick välja glasyr till, kommer att få de på dagen D! Vi avlutade kvällen på ett vildmarkscamp där vi badade tunna/ doppade oss i forsen, bastade, drack champagne och pratade strunt och kärlek

  • johanna suarez

    Brukar lära ut dans på möhippor se min sida för att få tips. =) lycka till

  • Sammet

    Fixa en fin block och penna med uppdraget att gå till folk och få råd och tips om kärlek, giftemål och framtid.
    Det är roligare än man tror! för alla omkring än (inte bara vänner) kommer att prata med än och stämningen blir mer. Sen är det alltid roligt att läsa i efterhand vad folk skriver. Det är såå olika, vissa vågar busa! Testa

  • Sammet

    Sen tycker jag personligen att möhippa inte ska tas över av en massa uppdrag utan det ska bara användas till övergångsfaser av olika planerade aktiviteter.
    ex.  på vägen från säg danslektionen till picknicken i parken så kan uppdraget att prata med folk vara underhållande. 

  • memno

    På min hippa fick jag dels samla äktenskapsråd av olika personer ex en kille i kostym, en pensionär , ett par som ser kära ut, ett par som ser ut att ha bråkat osv och dels fick jag en lapp med ett antal uppdrag typ; bada fötterna i en fontän, dekorera för kräftfest, ät en semla (ha ha i augusti liksom , sukta efter en tårta osv.


    Dessa uppdrag fotades av möhippegänget och blev sedan en fotokalender som jag fick, (visste jag ej på hippan). Jätteroligt tyckte jag!

Svar på tråden Små roliga uppdrag