• CiaLia

    Min galna möhippa, hur tackar jag tjejerna förresten?

    Ojoj nu 3 dagar senare börjar jag känna mig återhämtad efter möhippan med mina underbara galna tjejer. Måste få dela med mig av denna dag och rekomenderar verkligen andra som planerar en hippa att ta idéer från min, hade en fantastisk dag m mest skratt å lite gråt.

    Så klart anade jag inte ett smack att jag skulle bli hippad redan nu då bröllopet inte är förrän i september.
    Satt och åt frulle hos mina päron i bara pyjamasen när det ringde ihärdigt på dörren......Trodde bara det var en av tjejerna som kom men det var 17 tjejer som kom....

    Med kameror å bubbel i högsta hugg fick jag kramar av alla sen samlandes vi för lite klassisk presentutdelning där varje liten gåva kännetecknade ett minne som tjejerna hade av mig. Jättegullig å kul att återuppliva gamla minnen å annat som vänner minns från sin tid med mig. 

    Fick packa ihop kläder av olika slag inför dagen...Sen bar det av mot möhippestudion i Sthlm å fy f*n va kul det var. Är ingen Whitney direkt men älskar å sjunga å älskar Carola så fick självfallet sjunga in "Tommy tycker om mig" medans tjejerna körade i bakgrunden. Blev riktigt bra å vi bytte självfallet ut Tommy mot min blivandes riktiga namn. Dom hade utklädningskläder i studion å mina damer valde självfallet en sexig uniform, snällt nog bara att ha i studion sen fick jag bära mina egna kläder igen.

    Efter studioinspelning blev det höghöjdsbana uppe i trädtopparna vilket var det absolut läskigaste jag någonsin upplevt. Jag har bungyjumpat å hoppat fallskärm å allt möjligt men detta var helt klart minst lika läskigt. Men samtidigt sjukt kul och en grym upplevelse, kände mig så nöjd efteråt som hade klarat det. Tjejerna lottade ut 5 andra som klättrade banan med mig och 2 var tvungna att vända tillbaska pga av panik hahahah...

    Skojjigt nog stötte vi på en brandbil bara av en slump då vi gick till parkeringen, givetvis var tjejerna där å flörtade m brandmännen å vips lyfte 2 brandmän upp mig i luften å slog på sirenerna å en pratade i micken "hallå snygging, kommer bli en lång dag det här" . Oj vad vi skrattade å bilder lades upp på FB med det samma...Sedan när vi satt å hade picknick händer något annat som inte fanns med i planeringen. En mans-kör kommer fram till mig och frågar om de får sjunga en sång. Visst säger jag, dessa män, kanske 8-10 st ställer sig i en ring runt mig å sjunger en superkyrklig sång, de knäböjer å gör massa "prisa gud rörelser" över mig så resten av skaran måste hålla sig för skratt....detta var en av dagens höjdpunkter å flera har filmat "sektkören" som iof sjöng jättevackert och var så snälla som ville sjunga för en blivande brud som jag Skrattande Men oj vad jag fick anstränga mig för att inte gapskratta haha

    Efter äventyr i skogen blev det ögonbindel för att köras hem till en av vänninorna där 1 timmes helkropssmassage väntade....så sköööööönt med denna paus när man vet att man har en lång natt framför sig. Efteråt fick jag duscha å fixa mig snygg, en av tjejerna fixade mitt hår å bubblet öppnades igen.

    Jag vet inte hur men mina älskade vänner hade dukat upp långbord å fixat en så fin middag med dukning där allt gick i ljusrosa, min favvofärg. Dom hade lyckats ordna allt som jag älskar, småsaker som Geisha-choklad, fanta-rosé, min musik spelades, allt var så fint och genomtänkt att jag såklart började böla när jag hade mascara å allt.... En av tjejerna som jobbar på fin restaurang hade fixat dit riktigt lyxig mat och dessert. Vi åt, drack skålade å snart höjdes musiken å förfesten drogs igång. Vid 23 hämtades vi i taxibilar då drinkbord bokats på en klubb inne i stan....ojoj det blev en lång å röjjig natt....kom hemsnubblande strax innan 5 på morgonen, så sliten men ta mig tusan världens lyckligaste tjej Glad Mitt flyg hem till Schweiz där jag tillfälligt bor gick 13.00 dagen efter å det var ingen trevlig flygresa vll jag lova.

    Nu vill jag verkligen visa dom, speciellt de 3 som ordnade allt hur tacksam jag är för min underbara möhippa. Jag la inte ut 1 krona å dessutom flög de hem mig då jag tillfälligt bor här. (hemresan skulle vara för att fira blivandes farmors 90-årsdag men det var givetvis en stor lögn haha)

    Borde man köpa presenter el bjuda på en helkväll m middag ? jag tänkte mig kanske en present, typ ett smycke och sedan en härlig middag hemma (en har bebis), en riktig tjejkväll, låter det som en bra idé?

    Hoppas andra kan få insiration av min dag, tjejerna lyckades verkligen med att ge mig en oförglömlig dag med allt som jag gillar, musik, äventyr, god mat, massage, party osv osv.

  • Svar på tråden Min galna möhippa, hur tackar jag tjejerna förresten?
  • fru2011kanske

    Vilken underbar möhippa! Härligt med så underbara vänner!


    Jag skulle nog försöka tacka mina vänner genom att försöka förklara hur glad jag blev, kanske genom att skriva på något fint kort eller så. Men det beror väl på att jag gillar att skriva


    Middag kan ju inte bli fel!

  • Cantaton

    Det låter som en jättehärlig dag, anordnad av vänner som verkligen känner dig. Vad roligt att läsa

    Jag tror att du bäst själv vet hur du tackar dina vänner; men en middag är väl jättetrevligt?

  • blivandefruAson

    Jag blir alldeles rörd, vilken fin möhippa! Ingenting som var "pinsamt" eller något sånt.

    Jag tycker också att en middag låter som en jättefint tack.

  • Debe

    Det finns en sida på nätet där man kan beställa jättefina tack armband m.m. Inte alls dyrt. Jag har lagt in en länk på min blogg så gå in där och kika. Jag kommer köpa ett sådant armband till vår toastmadame


  • Marlie

    Vilken underbar möhippa! Och vilka underbara vänner du måste ha! Du har ju redan fått lite tips här som jag tycker låter som ett jättebra sätt att tacka dem på. :)

  • CiaLia
    Debe skrev 2011-06-15 10:36:06 följande:
    Det finns en sida på nätet där man kan beställa jättefina tack armband m.m. Inte alls dyrt. Jag har lagt in en länk på min blogg så gå in där och kika. Jag kommer köpa ett sådant armband till vår toastmadame
    tack snälla det var ett strålande tips. Kanske slår till på några sådana armband
  • CiaLia
    blivandefruAson skrev 2011-06-15 10:12:14 följande:
    Jag blir alldeles rörd, vilken fin möhippa! Ingenting som var "pinsamt" eller något sånt.

    Jag tycker också att en middag låter som en jättefint tack.
    Ja du jag blev också alldeles rörd...bölade först när alla stormade in just för jag blev så chockad men samtidigt så lycklig över att se alla mina tjejer, sen bölade jag igen när dom välkomnade mig till middagen dom hade ordnat så fint och personligt...gissa om man kommer böla på bröllopsdagen haha

    men ska slå till med en riktigt fin middag till mina 2 tärnor som fixade allt + en annan nära vän som gjorde ett hästjobb med middagen, älskade underbara vänner     HjärtaHjärtaHjärta
Svar på tråden Min galna möhippa, hur tackar jag tjejerna förresten?