• Peggy3

    lite ledsen..

    känner mig lite ledsen..
    Har en farbror som jag bjudit på vårt bröllop men han och hans fru verkar inte vilja komma.

    Men det hela började för några år sedan när min syster skulle konfirmeras, och min farbror är ändå fadder till henne. Han anmälde att han skulle komma men dök aldrig upp, utn vi fick veta att han gått på en fotbollsmatch istället. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-22 09:35
    och så min familj och han har väl inte haft en så bra kontakt sedan dess, dock har ju mamma och pappa träffat honom och hans fru lite då och då..

    och sen i vintras när vi skulle döpa vår sån bjöd vi också in honom med fru, men fick inget svar om de skulle komma eller ej, så min pappa fick ringa och fråga dem och då fick vi som svar att han skulle vila upp sig inför julfest som han skulle på till kvällen och dopet börja ju ändå kl 13..

    och nu så när vi bjudit in till bröllop så har vi ännu ej fått svar om de kommer eller ej och sista dagen att anmäla sig är idag. Dock träffade vi dem igår de var bjudna på lite grill hos mina föräldrar och vi var där också. och när vi åkt hem så frågade mamma om de skulle komma eller ej, men då ha de ju bokat stuga och skulle vara där i tre veckor enligt tanten men min farbror sa att det bara var två veckor.. men de skulle vara borta då iaf och till saken hör att vi skickade ut save-the day kort redan i början av förra sommaren sen de har ju vetat länge att det är den dagen.. men min faster som också var hos mina föräldrar sa då till honom att han har ju faktiskt inte så mycket släkt och bröllop är ju inte så ofta han blir bjuden på (han har heller inga egna barn).. så han skulle fundera på saken till idag.

    Men känner mig lite ledsen för jag vet ju att de egentligen inte vill komma och så känns det konstigt om de kommer..

    Jag vet inte riktigt om jag vill ha dem där längre, för mig känns de nästan som jag inte längre har någon farbror.

  • Svar på tråden lite ledsen..
  • Emblas Mamma

    Försår att du är lite ledsen,
    särskilt om han prioriterar något som fotboll..
    Har själv två farbröder som inte kommer på grund av att dom är sura på min farmor för något dom kommit på att hon gjort för 40 år sen..
    Rätt långsökt faktiskt..


  • zvartaliljan

    Har en farbror som inte heller kommer, sa att han var "för gammal för sånt"....han är 62....min mormor kommer som är 85 och sambons mormor reser hela vägen från Argentina...hon är 80 och dessutom inte helt frisk...vilket min farbror och hans fru är...de är riktiga snobbar som jag egentligen inte står ut med men bjöd dom ändå...nu ångrar jag att jag ens skickade ut inbjudningskortet...det förtjänade inte dom!
    Så jag förstår dig...man tar ju åt sig och undrar varför de egentligen inte vill komma...men försök skita i dom.

  • EllaBella

    Så märkligt beteende :-/

    Men eftersom ni inte står så nära varandra längre kanske det inte spelar så stor roll att de inte kommer? Är du ledsen för att just de inte kommer delta eller att de beter sig konstigt och inte kan OSA som vettigt folk? 

  • Sebastiána

    Vad ska du med den farbrodern till? Han verkar ju mer än lovligt ego. Räkna inte med honom.

Svar på tråden lite ledsen..