• Moi mokulat

    Tips på rolig möhippa

    Behöver lite tips till min kompis möhippa.
    Inte massa överdrivna grejer och dyra.
    Vad gjorde ni på er möhippa som var så roligt?

  • Svar på tråden Tips på rolig möhippa
  • Matilda Bäcker

    Jag fick göra massa uppdrag och det kostar ju inget Sedan fick jag presenter av alla som symboliserade något i vår vänskap, och så skulle jag gissa vem presenten var ifrån och förklara hur jag gjorde den kopplingen. Och så fick jag åka motorcykel och det behöver ju inte kosta nåt om du känner nån Behöver ju inte vara motorcykel heller, kan ju vara annat typ av fordon som går fort

    Läs mer om min hippa här för inspiration: http://matildabacker.blogg.se/2011/may/jag-blev-hippad-igar.html
    Den var bäst!! Skrattande

  • Gwennie

    Senaste möhippan jag var på avslutades i vedeldad badtunna - efter en lång dag tillsammans, var det riktigt härligt! Vi satt där i vattnet och pratade och skrattade hela natten :) Om man inte hittar ett ställe med permanent badtunna, brukar det gå att hitta portabla på släp som man helt enkelt kör dit man vill ha den. Pump brukar ingå.
    Rekommenderas!

  • Moi mokulat

    Bröllopet kommer vara i sommar så kanske lite varmt med badtunna.

  • marimekko86

    Många brukar ju anordna en privat lektion i dans,typ stångdans på nån dansskola. Det kan ju vara kul.

    Sedan att gå omkring på stan och göra små uppdrag är ju i princip gratis och det tycker vissa är skitkul. Typ klippa kalsonglappar av män, be om en puss, sälja kondomer osv,finns ju hur mycket som helst man kan tvinga ut bruden på. Vissa brukar göra som så att för varje tex. kalsonglapp får bruden 20 spänn att handla drinkar för sen eller liknande.

    Finns ju så kallade sexpartyn då en person kommer hem och visar upp en massa sexleksaker o så kan man handla om man vill.

    Lite lugnare alternativ kan ju vara att åka på SPA och skämma bort bruden lite.

    Hoppa fallskärm behöver inte vara dyrt om ni är några som är med på möhippan och delar på priser.

    Spela paintball, lazerdome, eller gå på "fortet". Finns ju på vissa ställen celler som på fångarna på fortet som man ska klara,kan va skitkul.

    Några tips Tänk på att anpassa möhippan efter bruden. hur är hon som person, vad skulle hon tycka va roligt? Vilken typ av person är hon?

  • Fröken Lindström

    Jag fick göra en kalender :) Det var så himla roligt, fick ett bord fullt med accesoarer för varje månad och så fick jag välja vad jag ville posera med.
    Jag var naken/klädd i underkläder men är det inget som passar bruden så kan man ju köra med kläder på.
    min m2b fick göra samma sak på sin svensexa så jag gissar att det kommer bli presenter till oss på bröllopet:)

  • pimory

    jag och en kompis bestämde med blivande bruden att vi skulle åka  till gymmet att träna. visst hon tyckte det var lite konstigt att JAG skulle med då jag aldrig tränar..


    men vi kom dit och tränade och tränade. sen  skulle min kompis fylla på vatten och bruden hängde på. inne i omklädningsrummet upptäcker hon att alla hennes tjejkompisar är där.. hon brister ut i skratt och blir jätteglad. inser att detta är början på hennes hippa! så hon får på sig en nät brynja långkalsonger usa sockar och ett svettband sen får hon träna lite till...


    därefter blir det duscha så klart och ombyte till en rosa klännnig med kaninöron och en liten svans. och får dela ut morötter på stan. vidare sen för att bubbla bubbelpool och äta lite frukt och gosaker. lite senare blir det även middag på en restaurang och sen blev det krogen och party hela natten..
    vi och hon hade en super trevlig kväll :)

  • maria1
    Min systers möhippa och även svensexa tilllbringade vi på www.thecreativityhouse.se på Kungsholmen i Stockholm. Perfekt pysselaktivitet på möhippa. Vi gjort vår egen kärleksservis med hjälp av 40 andra och vi bestämde motiven. Toppenskoj och stort minnsevärt evenemang!.
  • Kattpoet

    Det beror ju på tjejen, helt ock hållet.  Jag vet om en tjej som fick detta  http://www.zorbsweden.se/  medans hennes karl fick en still dag med massage ( han jämt ont i axlarna).
     

Svar på tråden Tips på rolig möhippa