• Albertina83

    Hur gamla var ni när ni blev sambo för första gången?

    Jag och min fästman ska bli sambo om 2 månader, vi har köpt ett hus på landet. Jag fyller 28 år idag och min fästman är 33 år, han fyller 34 i höst. Ingen av oss har varit sambo innan. I tidigare förhållande har ingen av oss längtat efter att bli sambo. Men den längtat dök upp när vi för 3 år sen fann varandra. Vi längtar båda så himla mycket tills vi blir sambo, det känns spännande.

  • Svar på tråden Hur gamla var ni när ni blev sambo för första gången?
  • Mariamilena80

    Vi var 19år och hade precis tagit studenten, hade då varit tillsammans sen vi var 14 år, Nu är vi 31 år och har 2 barn.

  • operfekt
    Future Mrs S skrev 2011-08-09 21:04:35 följande:
    Haha nää då är det inte jag, annars passar ditt nick rätt bra på mitt ex oxå "operfekt" hahahahaha ;D ;D

    haha! ;D


     

  • S2011

    första samboinflyttningen var jag 19 år gammal och dåvarande 27.
    tack och lov varade det sambolivet inte särskilt länge.....

    min man och jag träffades 1 dec 2007 och flyttade ihop 20-ish augusti 2008 (jag 24 och han 29, om jag räknar rätt). gifte oss 30/7 2011.


  • nica83

    Vi var 18 år och flyttade ihop strax innan studenten... Sedan dess har vi flyttat totalt 7 gånger, senast med våra två underbara barn

  • wictory

    Vi flyttade ihop fyllda 19 och 20 år när vi började studera på universitet (i samma klass må jag tillägga - inte att rekommendera..) 2004 efter att ha varit tillsammans i ca 3 år. 

    Nästa år gifter vi oss!  

  • izredam
    wictory skrev 2011-08-11 18:49:16 följande:
    Vi flyttade ihop fyllda 19 och 20 år när vi började studera på universitet (i samma klass må jag tillägga - inte att rekommendera..) 2004 efter att ha varit tillsammans i ca 3 år. 

    Nästa år gifter vi oss!  
    Varför är det inte att rekommendera att gå i samma klass? :o Vi gick i samma klass i gymnasiet och nu läser vi många kurser tillsammans på högskolan och för oss funkar det jättebra för oss :o
  • MrsDRBM

    Vi träffades då vi flyttade in i samma studentkorridor på universitetsområdet. Flyttade mer eller mindre in i hans rum när vi blev ett par efter 6 månader och har bott ihop sedan dess. Då var jag 19 och han 20. Fem år sedan alltså. 

  • Diamanten90

    Jag var 16, han 18 när vi började bo hos varandra på internat. Sen studerade han på annan ort ett år och när jag var 18 flyttade vi ihop på riktigt:)


    junimamma.blogspot.com 20 år, fru, mamma & gravid
  • FahmBlank

    Jag var 16år och han var 18 när jag blev sambo för första gången. Och med min nuvarande m2b blev vi sambo när jag var 19 och har var 23, vi hade då varit tillsammans i ett år ungefär. 

  • Rosi

    Jag var 15-16 år när jag flyttade ihop med mitt ex.. 

    Så när jag träffade min bilvande för 1 år sedan var det ingen ide att ha två lgh.. så hyrde ut min i ett år ut i fall det skulle gått åt skogen. men ikke.. vi är kärare nu än innan.. Hjärta

  • gbg2012

    Jag har haft sambo innan och då var jag 18år.

    Min nuvarande var jag 21 år när vi blev sambo. Han var 29 år. Vi har bott ihop i snart 7år. =)

  • Strawberry

    Jag var nästan 21 och min sambo 22, bott tillsammans i två och ett halvt år. Första sambon för oss båda.. :)

  • Chicita

    Det beror på hur man räknar...


    Jag bodde på internatskola när jag var 15 och delade ju då rum med en kompis. Även om vi inte hade ett förhållande så var vi ju via defenition "sambos".
    Sen flyttade jag till min brors lägenhet när jag var 16 och bodde av och till med min dåvarande pojkvän där.
    "Riktig" sambo blev jag när jag var 18...

  • Madeleines84

    jag var 19 och han 22 då åkte vi till australien i 1 år tillsammans så man kan väll säga att vi blev sambos. flyttade ihop så fort vi kom hem och det är 7 år sen. Gifter oss om 7 veckor =)

  • izredam
    Chicita skrev 2011-10-07 08:01:07 följande:

    Det beror på hur man räknar...


    Jag bodde på internatskola när jag var 15 och delade ju då rum med en kompis. Även om vi inte hade ett förhållande så var vi ju via defenition "sambos".
    Sen flyttade jag till min brors lägenhet när jag var 16 och bodde av och till med min dåvarande pojkvän där.
    "Riktig" sambo blev jag när jag var 18...


    Fast sambo är man per definition om man bor tillsammans under äktenskapsliknande förhållanden, vilket jag antar att du och din kompis inte gjorde ;) But i see your point xD
Svar på tråden Hur gamla var ni när ni blev sambo för första gången?