• Midvinterflicka

    Renovering av kyrkan! Någon annan?

    När jag var ute och promenerade för någon vecka sedan fick jag av en händelse se att man har rest upp byggställningar runt halva den kyrka vi ska viga oss i. Eftersom vi inte hört något om att en renovering ska ske tog jag kontakt med prästen och tydligen är det så att man måste reparera delar av kyrkan. Reparationerna har inte påbörjats än och det finns inget slutdatum satt för projektet. Vi gifter oss om fyra månader.

    Ingen har meddelat oss något om detta!

    Jag har full förståelse för att man måste renovera/reparera kyrkan och det är ju inte så lätt att planlägga när detta ska ske men det jag är mest besviken på är att ingen har kontaktat oss och att vi har fått ringa upp och ta reda på informationen själva. Vi bokade kyrkan för ett och ett halvt år sedan så vi har själva haft god framförhållning och att byta kyrka nu är inte aktuellt då inbjudningarna är skickade. Dessutom är kyrkan speciell för oss då min sambo är döpt och konfirmerad där.

    Det är några fler brudpar som ska viga sig i kyrkan i sommar och de har säkert ingen aning om detta, stackars dem...!

    Vi försöker i nuläget fokusera på att kyrkans omgivning inte är det viktigaste utan det viktigaste är att vi blir gifta och att vigseln blir fin, men man kommer inte ifrån att det förtar lite av stämningen när kyrkan ser ut som den gör!?

    Dessutom är vi besvikna då renoveringen påverkar kyrkans huvudentré, vilket innebär att vi måste gå ut en bakväg. Prästen tyckte att "ni kan väl ta emot gratulationerna inne i kyrkan och sedan gå ut tillsammans bakvägen", vilket känns helt fel för oss. Vi hade sett fram emot att gå ut genom dörrarna tillsammans, första kyssen på kyrktrappan, och sedan riskastning.

    Kanske inget jätteproblem detta, men känns inte så kul för oss. Det förtar stämningen vid kyrkan tycker jag.

    Någon annan som har varit med om liknande situation eller kan peppa oss lite?

  • Svar på tråden Renovering av kyrkan! Någon annan?
  • Tessan01

    frå jag fråga vilken kyrka du ska gifta dig i?

    För kyrkan jag ska gifta mig i har oxå en byggställnig runt tornet, de ser ut som om dom bara ska måla, men jag gifter mig om mindre än två månader så jag hoppas de är borta då.
    För annars får jag oxå gå ut genom en sido dörr.. å som du sa de vill man ju ínte.

  • Midvinterflicka

    Hej Tessan01!


    Har skickat ett meddelande till din inbox.

  • Midvinterflicka

    Hur har det gått för dig VitaminA, har ni hittat någon kyrka?

  • Ciccci

    Vår kyrka ska oxå renoveras, men INVÄNDIGT!
    Så vi kommer gifta oss i församlingshemmet men alla foton och allt annat kommer tas vid kyrkan, för kyrkan är sååå fin utifrån =)
    Trappan o allt annat finns där så man kan ändå ta massor med fina kort.. =)

  • VitaminA
    Midvinterflicka skrev 2011-04-28 08:18:56 följande:
    Hur har det gått för dig VitaminA, har ni hittat någon kyrka?
    Ja vi valde tillslut kyrkan 1,5 mil från stan. Jag/vi kom fram till att vi inte vill gifta oss under byggställningar. så det fick bli tredjehandsvalet! men nu när besvikelsen lagt sig lite så känns det ändå helt ok!
Svar på tråden Renovering av kyrkan! Någon annan?