• Nephele

    Sångartemplet på Köpmanberget, Hudiksvall - någon?

    Någon här som gift sig/ska gifta sig med vigsel i sångartemplet på Köpmanberget i Hudiksvall? Vem hör man av sig till för bokning och vad kostar det?
    Hade gärna också sett bröllopsbilder från sångartemplet om någon har :).

  • Svar på tråden Sångartemplet på Köpmanberget, Hudiksvall - någon?
  • Smilla07

    Hej!
    Vi ska ha brudskålen i sångartemplet på Köpmanberget den 6 augusti i år. Det går inte att boka utan man får bara hoppas att det inte krockar med någon.... det kostar heller inget.

    Vi gifter oss i Forsa kyrka och har sen middagen i festvåningen på Stadshotellet efter brudskålen

    När ska ni gifta er?

  • Nephele

    Vi har så smått börjat planera för midsommar nästa år, alt. 30 september. Men shit, tänk om man krockar med nån då! Vad gör man då liksom? Får alla stå och vänta tills de andra är klara... Jobbigt.

  • Smilla07

    Vi funderar på att sätta upp en lapp på stället så att alla är medveten om att vi kommer vara där då sen får man bara hålla tummarna
    Vårt största bekymmer just nu är hur vi ska få el till templet.....

    Bor du i Hudik?

    Har du koll på någon man kan hyra en cool bil av från kyrkan? Jag bor i Stockholm just nu och har ingen koll..... letar även efter någon som kan fixa hår och smink, förslag?

    Oj, ni är ute i god tid och planerar. Toppen! Det känns som vi nyss börjat och vi ska gifta oss om mindre än 4 månader

  • Nephele

    Jo, jag bor i Hudik, men har ändå ingen vidare koll :P (inflyttad, begränsat med kontakter). Möjligt att sambons föräldrar känner till nån, jag vet att det finns iaf, men minns inte vem.

    Kommer någon av er här uppifrån eftersom ni gifter er här?

    När jag fortfarande hade tanken att gifta mig i kyrka hade jag också tänkt Forsa, det är fint där :). Men den idén har jag lämnat nu och är helt inne på vigsel i sångartemplet istället, passar mig/oss bättre.

  • cc2011

    Jag var på ett bröllop för nästan tre år sen som hade sin brudskål där och vad fint det var! Fantastiskt fint! Jag och min blivande gifter oss iår den 6:e augusti i Hölicks kapell. Efteråt ska vi ha middagen i Näsvikens herrgård. Vi bor inte heller där uppe så vi letar också efter en bil att hyra.

  • Smilla07
    Eireann skrev 2011-04-17 22:46:37 följande:
    Jo, jag bor i Hudik, men har ändå ingen vidare koll :P (inflyttad, begränsat med kontakter). Möjligt att sambons föräldrar känner till nån, jag vet att det finns iaf, men minns inte vem.

    Kommer någon av er här uppifrån eftersom ni gifter er här?

    När jag fortfarande hade tanken att gifta mig i kyrka hade jag också tänkt Forsa, det är fint där :). Men den idén har jag lämnat nu och är helt inne på vigsel i sångartemplet istället, passar mig/oss bättre.
    Jo, jag är uppväxt i Forsa men har bott i Stockholm de senaste 15 åren.
  • Smilla07
    cc2011 skrev 2011-04-17 23:21:51 följande:
    Jag var på ett bröllop för nästan tre år sen som hade sin brudskål där och vad fint det var! Fantastiskt fint! Jag och min blivande gifter oss iår den 6:e augusti i Hölicks kapell. Efteråt ska vi ha middagen i Näsvikens herrgård. Vi bor inte heller där uppe så vi letar också efter en bil att hyra.
    Åh, vad roligt med fler som gifter sig den 6/8! Hölicks kapell är ju jätte vackert!

    Näsvikens Herrgård kollade vi också men fick nobben för de sa att de inte kunde ha några fester där i sommar?! Konstigt men där är ju också super fint!

    Är det ni som "snott" bröllopssviten på Hotell Hudik kanske? Eller vart ska ni tillbringa bröllopsnatten?
  • cc2011
    Smilla07 skrev 2011-04-18 01:18:31 följande:
    Åh, vad roligt med fler som gifter sig den 6/8! Hölicks kapell är ju jätte vackert!

    Näsvikens Herrgård kollade vi också men fick nobben för de sa att de inte kunde ha några fester där i sommar?! Konstigt men där är ju också super fint!

    Är det ni som "snott" bröllopssviten på Hotell Hudik kanske? Eller vart ska ni tillbringa bröllopsnatten?
    Ja hihi jag tänkte detsamma när jag såg erat datum Glad Ja alltså vi var runt här i Gävle där vi bor och kollade på olika kapell men så hittade vi inget som kändes rätt. När vi kom till Hölicks kapell blev vi kär i stället!

    Vart gifter ni er?

    Anledningen att vi kan ha det i Näsvikens herrgård är att ägaren är en nära vän till mina svärföräldrar men annars har han slutat att hyra ut det.
    Hudik hotellet? Best western har vi bokat är det hudik hotellet? Hihi
  • Smilla07
    cc2011 skrev 2011-04-18 09:07:24 följande:
    Ja hihi jag tänkte detsamma när jag såg erat datum Glad Ja alltså vi var runt här i Gävle där vi bor och kollade på olika kapell men så hittade vi inget som kändes rätt. När vi kom till Hölicks kapell blev vi kär i stället!

    Vart gifter ni er?

    Anledningen att vi kan ha det i Näsvikens herrgård är att ägaren är en nära vän till mina svärföräldrar men annars har han slutat att hyra ut det.
    Hudik hotellet? Best western har vi bokat är det hudik hotellet? Hihi
    Ha ha det var lustigt! Vi försökte boka bröllopssviten på Best Western, Hotell Hudik men det var det enda rummet som var bokat just den dagen så vi får "nöja" oss med rummet bredvid som är ett fint "Business room" så du och jag kommer att tillbringa bröllopsnatten vägg i vägg, ha ha.....

    Vem ska fixa ditt hår och smink?
  • cc2011

    Smilla: Jaså! Vi kanske ses då Flört

    Marjut tror jag att hon heter på heta hår. Har du också bokat din frisör?

  • Smilla07
    cc2011 skrev 2011-04-18 09:54:40 följande:
    Smilla: Jaså! Vi kanske ses då Flört

    Marjut tror jag att hon heter på heta hår. Har du också bokat din frisör?
    Nej, jag har inte bokat någon frisör än, ska gå runt och kolla nu i påsk när jag åker upp. Hur mycket vill de ha för en bruduppsättning på Heta hår? Jag skulle behöva hjälp med både smink och hår.... vet du om de sminkar där också?

    Förlåt om jag är frågvis men det är så roligt att "träffa" en annan "hudikbrud"
  • cc2011

    Jag ska få betala 1500 kr. Jag har långt och tjockt hår så det blir inge löshår för min del. Hon skickade bilder till mig innan jag bestämde mig för henne. Sen var det en tjej som rekommenderade henne också. Det sitter en tjej som heter Linda som jobbar där, hon sminkar. Men hon är ledig på helger men får hon en sminkning skulle jag tro att hon tar det Glad

    Forsakyrka är sååå fin! Vi åker ofta förbi där!

    Jag tycker också att det är roligt att prata med en hudikbrud!

  • cc2011

    Fast jag har vet inte riktigt än... jag vill sminka mig själv men vi får se... haha snacka om att vela.

Svar på tråden Sångartemplet på Köpmanberget, Hudiksvall - någon?