• evelinas

    Förlovning utomlands?! Tips?

    Någon annan som förlovat sig på semestern? Ringarna är beställda och guldsmeden kommer göra dem helt efter våra önskemål - perfekta! Nu återstår bara själva påträdningen...hur har ni andra gjort som förlovat er utomlands? Under en middag? Kanske under vatten på snorklingsturen?

    Behöver tips på hur man gör det så mysigt som möjligt! Vi ska till Cypern en vecka med min mamma och jag fyller även år under resan!


    Änglamamma till Hedvid ♥
  • Svar på tråden Förlovning utomlands?! Tips?
  • Beautiful Disaster
    evelinas skrev 2011-04-09 22:30:04 följande:
    Någon annan som förlovat sig på semestern? Ringarna är beställda och guldsmeden kommer göra dem helt efter våra önskemål - perfekta! Nu återstår bara själva påträdningen...hur har ni andra gjort som förlovat er utomlands? Under en middag? Kanske under vatten på snorklingsturen?

    Behöver tips på hur man gör det så mysigt som möjligt! Vi ska till Cypern en vecka med min mamma och jag fyller även år under resan!
    Änglamamma till Hedvid ♥
    Vi förlovade oss i hissen upp till hotellrummet, låter kanske inte så romantiskt, men det var det faktiskt
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • nikkihag

    I månskenet eller solnedgången på stranden kanske. Vi gjorde det på stranden vid Röda havet i Egypten, magiskt

  • Anna Maria

    Vi ska väl göra något liknande är det tänkt!

    Vi hade ett "mini-frieri" hemma när min blivande man gick ner på knä hemma i vardagsrummet och frågade om jag ville spendera resten av vårt liv tillsammans, vilket jag såklart vill! Han vet att jag helst väljer ring själv, så istället för förlovningsring fick jag ett handgjort (av honom) silversmycke med ett litet hjärta på (till mitt Trollbeads-armband). Vi är nu i full fart med att beställa våra ringar.

    Hur som helt, till saken! Vi har sedan tidigare en resa till Milano inbokat i sommar (juli) för att fira vår 2-års dag. Nu har vi bestämt att denna resa även kommer bli vår förlovningsresa, så vi kommer ha med oss ringarna dit, och växla dem där. Det datumet kommer då bli vårt "officiella" förlovningsdatum. Vet ännu inte riktigt hur/var/när detta ska ske, men jag är säker på att det kommer bli superromantiskt. Kan tänka mig på en parkbänk i en grön och solig park, på en restaurang eller café, ja stan har många fina platser att välja bland.

    Vad jag kan rekommendera (om tid/pengar och möjlighet finns) är att kontakta en lokal fotograf och ha en liten förlovningsfotografering på plats! Det lär verkligen bli ett fint minne för livet, och då kan ni även dela händelsen med alla nära och kära som var där. Vi har kontaktat ett äkta par som är proffisionella fotografer i Milano som inriktar sig på just bröllop och förlovningar. En 2 1/2 timmes session med en DVD med redigerade högupplösta foton kostar €250, vilket jag anser är ett OK pris för att få snygga bilder från ett värdefullt minne som ska vara livet ut! Tanken är att de ska fotografe tillfället då vi växlar ringar. :)

    Egentligen är det nog ganska lätt att göra det mysigt, det är ju alltid en speciell stämmning när man är utomlands. Sen så kanske det inte är helt lätt att planera allt när man kanske inte känner till området, men det går ju alltid att boka in en mysig restaurang ni valt ut. Eller ta det spontant, på en strand eller på hotellet, vad som passar bäst!


    A & S
Svar på tråden Förlovning utomlands?! Tips?