• Made4you

    Hjälp & tips

    Saken är så här, vi har vart tillsammans i 7 år i juli, förlovade i 5 år i juli och sambos i hans & hans pappas hus i 1 år.

    Nu i april så flyttar vi till ett eget boende för första gången och jag älskar han mer för var dag som går och är så säker på att han är den enda, den rätta för mig.

    Visst vi är förlovade men har lite olika uppfattningar om det och han kan tänka sig va förlovad hur länge som helst men för mig är det nog. Vi har pratat om hur det skulle vara o gifta sig och vem som kommer fria först och han anser isf att han ska fria men känner grabben och det skulla dröja.

    Så nu tänkte jag fria med ett seriöst sikte på att gifta oss kommande år och vill göra allt för att det ska bli ett minne för livet och få det underbara ordet ja suktat efter..

    SÅ HJÄLP MIG göra det minnesvärt :) Har några tips men man kan inte få för lite inspiration!

  • Svar på tråden Hjälp & tips
  • Semlorna

    Det enda tips jag kan ge är att göra det personligt så det märks att du tänkt på den du friar till. Vad gillar han? 

  • Made4you
    Semlorna skrev 2011-03-14 14:42:30 följande:
    Det enda tips jag kan ge är att göra det personligt så det märks att du tänkt på den du friar till. Vad gillar han? 
    Han gillar väldigt blandat, han är inte känd för att vara den romantiska utan uppskattar det lilla.

    Just nu funderar jag mellan att göra en liten skattjakt med olika upplevelser och sluta upp hemma i vår nya lägenhet eller åka tillbaka till ett hotell i falkenberg där han överraskade mig när jag fyllde 21 som är precis vid havet.

    Tänkte att det kan va härligt eftersom det är sommar etc.

    Så har stopp förövrigt! :S
  • Styrka

    Skattkarta med upplevelser låter underbart! Gillade bäst den idén där det hela slutar i ert nya gemensamma hem, både symboliskt och tryggt!

    Lägg en värmekudde under täcket, det är alltid omtänksamt och mysigt (om det inte är 30graders högsommar) och sätt på lugn musik som han gillar. Bädda rent såklart, kanske nya sidenlakan?

    Laga hans favoritmat, servera hans favoritdryck till, och favvo-efterrätten efter det. Duka fint med tända ljus.

    Har du redan planerat de här upplevelserna i skattjakten? Annars kanske tipsen är lite överflödiga kom jag på...

    Lycka till!

Svar på tråden Hjälp & tips