• Goody

    Möhippa i Göteborg

    Vill bara berätta vilken dag jag hade. Min möhippa var på lördags och jag hade så kul!

    Först knackade det på dörren kl. 7 på morgonen och jag fick ett brev av en liten flicka som stod med en korg i handen. I brevet stod det att jag skulle packa med finkläder och skor och därefter bege mig till det ställe som var beskrivet i brevet. Där väntade en kompis med nytt brev till nästa ställe o.s.v. Varje kompis ställde en fråga och om jag svarade rätt så fick jag ett glas cider. När alla var samlade började aktiviteterna.

    1. Fångarna på Gökboet (skrattade så jag tjöt). www.gokboet.se
    2. Folkrace. Vi sladdade och körde som galningar. Snacka om kick!
    3. Mordmysterium.
    När kvällen närmade sig åkte vi till en restaurang mitt i stan där vi skulle äta middag. Vilken middag det blev. En mordgåta där vi skulle lista ut vem kvällens mördare var och hade fantastiskt kul.
    www.mordmysterium.se


    Sedan gick vi vidare inne i stan och satt i ett eget VIPrum och det kändes lyxigt värre. Efter ett tag så kände vi att det var dags att bege sig hemåt... men fick veta att det "bara" var en anhalt kvar...... Vi leddes till ett hotell där jag och min blivande make fick tillbringa natten tillsammans. Jag är så lycklig och tacksam för denna dag (samt natten). Ett helt underbart minne att vårda ömt.

  • Svar på tråden Möhippa i Göteborg
  • teztroll
    Goody skrev 2011-03-02 08:37:35 följande:

    Vill bara berätta vilken dag jag hade. Min möhippa var på lördags och jag hade så kul!

    Först knackade det på dörren kl. 7 på morgonen och jag fick ett brev av en liten flicka som stod med en korg i handen. I brevet stod det att jag skulle packa med finkläder och skor och därefter bege mig till det ställe som var beskrivet i brevet. Där väntade en kompis med nytt brev till nästa ställe o.s.v. Varje kompis ställde en fråga och om jag svarade rätt så fick jag ett glas cider. När alla var samlade började aktiviteterna.

    1. Fångarna på Gökboet (skrattade så jag tjöt). www.gokboet.se
    2. Folkrace. Vi sladdade och körde som galningar. Snacka om kick!
    3. Mordmysterium.
    När kvällen närmade sig åkte vi till en restaurang mitt i stan där vi skulle äta middag. Vilken middag det blev. En mordgåta där vi skulle lista ut vem kvällens mördare var och hade fantastiskt kul.
    www.mordmysterium.se


    Sedan gick vi vidare inne i stan och satt i ett eget VIPrum och det kändes lyxigt värre. Efter ett tag så kände vi att det var dags att bege sig hemåt... men fick veta att det "bara" var en anhalt kvar...... Vi leddes till ett hotell där jag och min blivande make fick tillbringa natten tillsammans. Jag är så lycklig och tacksam för denna dag (samt natten). Ett helt underbart minne att vårda ömt.


    Det låter som en helt perfekt möhippa!
    Anordnade själv möhippa för min syster för ett och ett halvt år sen, och då var vi också på Gökboet. Vi körde femkamp och laserdome då. Det är verkligen sååå roligt!
    Hoppas att jag också får en så lyckad möhippa när och om det blir min tur =)
  • Madeleine01

    Hehe, vilken skön dag!
    Gökboet låter som en kul grej. Läskigt med folkrace dock :D Folkrace och sen mordmysterium - Finns nog säkrare sätt att hålla den blivande bruden vid liv ;) 

    Vi var faktiskt på ett mordmsyterium/mordgåta för bara några veckor sen. Tror inte det var samma som ovan, för jag kände inte igen temat. Det var en anna tjej som höll i möhippan och bokade. Vi hade ett kändistema, sjukt kul! Ska testa googla... Yes, mordgåtan heter dom! www.mordgatan.se - Ett minus dock... Jag blev inte mördaren! haha :)

  • niraK

    Jag fick tips av en bekant om ett eventföretag som heter Kosmos event.( www.kosmosevent.se ) för en möhippa jag skulle anordna Jag var lite tveksam i början att anlita ett företag men min vän övertygade mig om att dom var bra och att hon anlitat dom för jobbets räkning på en konferens.
    Jag var tveksam men ringde ändå.Summarum är att vi fick en mycket galet rolig kväll.
    Vi körde en aktivitet som gick ut på att man skulle sjunga och gissa på musikfrågor, lite som Så ska det låta (aktiviteten hette för övrigt så KAN det låta). Vi körde aktiviteten på en restaurang i centrala Göteborg där det serverades mat samtidigt vilket gjorde att vi kunde fortsätta kvällen direkt för vidare äventyr mätta och belåtna samt mycket glada och roade av deras instruktör. Mycket proffsigt och personligt och jag rekomenderar det varmt.

Svar på tråden Möhippa i Göteborg