• KimpaBoy

    Tips

    Hej.
    Jag och min sambo har varit tillsamms sedan vi var 13år (9år) samt förlovade 6år.
    Har tänkt ta steget längre nu, men vet inte hur jag skall gå tillväga.
    Känner mig väldigt nervös inför detta, vill gärna höra hur ni andra gick till väga.

    Är en vanlig industriarbetare, så budget begränsningar finns.

    Tack på förhand !

  • Svar på tråden Tips
  • förlovadflicka

    Vad menar du? Fria? Eller föreslå datum för bröllop? :)

  • KimpaBoy
    förlovadflicka skrev 2011-02-20 19:47:25 följande:
    Vad menar du? Fria? Eller föreslå datum för bröllop? :)
    Fria =)
  • Semlorna

    Gör det personligt. Tänk på vad hon/han gillar.

    Själv ville jag inte ha det offentligt eller pampigt. Nu var vår förlovning och giftemålet ett gemensamt beslut men hade jag friat hade det blivit över en kopp kaffe och något sött på en picknick.

  • förlovadflicka
    Semlorna skrev 2011-02-20 20:43:53 följande:
    Gör det personligt. Tänk på vad hon/han gillar.

    Själv ville jag inte ha det offentligt eller pampigt. Nu var vår förlovning och giftemålet ett gemensamt beslut men hade jag friat hade det blivit över en kopp kaffe och något sött på en picknick.
    Picknick var perfekt för oss iaf :) 
  • KimpaBoy

    Picknick låter ju väldigt mysigt och trevligt, men årstiden är inte på min sida. Solig

  • Semlorna
    KimpaBoy skrev 2011-02-20 20:51:19 följande:
    Picknick låter ju väldigt mysigt och trevligt, men årstiden är inte på min sida. Solig
    Snöpicknick är supermysigt om man bara klär sig varmt och har kaffe eller något att dricka. Tänk att ha fullt med levande ljus, en mysig filt och dricka kaffe! Annars kan man duka upp picknick hemma på golvet och göra det mysigt.

    Vad som passar er är så svårt att svara på. Kanske över en middag? Kanske en tur till någon vacker plats? Kanske en morgon med frukost på sängen? Osv :)

    Fundera på vad som är henne/honom och gör det personligt så du visar att du tänkt på just den personen du friar till är mitt råd.
  • förlovadflicka

    Man kan ha picknick inomhus också, hihi :) 

  • eigollet

    Min man friade till mig i sina snickarkläder, efter jobbet, i stallet där jag höll på med de sista sysslorna innan middag med mina föräldrar och syskon med respektive. Även jag i härliga arbetskläder som dessutom stank häst!Skrattande

    Men det var såååå romantiskt och helt rätt för oss! Sen gick vi till mina föräldrar med en flaska skumpa och berättade för alla.

Svar på tråden Tips