• Digital Dreams

    Hur många använder alla funktioner?

    Som många redan påpekat i flera trådar så har ju BT blivit än mer rörigt och svårnavigerat.
     
    Jag har suttit och surfat runt på sidan för att få lite grepp om hur den är upplagd, och förhoppningen har varit att "vänja" mig vid sidan.
    Min sambo har också försökt, och vi båda kan tyvärr bara konstatera att man ledsnar efter ett tag. Upplägget är alldeles för..... ja, jag vet inte vad.....

    Hur som helst så har jag väldigt stor erfarenhet av både webbsidor och diskussionsforum på nätet, och känner mig väl oftast tillfredställd över hur dessa fungerar.

    Jag undrar därför om det är mig det är fel på, eller hur Ni andra upplever det? Eller är jag för gammal, haha?

    Använder Ni andra alla funktioner som finns på sidan? Vilka i så fall?

    Själv ser jag BT mest som ett diskussionsforum och möjligtvis för annonserna förståss.
    Men resten?

    Berätta gärna vad Ni tycker och använder så kanske det är lite lättare att sätta sig in i de "viktiga" funktionerna
    för en korkad kille som jag.....

    Tittar jag på framsidan av BT så blir jag alldeles snurrig.
    För att ta några exempel:
    "Mest läst just nu" med en mängd ikoner som mestadels ger ett rörigt intryck för mig.
    "Hetaste debatterna"
    "Obesvarade inlägg"

    lite längre ner:

    "Utvalda diskussioner"
    "Uppdaterade diskussioner"
    osv, och på sidan om dessa har vi då:
    "Heta ämnen"
    "Obesvarade"
    "Omröstningar"

    Puh, känns som tårta på tårta och det är inte nog med detta, det finns massor med fler rubriker och rutor också!

    För mig så känns det överarbetat och svåröverskådligt för mig som användare. Men möjligtvis är det så att det är mig det är fel på och att Ni andra tycker att det är jättebra att allt detta ligger på en och samma sida.
    Frågan är bara, vad tycker folk, och hur mycket använder Ni egentligen detta?

  • Svar på tråden Hur många använder alla funktioner?
  • förlovadflicka

    Menar du bara i forumet? Brukar kolla mina favoriter, senaste inläggen och obesvarade trådar. När det gäller bröllopsverktygen använder jag dem inte alls, det är mycket roligare att skriva allt för hand i ett anteckningsblock som man kan ha och gå tillbaka och titta i i framtiden :)

  • korpen

    Hej, tycker det är tårta på tårta, ja!

    Använder dock långt ifrån alla funktioner, mest för att den uppkoppling jag har är sjukt slö och jag inte kan göra så mycket åt det då jag befinner mig utomlands och måste gilla läget med en snigeldator.... Det jag använder mig mest av är forumet, gallerierna, går in på bröllopsämnena ibland och så som du säger, annonserna är intressanta såklart. I forumet använder jag senaste inläggen och ibland obesvarade trådar.

    Använder aldrig bröllopsverktygen, håller HELT med förlovadflicka om att det är oslagbart (för mig iaf) att fnula för hand.

  • Digital Dreams
    förlovadflicka skrev 2011-01-11 12:43:06 följande:
    Menar du bara i forumet? Brukar kolla mina favoriter, senaste inläggen och obesvarade trådar. När det gäller bröllopsverktygen använder jag dem inte alls, det är mycket roligare att skriva allt för hand i ett anteckningsblock som man kan ha och gå tillbaka och titta i i framtiden :)
    Nej, jag menar inte bara i forumet, utan hela BT:s sida.

    Tack för ditt svar. Det är ungefär som jag själv använder en sån här sida.

    På tal om bröllopsverktygen så kanske de är bra i sig, men inget för oss.
    Å andra sidan så kommer vi inte att ha bordsplacering då både jag och min sambo tycker att det är det värsta som finns....Skrikandes
    Gällande budget, gästlista osv så skriver jag hellre för hand. Lite roligare på nåt sätt.

    Önskelista känns bara pinsamt. Som att tigga! Men kanske bra för en del andra?
    Vi kommer istället att avböja alla prylar så att man slipper fylla förråden och skåparna med skålar och annat som man ändå inte behöver.... Vi har redan nu alldels för mycket.
    (Samma sak så kommer vi att bjuda på bröllopet, utan kuvertavgifter. Tycker det känns mest fair mot gästerna.)
  • korpen

    Ja, jag tycker också att önskelista känns galet. Har förstått att en del vill ha det och det får de väl göra som de vill med men personligen vill jag inte ha det. Känns precis som du skriver, som att tigga. Eller som om jag vore fem år och skrev upp allt jag önskade mig till födelsedagen.... Men alla är vi olika.

Svar på tråden Hur många använder alla funktioner?