• Sniff

    Kombinera dop och bröllop

    Någon som kombinerat dop och bröllop?
    Jag och min sambo tänkte göra det i sommar (om allt går som planerat med min graviditet). Prästen har en del förslag på hur ceremonin ska gå till, men jag tänkte höra om det finns någon här med erfarenhet av denna kombination. Vad ska vi tänka på? Vad bör vi undvika? Vad var riktigt lyckat?

    Anledningen till att vi väljer denna kombination är att vi vill förskona släkten från att resa genom hela Sverige två gånger denna sommar...

  • Svar på tråden Kombinera dop och bröllop
  • Teza

    Samma här,vi gifter oss till nyår nästa år, och då e ju vår knodd 7 månader redan,men känner oxå att jag vill slippa 2stora tilltag med gäster som ska resa och huseras.

    Samtidigt vill man ju att båda grejerna ska bli så speciella som möjligt hmm ja så hur gör man detta, hoppas nån har svar till oss ;)

  • sandraochdaniel

    Gör bara inte själva vigseln till en "överraskning" då, vi var inbjudna till ett dop, där de också gifte sig och hade hållit detta hemligt. Min upplevelse av det hela var att vi kände oss väldigt dumma och klumpiga som gäster. Vart vldigt avigt och skumt.. 

  • sandraochdaniel

    Gör bara inte själva vigseln till en "överraskning" då, vi var inbjudna till ett dop, där de också gifte sig och hade hållit detta hemligt. Min upplevelse av det hela var att vi kände oss väldigt dumma och klumpiga som gäster. Vart vldigt avigt och skumt.. 

  • besten93

    Nej då vi ska berätta öppet om att vi ska ha både och. vigseln blir först o sedan dopet enligt kontaktpersonen för kyrkan. Jag undrar om det verkligen blir bäst att ha det så? Ska försöka skriva ihop något bra i inbjudningskorten med men där står det absolut stilla. Någon som har gjort det redan som kan tänka svilja dela med sig om hur man formulerar detta?

  • Fru Grönvall

    Vi tänkte också slå ihop dop och bröllop, så jag undrar precis samma! :) Någon med tips och ideer om vad som är bra eller mindre bra!?

Svar på tråden Kombinera dop och bröllop